show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

MK II Volvo 340L van de rwdstudent

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-08-2008 23:17 #725743 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic MK II Volvo 340L van de rwdstudent
Zonde van de punten, jammer van het blok...maar Frits kennende komt alles weer goed!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-08-2008 11:12 #725759 door V300 register

Niels;66092 schreef : Overigens heeft de ANWB andermaal aangetoond dat de Internationale Reis- en Kredietbrief maar een waardeloos vod is.

Want?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-08-2008 14:37 #725784 door V300 register

Dutchie;66111 schreef : Want?

Het enige wat de ANWB wou doen is hem naar de dichstbijzijnde garage brengen. Daar zou hij dan gemaakt moeten worden :S
Dit is natuurlijk niet te doen voor zo'n auto.
't driftapparaat moest thuis komen, niet bij een garage komen te staan.

Zodoende ben ik met een maat van me (met zijn bus van het werk) bij een neef van mee een trailer op gaan halen en "eventjes" een ritje Zolder wezen doen. Om 'n uur of half 1 waren we terug. Toch mooi dat we hem kunnen helpen.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2008 15:27 #725789 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic MK II Volvo 340L van de rwdstudent
Als je je auto vanuit het buitenland gerepatrieerd wilt hebben MOET je ook de vervangende auto service aanvragen... Heel krom, maar zonder vervangend vervoer brengen ze je auto niet naar huis...
Je auto wordt naar een garage gebracht, als de garage zegt dat ze het binnen 2 dagen kunnen repareren moet je het daar laten repareren en vervolgens de rekening betalen. Als je niet wilt dat ze het repareren mag je zelf zien hoe je je auto thuis krijgt...

Frits' Idee: Voor het geld wat je aan die internationale kredietbrief uitgeeft kun je mooi elk jaar je gereedschapsset aanvullen. Als je dan eens pech krijgt in het buitenland kun je het lekker zelf repareren.

Ik ga in ieder geval even een mailtje naar de ANWB sturen om me dit helemaal te laten uitleggen...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-08-2008 00:26 #725842 door V300 register
Erik, super bedankt voor het regelen van het vervoer!

Paul, Jeroen en Niels, bedankt voor het komen kijken!

Morgenvroeg start ik met het opentrekken van het blok.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2008 15:16 #725891 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic MK II Volvo 340L van de rwdstudent
Graag gedaan, voor ons was het wel een heeeele kleine moeite.
Wat we w?l gezien hebben van jou en de 340 was in iedergeval spectaculair!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-08-2008 16:50 #725914 door V300 register

Bodejodel;66141 schreef : Frits' Idee: Voor het geld wat je aan die internationale kredietbrief uitgeeft kun je mooi elk jaar je gereedschapsset aanvullen. Als je dan eens pech krijgt in het buitenland kun je het lekker zelf repareren.

Ik ga in ieder geval even een mailtje naar de ANWB sturen om me dit helemaal te laten uitleggen...

Goed idee! Volgend jaar dan maar :D

Laat ff weten wat ze antwoorden, dit is echt bizar slecht... Die IRK ga ik gelijk opzeggen als ik weer terug ben...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-08-2008 21:49 #725970 door V300 register
Na eerst gezellig in het centrum te hebben gelunched met m'n vriendin ('t scheen dat ik nogal sjaggie was laatste dagen...) om mij wat op te vrolijken, heb ik de steeksleutels er maar weer bij gepakt. Alles lag nog achterin de Volvo, dus eerst uitruimen die hap.

Eerst nogeens proberen de krukas rond te draaien met de ratel... verrek, wat voel ik nou? Het lijkt wel of de bout los staat. Jahoor... Boel vastgezet en nog maar eens droog gestart. Het gebonkt kwam weer luidkeels naar voren. De stille hoop was weer verdwenen en ik ben begonnen met alles loshalen.

Buis was zelf druk bezig, dus ik belde hem om alleen effe mee te helpen het blokje eruit te tillen. Uiteraard kon hij het niet laten om de ramptoerist uit te hangen, dus hij wilde als eerste zien hoe het blokje er van binnen uit zag.

- Hoofdlagers kapot
- Krukas beschadigd
- Bouten vliegwiel beschadigd, los en ??n afgebroken.
- Bout poeli stond ook los.

Een erg vreemde combinatie van schades. Ik weet zeker, en durf er m'n hand voor in het vuur te steken dat ik alle bouten met loctite EN op moment heb vastgezet. Het meest vreemde vind ik dat het gebonk aanwezig was exact nadat de gas was blijven hangen. Morgen ga ik m'n motorsponsor (Motorenrevisie van Thiel) bellen voor meer info. Ook ga ik morgenvroeg direct hoofdlagers, drijfstanglagers en axiaallagers bestellen. 't schijnt dat de turbokrukas een standaard B14 krukas is. Als dat klopt heb ik er nog 3 liggen.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2008 21:58 #725972 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic MK II Volvo 340L van de rwdstudent
ouch, das wel mooi klote, maar goed dat lagertjes niet de wereld kosten.

rwdstudent;66329 schreef : 't schijnt dat de turbokrukas een standaard B14 krukas is. Als dat klopt heb ik er nog 3 liggen.

is het dan niet zo dat je op het onderblok van de b14 een turbo kop incl alles wat erbij hoort kan plaatsen? evt met de turbo nokkenas? of sta ik nu helemaal vreemde taal uit te slaan.

(ik word nu eenmaal snel op idee?n gebracht:woops:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-08-2008 22:14 #725974 door V300 register
Het lijkt me dat de zuigers anders zijn, en eventueel steviger of gekoeld. Een gelijke krukas betekend niet meteen een gelijk motorblok ;)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC