show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360 GLE '86

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2008 17:52 #731198 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Volvo 360 GLE '86
Waarmee kan ik het spruitstuk en het gasklephuis van binnen goed schoonmaken? Dus verwijderen van koolaanslag etc. Ik heb overreiniger geprobeerd op een stuk aluminium maar dat vreet weg:D Op andereoppervlakken werkt het fantastisch. Heeft iemand een beter idee? Het moet echt GOED schoon!

Uiteraard haal ik het los van het blok, kan het wel in een bak met het juiste goedje leggen. En waarmee krijg ik de injectorrail goed schoon?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-10-2008 17:59 #731199 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '86

Doeke Dobma;71794 schreef : Waarmee kan ik het spruitstuk en het gasklephuis van binnen goed schoonmaken? Dus verwijderen van koolaanslag etc. Ik heb overreiniger geprobeerd op een stuk aluminium maar dat vreet weg:D Op andereoppervlakken werkt het fantastisch. Heeft iemand een beter idee? Het moet echt GOED schoon!

Uiteraard haal ik het los van het blok, kan het wel in een bak met het juiste goedje leggen. En waarmee krijg ik de injectorrail goed schoon?

Gewoon remmenreiniger! (wordt dat spul uberhaupt weleens gebruikt om remmen mee te reinigen?)

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2008 18:30 #731202 door Doeke Dobma (GAST)
Goed idee!

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-10-2008 21:55 #731257 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Volvo 360 GLE '86

Ovlov 3.6L;71795 schreef : Gewoon remmenreiniger! (wordt dat spul uberhaupt weleens gebruikt om remmen mee te reinigen?)

:humor:..nee..je kan het beter alles om met de auto te doen reininger noemen..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-10-2008 08:46 #731291 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '86
tunap heeft er evt. ook een speciaal goedje voor. Maar mjin ervaring is dat remmenreiniger een inderdaad een oplossing is bij alle klusjes. Behalve klusjes waar lak bij betrokken is, daar kan het inbijten..!

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-10-2008 21:24 #734624 door Doeke Dobma (GAST)
Weer ff spammen in mijn eigen topic:D
Afgelopen zondag lekker de auto gewassen en alle bumper/rubberdelen gepoetst met Meguiars Gold Class Trim Detailer. Prachtig spul.

Verder vanavond weer voor 150 ? aan pakkingen, slangen, ringetjes en stabilisatorverbindingstangetjes (mooi galgje-woord) besteld bij Dick Muhl Weesp. Laat die Phenolic spacer nu maar komen!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-10-2008 21:29 #734629 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360 GLE '86
Ah, het is nog helemaal niet zo koud daar zie ik, de zon schijnt zelfs:D

Hij glimt mooi, die Gave GLE. Heb je hem al een bijnaam gegeven?

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
22-10-2008 21:32 #734631 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 360 GLE '86
Blijft mooi om te zien die uber mooie verlaagde en van de eerste type GLT velgen voorziene 360GLE............

En in het andere topic las ik al dat de motor nu ook weer loopt zoals het hoort, je zult nu vast een tevreden man zijn Doeke!

Gr; Wouter.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2008 11:22 #734851 door Doeke Dobma (GAST)
Ik ben een heel tevreden man, Wouter, want ik rijd tenslotte een Volvo 300...:)

Gisteren de kachel gerepareerd en direct het kachelhuis ook maar schoongemaakt en voorzien van een nieuw filter.

Demonteren van het kachelhuis is trouwens best eenvoudig. Even kijken naar kabelklemmetjes en 1 stekker loskoppelen, en losschroeven maar. Zonderkachelhuis ziet het er zo uit:

Zoals te zien was ook bij mij het interieurfilter grotendeels verpulverd. Maargoed, na 22 jaar vind ik dat niet erg. Ook aan de binnenkant van het kachelhuis zaten nog filter resten. Ook zie je het framepje waar het filter op komt te liggen.

Als laatste nog even een foto van de binnenzijde van het kachelhuis, waarbij de kant met de ventilator en kachelweerstand te zien zijn:

Heb alle onderdelen eruit losgehaald en beide kunstof delen van het kachelhuis een bad gegeven. Nu zijn ze weer lekker schoon. Van de ventilator heb ik de oude kit eraf gepulkt en een nieuwe kitlaag erop gedaan. Op het frame heb ik een nieuw filter geplakt. Simpel universeel afzuigkapfilter. Wit, niet te dik, werkt vast wel goed. Kachelhuis weer in elkaar gezet en in de naden waar vroeger kit zat weer een nieuwe kitlaag gespoten.

De originele kachelweerstand was nog goed, dus die heb ik niet vervangen. Als ie ooit nog eens stuk gaat (de vraag is niet of, maar wanneer), dan heb ik nog een nieuwe liggen. Maar in principe kan ik nu weer 10 jaar vooruit. :)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2008 11:47 #734863 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 360 GLE '86
Knap en zorgvuldig werk. Dat meguiars is idd. lekker spul. Geconcentreerd, krachtig en toch zacht voor de handen. Het vuil lost er goed in op.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC