show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Volvo 360 GLE '86
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-09-2008 22:58 #727127
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 360 GLE '86
een 2kanaals die gebrugd alsnog 180rms geeft klinkt niet gek. mijn subs zijn ook allemaal enkelspoels en ik speel ze ook op 4ohm, ik heb alleen voor het geweld in de kofferbak een monoblock omdat je dan v??l meer vermogen de subs in kan pompen! en nog blijft het geluid kraakhelder en vervormt niet.
het was overigens een flinke speurtocht om resonerende onderdelen op te zoeken en de resonanties weg te halen, zo heb ik oa schuimrubber moeten plaatsen achter m'n kentekenplaat achter.. ik denk dat jou straks dezelfde uitdagingen staan te wachten. btw, mn ramen deden de laatste tijd nogal raar in het op en neer bewegen, moeren bleken losgetrild;)
voor goede klank is zo'n setup zat, alleen denk ik dat dit icm de overige speakers al voor t?veel bass gaat zorgen, dit overheerst dan. een setje extra tweeters doet al wonderen.
het was overigens een flinke speurtocht om resonerende onderdelen op te zoeken en de resonanties weg te halen, zo heb ik oa schuimrubber moeten plaatsen achter m'n kentekenplaat achter.. ik denk dat jou straks dezelfde uitdagingen staan te wachten. btw, mn ramen deden de laatste tijd nogal raar in het op en neer bewegen, moeren bleken losgetrild;)
voor goede klank is zo'n setup zat, alleen denk ik dat dit icm de overige speakers al voor t?veel bass gaat zorgen, dit overheerst dan. een setje extra tweeters doet al wonderen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-09-2008 23:17 #727130
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '86
teveel bass ,er zegt er eentje wat:D
in mijn 360 zat ook een leuke installatie,en die komt er zeker terug in
2rockford punch van 10inch 400w/rms
voor in komt een compo set van mb quart,in de orginele speaker houders in de voorportieren
achter in de hoeden plank composet van mb quart 6x9
en een jbl versterker 6 kanaals
dat gaf echt een bak herrie,ik moet er wel een condensator bij gaan zetten want op hoog volume viel de bass soms weg
in mijn 360 zat ook een leuke installatie,en die komt er zeker terug in
2rockford punch van 10inch 400w/rms
voor in komt een compo set van mb quart,in de orginele speaker houders in de voorportieren
achter in de hoeden plank composet van mb quart 6x9
en een jbl versterker 6 kanaals
dat gaf echt een bak herrie,ik moet er wel een condensator bij gaan zetten want op hoog volume viel de bass soms weg
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-09-2008 23:26 #727131
door Anjo van den Akker
wegvallende bas had mijn vorige accu ook last van, die was wat trager in heropladen als degene die ik nu heb, icm het vermogen van de dynamo gaat het nu nog precies goed, maar ik wil er nog minstens 2 woofers en 2 versterkers bij en dan gaat het niet meer goed. zit nog te denken aan hoe ik dat op moet lossen..
maar ronald, als ik alle tweeters/speakers/woofers aangesloten heb (op dit moment niet het geval) dan is de hele boel wel goed in balans, hoge tonen ZAT, mid ZAT en bass ook ZAT (ookal ken je daar niet genoeg van hebben:D:D:D)
maar ronald, als ik alle tweeters/speakers/woofers aangesloten heb (op dit moment niet het geval) dan is de hele boel wel goed in balans, hoge tonen ZAT, mid ZAT en bass ook ZAT (ookal ken je daar niet genoeg van hebben:D:D:D)
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-09-2008 22:43 #727179
door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Volvo 360 GLE '86
Ach, zoals het nu is ben ik meer dan tevreden. Ik kan hem voor mijn doen oorverdovend hard zetten zonder vervorming maar zo hard zal ik nooit draaien. Ik heb de bass ook niet enorm zwaar afgesteld, in tegendeel zelfs.
Iets anders. Het viel me op dat van de achterruitverwarming de onderste helft niet meer werkt. Hoe kan dat, kan je daar iets aan doen?
Iets anders. Het viel me op dat van de achterruitverwarming de onderste helft niet meer werkt. Hoe kan dat, kan je daar iets aan doen?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-09-2008 19:22 #727229
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '86
waar heb je de bekabeling langs gelegd? ik moet binnekort ook nog eens aan de gang
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2008 19:24 #727230
door Doeke Dobma (GAST)
Ik heb de voedingskabel (20mm2) langs de kabelboom gelegd, genoeg ruimte. Je signaalkabel moet er zover mogelijk vandaan, dus langs de bestuurderszijde dorpel. De luidsprekerkabels heb ik links en rechts van het midden...
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2008 20:44 #727239
door Anjo van den Akker
het probleem met die signaalkabel is dat die supergevoelig is voor magnetisme, en alle draden waar + doorheen gaat (behalve speakerbedrading) hebben een magnetisch veld.
rechts heb je de flatcable die naar achteren loopt, voor oa de achterverlichting, brandstoftankvlotter etc. hierbij heb ik m'n voedingskabel voor de versterkers achtering geknoopt, dat maakt immers niets uit. de signaalkabel gaat via de linkerkant en de speakerbedrading voor links ook. speakerbedrading voor rechterkant gaat via rechts. ruis? geen last van.
het linkere punt is bij de versterkers. ik heb een signaalkabel om moeten leggen omdat hij net iets te dicht langs de voedingskabel kwam te liggen en dus de nodige ruis veroorzaakte. de meeste versterkers hebben een kant voor voeding/massa en speakeruitganen, en een kant voor de signaal input. en dat is dan weer een nadeel als je 2 versterkers hebt.
rechts heb je de flatcable die naar achteren loopt, voor oa de achterverlichting, brandstoftankvlotter etc. hierbij heb ik m'n voedingskabel voor de versterkers achtering geknoopt, dat maakt immers niets uit. de signaalkabel gaat via de linkerkant en de speakerbedrading voor links ook. speakerbedrading voor rechterkant gaat via rechts. ruis? geen last van.
het linkere punt is bij de versterkers. ik heb een signaalkabel om moeten leggen omdat hij net iets te dicht langs de voedingskabel kwam te liggen en dus de nodige ruis veroorzaakte. de meeste versterkers hebben een kant voor voeding/massa en speakeruitganen, en een kant voor de signaal input. en dat is dan weer een nadeel als je 2 versterkers hebt.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-09-2008 19:07 #729336
door Doeke Dobma (GAST)
Nou de uitlaat is eindelijk gasdicht!
Op de sleuteldag al het e.e.a. eronder gezet, spul van Walker, maar hij was nog steeds niet gasdicht. Werd er helemaal gek van, hoe moeilijk kan het zijn om de uitlaat gasdicht te maken? Dus vandaag de hele uitlaat van voor tot achter los gehaald. Alle delen schoongeborsteld met ijzerborstel. Nieuwe pakking tussen spruitstuk en voorpijp. Daar heb ik aan weerszijde ook een lekkere laag pasta tussen gesmeerd. Ook alle koppelingen dik ingesmeerd met pasta, v??r montage, en nu is het eindelijk goed.
Waarom eerst dan niet? Dat spul van Walker is natuurlijk imitatie, en naar nu blijkt zitten montagepunten n?t niet helemaal goed. Op de sleuteldag heb ik de achterste montagepunten van de voorpijp als eerste gemonteerd, en dat was niet goed, want de kant aan het spruitstuk bleek niet lekker te passen. Nu eerst aan het spruitstuk gemonteerd, en daarna nieuwe gaatjes geboord voor de bevestiging van het achterste montagepunt van de voorpijp. Nu is alles goed:)
Verder helaas slecht nieuws: Vannacht/vanmorgen heeft iemand bij het 'uitparkeren' met zijn/haar trekhaak mijn bumper geraakt. Helaas lag er ook geen briefje onder de ruit, dus ben ik zelf de haas.

Waarom eerst dan niet? Dat spul van Walker is natuurlijk imitatie, en naar nu blijkt zitten montagepunten n?t niet helemaal goed. Op de sleuteldag heb ik de achterste montagepunten van de voorpijp als eerste gemonteerd, en dat was niet goed, want de kant aan het spruitstuk bleek niet lekker te passen. Nu eerst aan het spruitstuk gemonteerd, en daarna nieuwe gaatjes geboord voor de bevestiging van het achterste montagepunt van de voorpijp. Nu is alles goed:)
Verder helaas slecht nieuws: Vannacht/vanmorgen heeft iemand bij het 'uitparkeren' met zijn/haar trekhaak mijn bumper geraakt. Helaas lag er ook geen briefje onder de ruit, dus ben ik zelf de haas.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
25-09-2008 19:43 #729338
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 360 GLE '86
Lees ik net dat het je gelukt is met de voorpijp, en dacht al: "ah mooi weer een stap dichter bij volmaaktheid"........, krijg je te maken met zo'n "figuur" :grr2:
Hopelijk is de schade niet al te groot?
Succes met het repareren ervan Doeke!
Gr; Wouter.
Hopelijk is de schade niet al te groot?
Succes met het repareren ervan Doeke!
Gr; Wouter.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-09-2008 20:45 #729348
door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Volvo 360 GLE '86
Dan heb je er vanochtend wel een aardige &&^%$@# serenade uit gegooid, denk ik! Zonde man!
Moderators: Mark Smeets