show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360 GLE '86

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-08-2008 23:22 #722202 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '86
Voordeurrubbers? niet de raamrubbers dus, maar echt de deurrubbers? van mijn oude GL special slopert is een goed setje rondom af gekomen...PB for more info.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2008 11:10 #722214 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Volvo 360 GLE '86
Wat betreft verlichting, de koplampen. Volgens het onderdelenboek is de koplamp compleet verkrijgbaar. Je kunt echter kiezen uit 'normal lights' (=duplo) en 'halogen lights' (=H4 bijv.). Ik weet dat ik H4 lampen heb. Wat is precies het verschil tussen duplo en halogeen? Kan ik H4 lampen plaatsen in een koplamp unit voor 'normal lights' (dus duplo)?

Of is het materiaal van een duplo unit niet geschikt voor H4, of geeft de reflector een ander lichtbeeld ofzo?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-08-2008 11:26 #722217 door V300 register
Volgens mij is dat niet uitwisselbaar. Duplo hebben alleen gezeten op winners of andere zeer kale uitvoeringen.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2008 11:53 #722229 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo 360 GLE '86
De koplampglazen voor H4 lampen zijn anders. "H4" staat ook op de koplampglaasjes.
Duplo is gewoon een ordinaire gloeilamp...

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2008 12:43 #722235 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360 GLE '86
Duplo is wel lekker ouderwets, vooral de gele versie. Bij de 343 is het zo dat het complete stekkergedoe van de koplampen anders is en je dus niet zomaar duplo kunt vervangen door H4.

Maar dat ziet er allemaal goed uit, Doeke. Straks op de VKB?:)

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2008 15:50 #722257 door Doeke Dobma (GAST)
Ah helaas. Complete duplo koplampen zijn namelijk nieuw verkrijgbaar voor ? 90,50 minus 43%. De H4 koplamp is helaas niet meer nieuw te leveren, enkel in losse onderdelen, en dan kost ie haast ? 150,-....

Ik wacht nog even tot de VKB, want vorig jaar boden ze daar ook nieuwe koplampen aan. Dus maar eens even zien of die er dit jaar ook bijzijn!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-08-2008 16:54 #722263 door V300 register
enkel de reflector vervangen;

het huis aan de binnenkant lichtgrijs spuiten

glas in de vaatwasser

nieuwe H4 lamp van philips erin

= zo goed als nieuw licht.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2008 17:19 #722266 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo 360 GLE '86
Ik heb lekker nog 2 bijna nieuwe (ongecorrodeerde reflectors) koplampunits achterin mijn nieuwe 360 liggen! :D

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2008 22:15 #722356 door Doeke Dobma (GAST)
Ik zit te twijfelen wat ik zal doen. Ik kan nog 1 complete rechter koplamp krijgen voor ? 61,-. Dat is dan een H4'tje. Links kan ik alleen nog een koplampglas en behuizing krijgen. Behuizing is niet nodig, glas kost me ? 26,50. Dan heb ik echter nog geen linker reflector. Dat is zo jammer! Ik weet dat je je glas best schoon kunt maken, maar door de jaren heen is die natuurlijk ook bekrast en verweerd. Alles nieuw is gewoon veel mooier. Heeft iemand hier niet nog een nieuw reflectortje liggen? Bestuurderszijde?

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2008 23:45 #722674 door Doeke Dobma (GAST)
De afgelopen avonden weer flink bezig geweest.
De bestaande koplampen helemaal uit elkaar gehaald en schoongemaakt. De behuizing knapte daar flink van op want die was waarschijnlijk in de afgelopen 22 jaar nog niet eerder schoongemaakt.

De stalen binnenbumper achterzijde geschuurd en opnieuw gespoten (direct maar in de 'unterbodenschutz'), die gaat wel weer even mee. Hoeksteunen achterbumper ook geschuurd en gespoten(veel roest).

Stalen binnenbumper voorzijde geschuurd, morgen schoonmaken en dan spuiten.
'Trompetjes' geschuurd waar nodig en schoongemaakt, morgen spuiten. Zaten overigens behoorlijk dik in de tectiel.

Had nog een motorbeschermplaat van iemand gekregen, had echter veel scheuren erin. Vanavond lekker met de soldeerbout bezig geweest, ziet er zo al veel beter uit. Morgenavond afmaken.

Vrijdagavond de scheur in een deel van de GLT voorspoiler met dezelfde soldeerbout herstellen.

Dit weekend, mits ik tijd heb, bekleding schoon maken.

Zoals ik al eerder heb gemeld, heb ik 32 dealers een lijst met onderdelen gemaild. Uiteindelijk heb ik bij de dealer die mij het beste hielp, Dick Muhl in Weesp, het volgende besteld:

- richtingaanwijzers links/rechts
- complete H4 koplamp rechts
- koplampglas H4 links
- afschermkap tussen grille en radiateur, bovenzijde motorruimte
- afschermkap radiateur links en rechts, met pluggen
- hoeksteunen achterbumper
- een bult pennetjes
- stift voor deurvanger
- koppelstukjes sierlijst
en nog wat kleinspul. Dit was overigens ook bijna alles wat ik kon krijgen. Het raamrubber rechtsachter voor ? 50,- heb ik maar laten liggen, is me iets te gortig.... Ik hoop dit alles maandag of dinsdag op te halen.

Bij de dealer in Leeuwarden deurpennen gehaald (kreeg er slechts 8, terwijl ik om meer vroeg:()

Via dafhobby nog een setje originele inbussboutjes.

Naar alle waarschijnlijkheid is de auto vrijdag klaar. :) Volgende week ben ik vrij om hem weer op te bouwen. Eerst alles flink in de tectiel. Nog even op zoek naar deurrubbers voordeuren, desnoods maar gewoon nieuwe via GoRubber.nl, kan ik dan mooi combineren met m'n ritje naar Weesp.

Het is trouwens wel duur allemaal....:(

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC