Goed gereedschap
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Aangezien ik er nogal vaak mee te maken heb, of een vermoeden daarvan, kan ik het nu ook precies lokaliseren. Met dit rook apparaat.
Dat blaas hij in het inlaat traject, en waar de lekkage zit komt de rook vanzelf naarbuiten.
Ben benieuwd of dit een beetje gaat werken

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Je kunt aan de slangen zuigen (onder de auto rechtstreeks aan de primaire) en je weet aan welke kant wat lek is.
- V300 register
- Verbannen
-
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
VolvoDordt;258207 schreef : er gaan nu heel wat 340's roken.
Dat denk ik ook

- V300 register
- Verbannen
-
Steven340;258206 schreef : In theorie wel, maar bij de vario zelf kan je dat allemaal controleren zonder dit apparaat.
Je kunt aan de slangen zuigen (onder de auto rechtstreeks aan de primaire) en je weet aan welke kant wat lek is.
Ik zat ook te denken een de klepjes en o-ringen in de emvk en de afdichtingen van de doorvoerpotjes. Daar wil ook nog wel eens verlies optreden, dit zie je bijna nergens terug, hooguit een licht j gescheurd emvk-klepje zie je op een goed aangesloten vacuümmeter.
Zou dan dit kunnen helpen?
- BartJu
-
- Platinum lid
-
- 245DL 1976 B21a AW71
Roept wel een paar vragen op bij mij:
- gemaakt om rook in te blazen (overdrukje) vacuumsysteem i sechter onderdruk. Dit kan mogelijk een verschil maken.
- waaruit bestaat de rook? is het een disco-rook-kanon? die kunnen niet zo veel kwaad (anders was het wel verboden om het in een drukke zaal met zwetende mensen te blazen), maar wat blijft er achter in je (vacuum)systeem? Het uitlaattarject is er voor gemaakt om vieze gassen af te voeren, je CVT niet. Zal wel meevallen, maar wel even vooraf aan denken.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-

- Steven340
-
- Nieuw lid
-