show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360 GLE '86

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2008 22:48 #737113 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Volvo 360 GLE '86
Zo, auto staat bij mijn vader in de loods. Morgen de distributieriem vervangen! Hoop dat het lukt, maar we hebben het juiste gereedschap en 3 handleidingen, dus ik heb goede hoop:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2008 23:19 #737122 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Volvo 360 GLE '86
Ik dacht er heel moeilijk over, maar in een uurtje lukt het wel zonder hdet speciale gereedschap

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2008 18:05 #737211 door Doeke Dobma (GAST)
Nou de nieuwe distributieriem zit erop! En om eerlijk te zijn... met die handleiding en het juiste gereedschap, is het echt een makkelijk klusje! Het is gewoonweg belangrijk dat je de posities van de tandwielen goed in de gaten houdt. We zijn een kleine 4 uur bezig geweest, hebben alles rustig aan gedaan en alles goed gedaan, dus geen half werk etc. Vanavond komen nog wat foto's.

Erik, de Timentool is weer beschikbaar:)

Speciale dank gaat uit naar:
- Wouter N., voor het beschikbaar stellen van de Timentool;
- Thijs (thyzerrr) voor de hulp vandaag en het lenen van de momentsleutel!

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2008 21:22 #737270 door Doeke Dobma (GAST)
Hier een iets uitgebreider verslag.

We zijn begonnen met het verwijderen van de motorkap. Dat gaf ons toch een stuk meer werkruimte. Daarna motorafschermkap aan de onderkant verwijderd. En toen volgens het boekje, - accu los, koelfan verwijderen. V-snaren verwijderen. Dit was eerst lastig, we durfden niet teveel kracht te zetten. Aan de dynao zit een stelschroef waarmee je de V-snaren kunt op- of ontspannen. Daarmee dus de snaren ontspant, zodat ze er makkelijker afgingen. Poelie koelfan verwijderen. Bovenste deel vd kap losgehaald, easy. Met timen-tool krukaspoelie los gemaakt, ratel verlengd met buis, easy. Poelie verwijderd. Uiteraard ervoor gezorgd dat de tandwielen in de juiste positie staan. Spanrol naar achteren getrokken, waardoor de riem makkelijk te verwijderen was. Spanrol verwijderd. De oude spanrol liep redelijk soepel, maar er zat wel wat speling op en hij maakte ook duidelijk hoorbaar geluid, niet goed dus. Vermoed dat de vorige eigenaar alleen distributieriem heeft vernieuwd(zag er nog aardig uit) en niet de spanrol. Afijn, even de kappen schoongemaakt, plus de binnenkant. Toch wat vettige aanslag(oud vet, geen olie oid, ook niet onderin).

Hierna een hapje gegeten voor nieuwe energie;)

Daarna in omgekeerde volgorde de boel er weer op. Ook dit ging makkelijk. Eventjes lopen emmeren met de nieuwe spanrol, maar ook dit lukte. Eigenlijk ging alles verbazingwekkend goed.

For the record: De distributieriem en spanrol zijn bij 133.384 km vervangen voor nieuw, origineel Volvo.

Ohja, en wat deed Thijs op rustige momenten?:D

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2008 23:58 #737819 door Doeke Dobma (GAST)
Dit is wat 2x 20 watt verlichting in je koffer doet. Een stuk meer dan het suffe standaard lampje!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-11-2008 13:57 #737867 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '86
Mag ik opmerken dat jouw auto echt ontzettend gaaf is?
Die lampjes achterin doen het ook fraai, trouwens. Je moet nu alleen wel ?cht even die plank gaan bekleden&afwerken, het staat nu een beetje armoedig in vergelijking met de rest van je auto!

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2008 21:38 #737943 door Doeke Dobma (GAST)
Versterkers bevallen goed, nog geen minpuntje kunnen ontdekken. Had eerst voor- en achterspeakers op de 4-kanaals en de sub gebrugd op de 2-kanaals, maar ik heb de achterspeakers inmiddels niet meer aangesloten. Alleen voor icm met sub klinkt beter. Ik probeer nu even front+sub op de 4 kanaals, dit gaat ook zeer goed. Ik denk dat ik de 2-kanaler ga uitbouwen en de boel achterin wat compacter maak met de sub en de 4-kanaals dicht bij elkaar, want zo kost het wel nogal wat opbergruimte. Andere optie is nog zo'n zelfde subwoofer d'r bij. 2 subs op de 4-kanaler (als ie dat trekt) en front op de 2-kanaler. Eerst maar eens zorgen dat ik genoeg geld heb;)

Maar bedankt voor je compliment;)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2008 21:54 #737957 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360 GLE '86
Uit dit verhaal begrijp ik dat het geheel meer lawaai produceert dan de standaard 10 of 20 Watt papiertjes met de naam 'luidspreker'?

Enne, wat voor muziekstijl dreunt er rond in de GLE als ik vragen mag?:halo:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-11-2008 00:14 #737975 door V300 register

setsunakaede;76198 schreef : Mag ik opmerken dat jouw auto echt ontzettend gaaf is?

Ben ik het helemaal mee eens.:yesyes: :y:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-11-2008 00:18 #737976 door V300 register

volvofiel;76292 schreef : Enne, wat voor muziekstijl dreunt er rond in de GLE als ik vragen mag?:halo:

Ojee...is een strikvraag. :f :no_comment:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC