MK II Volvo 340L van de rwdstudent
- V300 register
- Verbannen
-
Uitlaat is in orde. Vanaf de turbo 60mm open pijp, meer dan genoeg. Intercooler en nokkenas zal vast een verbetering geven, geef ik je groot gelijk in. Echter wil ik er gewoon m'n geld niet aan uitgeven. Alles werkt prima. Zelfde geldt voor op ethanol rijden oid.
Hydr handrem, fatsoenlijk onderstel ed. staan veeel hoger op m'n boodschappenlijstje. (maar geen geld)
Ik ga nu beginnen aan gewichtsvermindering. Ik heb lexaan liggen. Alle zijruiten en het achterraam ga ik vervangen. Voorste deel interieur gaat er ook binnenkort uit. Dat zijn pas makkelijke "pk's"

Het is trouwens een T2 turbine, echt klein.
Ik prefer echter een nieuwe motor (swap) in plaats van het B14 blok verder door te gaan ontwikkelen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Wat heb je in gedachten? Een B18FT?
Hoe zit dat trouwens met de achterrruit, mag die voor de apk gewoon door lexaan worden vervangen?
- V300 register
- Verbannen
-
Toekomstplannen zijn nog niet helemaal duidelijk (of helemaal niet? :wtf2:) De volvo 340 verder (driftspec) klaar maken. Dus kooi, brandblussers, fatsoenlijke stoelen, handrem, onderstel, remsysteem etc etc etc.. En dan later een andere motor er in.
Of.. zo veel mogelijk geld "sparen" en zoveel mogelijk rijden. = beter worden
Of.. Zo veel mogelijk sparen en verder kijken dan m'n neus lang is... :woops:
Ik wil in ieder geval doen wat me verder gaat brengen in de driftwereld. Want als de stroomversnelling van afgelopen half jaar doorzet mag ik zeker in m'n vuistjes knijpen....
- V300 register
- Verbannen
-
Onderstel lijkt me inderdaad belangrijker dan motor op dit punt (alhoewel je de motor volgens mij voor een Euro of 150-500 een heel stuk driftbaarder moet kunnen krijgen, mja daar heb je 3 B18FT's voor)
Misschien eens contact opnemen met Merwede springs voor wat sponsoring in de vorm van 2 nieuwe bladveren die wat stugger zijn.
Zoals gezegd, mocht je een 16v in gedachten hebben, RUVO wil je best sponsoren in de vorm van een autotje, verwacht niet perse een financiele tegenprestatie. Hulp en publiciteit is altijd welkom.
- V300 register
- Verbannen
-

Ik heb een diesel die 1:20 loopt. Vanaf september moet ik een jaar lang elke dag 120km rijden, betrouwbaarheid en zekerheid heb ik nodig. De diesel blijft dus.
Gas op de 340 B14T zie ik niet zitten. Alleen als er een nieuw ombouw project zou komen, en dan vanaf de grond af aan met megasquirt en gasinjectie.
Vergis je niet in hoe het motortje nu al loopt. Dit (Round 5) was de eerste keer dat ik niet uit de voeten kon op de natte padock. De lage snelheid en de 2e versnelling deed hem de das om. Uiteindelijk nog een 4e plaats gehaald. Ik heb bv ook nog een super kort diff liggen, die wil ik er ook onder gaan hangen. Kan ik snellere bochten voortaan in de 3e doen in plaats van de 2e. De lage snelheidbochten zal dan in de 2e ook beter gaan.
Ik ga nu eten, zometeen reageer ik op de rest:
Misschien eens contact opnemen met Merwede springs voor wat sponsoring in de vorm van 2 nieuwe bladveren die wat stugger zijn.
Zoals gezegd, mocht je een 16v in gedachten hebben, RUVO wil je best sponsoren in de vorm van een autotje, verwacht niet perse een financiele tegenprestatie. Hulp en publiciteit is altijd welkom.
- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Wat betreft de achterveren; Nu zitten er Koni Load-adjusters onder, met hulpveer dus. Kwa veerstijfheid is dit best aardig in de richting. De achterkant van de auto is ook superlicht. Als ik vlot (dus niet hard) over een drempel rij, springt de achterkant gewoon omhoog/ compleet los van het wegdek... Voorveren zijn nog origineel, dus dat moet eerst aangepakt worden. Als daarna blijkt dat de voorzijde te hard is in vergelijking met de achterkant, wil ik achter meer veerstijfheid. Dubbele bladveren ga ik dan eerst uitproberen denk ik.. (Ja Jeroen, als ik in de buurt ben of tijd over heb kom ik ze halen

En dan nog even over het laatste van je vorige post:
Het gaat me even iets te snel.
Een 16v is een hele goede optie ja, waar ik oa. over nadenk. Wellicht in een grotere Volvo. Maar wie of wat is RUVO? Ik begrijp dat me hier een blok of zelfs een complete auto als sponsoring wordt aangeboden? In ruil daarvoor moet ik helpen met publiciteit? Het klinkt in ieder geval als een super aanbod, maar ik begrijp het nog niet helemaal.
Frits
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Maarja, dat kriebelt h?? Lexaan had ik al liggen, vakantie in volle gang, dus waarom ook niet.
De 3 achterruiten zijn vervangen voor lexaan. Op de foto lijkt het strakker dan het in werkelijkheid is.
Omdat ik nu toch bezig was met gewichtsvermindering was ik opzoek naar nog meer kg's. Aangezien het voorste interieur er nog volledig in zat heb ik er dat ook maar uitgehaald:
Ook de achterspoiler heb ik eraf gehaald (was relatief veel te zwaar) Nu zou je zeker niet zeggen dat hij 6 cm verlaagd is.... Hij staat nu weer net zo hoog als origineel. Maargoed, ik heb nog 8cm verlaagblokken liggen