Volvo 360 GLE '86
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Hij heeft flink wat werk in de elektronica gestoken en goed onderhoud gepleegd en eigenlijk nooit problemen gehad buiten het verbruik door zijn zware rechter voet...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

- Mark Smeets
- Moderator
-
Alleen liepen we toevallig tegen die blauwe 360 aan, en pap betaald, dus waarom zou ik mijn eigen centen gaan uitgeven aan een auto?
Ik denk dat als ik echt een auto nodig had, en pap betaalde niet, dat hier een mooie blauwe 480 2.0 of turbo stond, uit 95, beetje gechipd, en alles erop en eraan

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

(errrg doorzichtig dit, Niels

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;93781 schreef : ik heb liever totaal geen soldeerwerk in m'n auto, door een eigenschap van tin trilt dat verrot (kijk bijv naar de soldeereilandjes in het tachorelais)!
dan leg ik liever overal een paar nieuwe draadbundels, met deugdelijke knijpverbinding en waar nodig waterdichte stekkers.
Vergeet niet dat die tachorelais problemen pas opspelen na dik meer dan 10 jaar in de auto...
Eens in de 10 jaar een paar puntjes doorsolderen (zeker als je gewoon WEET waar je moet zijn) vind ik vrij normaal onderhoud hoor, knijpverbindingen zijn net zo (on)betrouwbaar.
- V300 register
- Verbannen
-
setsunakaede;93844 schreef : Eens in de 10 jaar een paar puntjes doorsolderen (zeker als je gewoon WEET waar je moet zijn) vind ik vrij normaal onderhoud hoor, knijpverbindingen zijn net zo (on)betrouwbaar.
Dat heb ik nog nooit hoeven doen, anders dan bij de 480 en m'n jongste wagen (waar ik zelf het onderhoud aan deed) was +- 17 bij aanschaf. Zulk slecht soldeerwerk als bij de 480 ('86, 1e 2 bouwjaren, dus kinderziektes) had ik nog niet gezien. Gescheurde eilandjes, ala, maar halve zonder breukvlakken (dus gewoon niet goed vol gelopen) vind ik toch wel erg slecht.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-