show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360 GLE '86

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-06-2008 20:23 #714129 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '86
hm, ik lees iets met 'haar' en 'schaam' :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-06-2008 21:58 #714148 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '86
Owja, net zo'n woord als kerstomaatjes :D

Maar volgens mij dwalen we af... :no_comment:

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2008 23:59 #718921 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Volvo 360 GLE '86
Zo, ik ben nu driftig opzoek naar nieuwe rubbers etc waarmee in mijn binnerkort weer strakke wagen ga voorzien. Veel spul is praktisch niet meer te krijgen. Zo ook het afdichtingsrubber voor het schuifdak. Na een tip van een duits Volvo300Mania forumlid kijk ik nu rond bij Kever 1303 en Golf mk1, omdat deze van hetzelfde schuifdak waren voorzien. Geweldig als het zo lukt, want ik gaf de hoop op een nieuw rubber al bijna op! Hij is echter niet goedkoop, ? 40 - ? 45....

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2008 11:44 #718940 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360 GLE '86
Je bedoelt die kraag rondom het schuifdak? Is dat wel echt rubber dan? Ik was/ben in de veronderstelling dat het een harige kraag was.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2008 23:38 #719041 door Doeke Dobma (GAST)
Het is idd geen echt rubber, maar wel zoiets;):D
Het is een soort afdichting, hol van binnen. Heb hem vandaag besteld bij de Kevershop! Daar is ie op voorraad, hoop dat ie in een paar dagen hier is. Gaat de goede kant op!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2008 09:35 #719061 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360 GLE '86
Mooi! Ik ben benieuwd of het dezelfde 'rubbers' zijn!

Ik heb net gisteren de deurrubbers, raamrubbers en achterkleprubber gedemonteerd, maar daar heb jij niet zoveel aan denk ik.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2008 23:37 #719639 door Doeke Dobma (GAST)
Spul was donderdag al binnen! Het dakafdichtingsrubber lijkt inderdaad de juiste te zijn. Vond het erg duur maar begrijp het nu wel. Het is een combinatie van rubber, iets harigs:D en een metalen strip. Overigens was de totale prijs goedkoper in Duitsland dan in Nederland.

Dus: Het dakafdichtingsrubber van de 340/360 is gelijk aan die van de Kever 1303 en Golf mk1.

Verder vanavond nog even beziggeweest. Mijn achterbumper is er ??n in kleur meegespoten. De zwarte strip is helaas nogal gebutst en bekrast. Toevallig had mijn vader achter het hok nog een achterbumper staan met goede strip. Om het metalen deel in de bumper los te krijgen heb ik wel de helft vd bouten door moeten slijpen, want die waren na >20 jaar niet meer los te krijgen;)
De rubberen strip is ook niet perfect maar wel veel beter dan wat ik had. Dit is dus al geslaagd.

Vorige week de voorschermen en een raamrubber opgehaald bij Jelle Venema. Morgen haal ik nog een bestuurdersdeur en motorkap. Met een beetje geluk heeft ie ook nog een goed rechter mistlicht voor me, dan is dat ook weer netjes. Vanaf maandag ga ik de auto demonteren. Maandag breng ik de voorschermen, bestuurdersdeur en motorkap ook al naar de spuiter. Ook ga ik maandag nieuwe deurpennen bestellen. Ik denk dat ik alle deuren maar loshaal, is weer makkelijker voor de spuiter. Scheelt misschien ook weer in m'n portemonnee en ik leer er ook weer van. Alleen hopen dat ze makkelijk loswillen. Maandag waarschijnlijk veel tekst en foto's;)

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2008 23:41 #719642 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Volvo 360 GLE '86
Deurpennen kan je zo bij de dealer halen. Ik zou gewoon een zakje van 10 halen. Dan heb je nog wat reserve ook. Heb hier ook gewoon standaard een zakje op voorraad liggen, tenzij Anjo er ineens weer 10 wil hebben :)

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2008 21:42 #719877 door Doeke Dobma (GAST)
Nou, vandaag dus de eerste demontage dag gehad. Na een uurtje zag het er zo uit:

(met dank aan mijn vader in de kofferbak;))

Aan het eind van de dag zag het er zo uit:

Alles ging redelijk voorspoedig. De enige tegenslagen die we tegenkwamen waren een niet te lossen bout, het verwijderen van de ramen van de achterdeuren en het lossen van de deurpennen wat niet lukte.

Wat voor akeligs zijn we allemaal tegengekomen? Nou, over het algemeen viel het mee. Ik wist van de roest langs het raam in de linker achterdeur, en dat viel enigzins mee(zie foto). Verder her en der wat oppervlakkige roest. Bijvoorbeeldaan de binnenkant van het linkervoorscherm, maar dat stelt niet veel voor. Ook op/onder de strip aan de bovenzijde van de bumper, onder het kenteken, waar 2 delen samen komen, zat wel wat verdergevorderde roest maar allemaal kleine plekjes. Voorbalk matig, kleine plekjes, maar dat wist ik. Wat ik niet wist en wel tegenviel is dat we maarliefst 4(!) plekken in de dorpel tegenkwamen. Bij 2 daarvan kon je je vinger erdoorheen steken, dat was wel jammer. Zeker omdat vorige jaar oktober de dorpel al op 5 plekken gelast was. Ik had dit niet verwacht. Het wordt dus weer een paar honderd euro duurder, verwacht ik.

Verder leek alles wel ok. Geen gekke dingen tegengekomen. Heb al wat andere topics geopend met wat vragen. Woensdag ga ik verder. Dan hoop ik de voorschermen te verwijderen, de vooruit, de deuren en het dakraam. Daarna verder met het interieur.

Foto roest linker achterdeur:

Foto roestplekje motorruimte, bestuurderskant, waar motorkap'steun' zit.

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-07-2008 22:58 #719891 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Volvo 360 GLE '86
bij de deuren is dat een van de 'bekende plekken'van de volvo 300..

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC