Goed gereedschap

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2017 16:50 #966092 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Goed gereedschap
Ik heb eens zo'n goedkope tester al bij de eerste compressieslag uit elkaar zien klappen. Als de rondvliegende onderdelen verkeerd terecht komen heeft de monteur zelf geen compressie meer, zeg maar. Liever iets meer uitgeven, zodat je een degelijk en accuraat stukje gereedschap hebt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2017 02:42 #966100 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Goed gereedschap
Goedkope meuk gaat altijd stuk als je het 't hardst nodig hebt.
Op zaterdag na 17.00 uur, als de automaterialenzaak gesloten is, dán sla je jezelf voor je bakkes omdat je zo nodig geld besparen moest op kwaliteit.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-01-2017 10:22 #966103 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Goed gereedschap
Wel, de twee verhalen hierboven wil ik net vermijden. Iemand een suggestie voor een goeie set? Hier in de buurt heb ik enkel de keuze uit de goedkope setjes die allemaal uit dezelfde fabriek komen, maar afhankelijk van de sticker een andere prijs hebben, zoals Bart zegt; of Leitenberger, wat me toch te duur is. 't Is niet iets dat ik dagelijks gebruik.

De otc set hierboven moet ik al uit Amerika laten komen, met import- en verzendkosten van dien.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-01-2017 10:35 #966104 door V300 register

Nicholas;243901 schreef : ...knip... Of moet ik gewoon niet kreften en de €100 ophoesten? :)

Je hebt het goede antwoord zelf al gegeven! Zul je achteraf (en nadat je vele brommers en motoren succesvol aangepakt hebt) jezelf voor kunnen bedanken... :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-01-2017 20:56 #966262 door V300 register
een compressietester is een ding wat de gemiddelde hobbyist misschien een paar keer per jaar zal gebruiken (en dat is een hele genereuze inschatting)

Ik vind het niet logisch om dan te adviseren dat men een duur instrument moet kopen.

Zelf heb ik een prima ervaring met een relatief goedkoop dingetje (hij is wel anders dan die in de rode doos die Nicholas linkte).

Als er echt een compressieprobleem is op een van de cilinders hoor je dat gelijk al aan de cadans van de startmotor. Als je het serieus wilt doen kun je nog een 'relative compression test' doen met een stroomtang en een scoop. Als je een algemeen lage compressie vermoedt (hoog starttoerental, weinig vermogen) kun je ook een cilinder leak test doen.

Er zijn dus meerdere wegen om naar Rome te geraken en een dure compressietester lijkt me niet de kortste/handigste voor de meeste situaties.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
29-08-2018 14:54 #976654 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Goed gereedschap
Weer eens wat erbij gekocht, voor de meer precieze klusjes, instelbaar van 5-25Nm:

Misschien geen "champions-league" gereedschap zoals de ons veel te vroeg ontvallen Wouter Nieuwlaat een aantal gereedschapmerken ooit categoriseerde, het lijkt me meer dan afdoende voor hier en daar een klusje waar je een moment voor nodig hebt om te bepalen wat de maximale kracht x arm mag zijn.

Bougies vastzetten is er zo eentje, dat lijkt net als bij een carterplug nergens over te gaan, maar die dingen worden in de regel veel te strak aangehaald met eventuele gevolgen van dien (in ieder geval soms een pokkeklus om weer los te krijgen terwijl dat absoluut niet had gehoeven.)

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2019 19:20 #981451 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Goed gereedschap
Weet iemand misschien waar ik een "insteek" momentsleutel kan krijgen voor kleine bouten / moeren?
Dus niet eentje waar een dop op moet.

Voor 17nm sleutel 12 of 13
Nergens wat te vinden op internet (of ik zoek verkeerd?)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-03-2019 19:26 #981452 door V300 register
HBM te Moordrecht

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2019 20:01 #981453 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Goed gereedschap

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2019 20:41 #981454 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Goed gereedschap
Je moet waarschijnlijk zoeken naar schroevendraaier -stijl 'momentsleutels'.
Daar kan dan een 1/4" dopje op of een 6-kant bit. Maar aangezien dit spul vaak voor fijnmechanische toepassingen is, is het zeker niet goedkoop..

Kjjk bijvoorbeeld bij wera of facom.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC