Goed gereedschap

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-10-2014 16:27 #951160 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Goed gereedschap
Zitten in Moordrecht.

Nee ik ga daar niet zo'n idiote maat banden onder leggen....maar aangezien ik laatst een set wielen gekocht heb met van 15 inch,7J en ET12 is dat een beetje krap.Daarbij komt dat de achteras nog wat breder wordt......en dan past t allemaal niet meer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-10-2014 20:45 #951256 door V300 register
vandaag een schuifmaat binnen gekregen speciaal voor remschijven. handig omdat je de maatsector op de minimum waarde kunt instellen en dan de bekken nog kunt schuiven om over de slijtrand aan de rand van de schijf kunt pakken. Als dit aan komt te liggen op de maatsector zit je op de minimum maat. als de bekken dan nog speling hebben zit je eronder :+

[ATTACH]4124[/ATTACH]

kost wat maar dan heb je ook wat. tot nu toe altijd gepield met een gewone schuifmaat en losse extra blokjes om over die rand heen te kunnen meten..

Bijlagen:

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2014 14:24 #955048 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Goed gereedschap
Zo vandaag een investering gedaan m.b.t. de gereedschapsvoorraad.
Om precies te zijn een momentsleutel van Gedore Torcofix 20-200Nm , een momentsleutel van Kraftwerk 10-60Nm, een losse 'draaihoekmeter' en een schroefmaat van Mitutoyo 103-137

Een poosje gespaard voor alles, maar ben wel blij met deze verrijking van de gereedschapskist :)
Voor de 940/960 hoef ik alleen verder dan de 200Nm bij een moer op het differentieel...gaat nooit gebeuren dus.
Bij de 360's echter moet de krukaspoelie wel aangedraaid worden met 250Nm, maar dat is wel te overkomen.
Feitelijk red ik alles wel met de 20-200Nm sleutel, maar voor extra heb ik de sleutel van Kraftwerk er bij gehaald om o.a. een beetje gevoel te kweken hoeveel Nm nou met de hand voelt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-12-2014 16:29 #955049 door V300 register
Momentsleutels zijn wel mooie dingen. Ik heb er nog zo een, van vruuger, uit de goede oude tijd. Van mijn opa gekregen, die gebruikte hij vroeger toen hij servicemonteur was bij DAF, ik geloof De Burgh.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
30-04-2015 21:36 #957240 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Goed gereedschap
Zoooowwww dat is weer even geleden zeg.

Ik heb me weer eens laten verleiden (door mijzelf nog wel notabene) om een fijn stukje gereedschap aan te schaffen, eigenlijk ingegeven door het zelf aan de slag willen gaan met de laatste bladveerrubbervervangingsoperatie.

Daar is heb ik vorige keer in Leidschendam mogen aanschouwen en lijfelijk waarnemen een heel aannemelijke reden voor, het er uit en er weer in persen van het rubber met de 'i make special price for you' tool gaat er zo vele malen makkelijker mee.

Ja hallo Wouter, kom nu eens to the point, waar heb je het nu toch allemaal over joh?

Nou ehhh dit:

Een ringratel, anders duurt dat klusje echt een eeuwiggeit, en kan een leuk begin zijn voor eventuele uitbreiding met andere courante maten aan onze zo hartstochtelijk geliefde en beminde Volvootjes.

Tot zover dit bericht, goedenavond.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-05-2015 00:01 #957244 door V300 register
Goei spul

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-05-2015 07:34 #957248 door V300 register
Heel prettig inderdaad!
Nadeel is dat ze vrij prijzig zijn, en als je ze dus 1 keer per jaar eens nodig hebt de drempel tot kopen vrij groot is. Het zelfde verhaal als met de garage krik bijvoorbeeld; de investering lijkt vrij groot, maar als je het eenmaal hebt wil je echt nooit meer zonder.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
01-05-2015 18:44 #957258 door Wouter Borsje
Ja zeg dat wel Bart, zo'n garage krik staat ook nog op mijn verlanglijstje, maar zolang ik nog bij de SEAT garage werk is dat gelukkig nog vrij overbodig :)

Deze ringratel 17 kost ? 30,- wat inderdaad niet bepaald heel goedkoop is relatief gezien ten opzichte van een gemiddelde Hazet steeksleutel waarvan ik er tot nu toe al een paar heb aangeschaft (prijs is natuurlijk ook afhankelijk van de grootte van de sleutel)
Hopelijk kan ik (en een eventuele nazaat ergens in de familie) hier nog wel even mee voorruit.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-05-2015 17:59 #957396 door V300 register
Ik heb sonic equipment, ik weet niet wat andere mensen hun ervaring hier eventueel mee is maar ik ben er zeer tevreden over, je hoefst geen schrik te hebben om er grote krachten op te zetten e.d. Ik heb het nu 3-4 jaar. Makkelijk om georganiseerd te blijven tegen betaalbare prijs.

www.sonic-equipment.com/en/catalog/tool-tray-tts

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-05-2015 20:29 #957556 door Wouter Borsje
Al sedert jaar en dag zit er in mijn gereedschapskist een rood metalen doosje met daarin een 3/8" ratel, wat dopjes en hulpstukken.

Waarschijnlijk ergens begin jaren negentig gekocht bij de Halfords of HEMA, kwaliteits klasse; pauze op de lagere school voetbal, maximaal pielen in de marge dus...

En toch, toch heb ik daar zo belachelijk lang mee staan sleutelen, tot die ene keer vorig jaar dat ik de kop van de ratel weer eens in de carterplug stopte en deze iets vaster zat dan mijn met spruitjes groot geworden bovenarmpjes aankonden.

Tikkie met de hamer dus maar om de carterplug te laten 'schrikken' , dat bleek de doodsteek voor het rateltje.

Zelfs daarna gewoon de ratel blijven gebruiken, want ja om en om deed ie het toch nog gewoon; afdeling verkeerde prioriteiten, alstublieft dank u wel.

Tot op de dag van vandaag dat is, mag ik u met een hoge mate van trots het nieuwe 'manusje van alles gereedschapskist ratelsetje' doen onthullen;

Tadaaaaaa:

En ik moet zeggen, voelt voor het geld best heel aardig aan, in ieder geval een stuk beter dan zijn voorganger in het rode metalen doosje.

Waarvan akte.

@ Wouter; zaterdag middag amateurs?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC