- Berichten: 18
Goed gereedschap
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Hoe kun je dan kiezen of je die 5nm of de 25 gebruikt?
(staat in de beschrijving 5 tot 200nm maar dat klopt dus niet. In de titel staat wel het juiste)
www.klium.nl/gedore-7601960-4150-25-mome...-fs-9x12-5-nm-144673
en dan met zo'n opzetstuk:
www.klium.nl/gedore-7689010-7112-13-inst...el-se-9x12-mm-144630
Totaal geen ervaring mee, je kunt dus verder niets instellen begrijp ik?
In princiepe is denk ik richting 25nm ook prima.
Wil het toepassen voor de moeren van de weber carburateur. Deze horen af fabriek op 17nm te staan volgens Robbert Jan.
Hier heb ik ontzettend veel problemen mee wat valse lucht betreft, nu letterlijk 4 Volvo 340's voor de deur staan met alle 4 exact hetzelfde probleem, en met geen mogelijkheid zowat goed te krijgen. 3x een '91 en één '88er.
Wil alles uitsluiten. Ga hier verder niet op in, dat komt in een ander topic wel weer.
Door ze ook maar iets te hard aan te draaien trekt de voet al gauw krom, maar wil ook zeker weten dat de moeren niet te los zitten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Veel verschillende modellen:
www.stahlwille-online.de/index.php?amac=...93&cid=4895&pid=4907
www.stahlwille-online.de/index.php?amac=...t&pcid=4893&cid=5022
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
- Berichten: 18
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Steven340;253986 schreef : Ik heb deze gevonden, maar daar staat bij bereik 5 tot 25nm "zonder schaal"
Hoe kun je dan kiezen of je die 5nm of de 25 gebruikt?
(staat in de beschrijving 5 tot 200nm maar dat klopt dus niet. In de titel staat wel het juiste)
www.klium.nl/gedore-7601960-4150-25-mome...-fs-9x12-5-nm-144673
en dan met zo'n opzetstuk:
www.klium.nl/gedore-7689010-7112-13-inst...el-se-9x12-mm-144630
Totaal geen ervaring mee, je kunt dus verder niets instellen begrijp ik?
In princiepe is denk ik richting 25nm ook prima.
Wil het toepassen voor de moeren van de weber carburateur. Deze horen af fabriek op 17nm te staan volgens Robbert Jan.
Hier heb ik ontzettend veel problemen mee wat valse lucht betreft, nu letterlijk 4 Volvo 340's voor de deur staan met alle 4 exact hetzelfde probleem, en met geen mogelijkheid zowat goed te krijgen. 3x een '91 en één '88er.
Wil alles uitsluiten. Ga hier verder niet op in, dat komt in een ander topic wel weer.
Door ze ook maar iets te hard aan te draaien trekt de voet al gauw krom, maar wil ook zeker weten dat de moeren niet te los zitten.
Bij die soort valt er niks in te stellen je koopt een exemplaar met een vooraf vast ingestelde waarde. De advertentietekst is wat te algemeen..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
VolvoDordt;254008 schreef : mijn momentsleutel is kapot, maanden niet gebruikt en ineens zat er olie in de opbergdoos en komt er geen beweging meer in. Zucht..
Heb je hem nat van de olie op spanning weggelegd?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Nee; ik ga het niet hebben over een uit mijn gereedschap ontstaan wondertje (al functioneert dat overigens na 42 jaar zonder onder een afdakje te hangen nog prima)
Ik ga het wel over krikken hebben, behoorlijk krikken, veilig krikken, tot een groot hoogtepunt krikken.
Al jaren heb ik een mini krik, zo'n ding wat eufemistisch gezien doet denken aan je (gemiddelde) eerste keer....hoop gehannes, vaak onveilig en het hoogtepunt viel wat tegen (als dat al bereikt werd...
Beetje banden wisselen prima, maar als ik bijvoorbeeld onder de 340 wat aan de CVT wil sleutelen, ho maar.
Dan zet ik de krik in het midden onder de achteras en komen de wielen nauwelijks van de vloer, wat tot op heden geleid heeft totaal het met gevaar voor eigen ledematen en auto er tussen leggen van blokken hout...
Aangezien ik nog langer als één geheel wil rondlopen, de auto zonder vroegtijdig te desintegreren nog langer wil rondrijden, en ik nog andere wat grotere klussen op stapel heb staan...
....werd het tijd voor een het betere krikwerk, niet van het type superpornoheld die zonder Viagra kan bijklussen als kledinghanger, maar meer de van een gezond libido voorziene (jonge) vent.
Een Winntec in dit geval, iets dat lijkt op de garagekrikken die we bij het autobedrijf waar ik werkzaam ben geweest gebruikten, maar dan waarschijnlijk ietsje minder profi.
Even wat specs:
- Laagste punt schotel: 78 mm.
- Hoogste punt schotel: 510 mm.
- LxBxH: 686*343(...)*1301mm (handgreep/bediening.
- Gewicht: 32 Kg.
Vooral de maximale lifthoogte was voor mij doorslaggevend, net iets boven de maximale hoogte van mijn assteunen op de hoogste stand.
En natuurlijk wat plaatjes geschoten na het in elkaar zetten van de bediengshevel (werd gedemonteerd en los bijgeleverd om begrijpelijke redenen en het gewicht wat anders het totale pakket zou hebben)
Ik kan niet wachten om hiermee te krikken (wel eerst even met mijn vrouw overleggen natuurlijk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Maar ook met zeker veel waarheid. Ik heb niet zo'n luxe krik als jij, maar ondanks dat is het één van de beste aankopen die ik ooit gedaan heb. Sommige dingen zijn gewoon handig, en bij sommige dingen vraag je je af hoe je ooit zonder hebt gekund. Een goede garagekrik valt in de laatste categorie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
In die categorie vallen voor mij ook goede ratels met een paar dito doppen.
Eigenlijk zouden we eens een rondje "wat was jouw beste/meest bepalend voor fatsoenlijk sleutelen" aanschaf?
Wat mij betreft mag de volgende meteen aftrappen (om ter ere van wijlen Wouter Nieuwlaat in voetbal termen te blijven praten)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Laatst ook weer lol van gehad toen mijn broertje een lekke band had met zijn ouwe Clio en er niet met het boordgereedschap uitkwam. Gelukkig maar, want de krik-en-slinger van de 340 is gewoon Snap-On vergeleken met het armzalige prul waar je het namens Renault als pechklant mee kunt doen. Om nog maar te zwijgen van de plastic (!) zeskantdop waar je de wielmoeren mee moet bevrijden. Met eigen krik en kruissleutel was de klus zonder vloek of zucht geklaard, nou dat zegt wat.
Ik raakte bij het terugbrengen naar mijn eigen auto wel een wiel van de krik kwijt, de moer was losgelopen... alle waar naar z'n geld hè

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.