Goed gereedschap

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-05-2019 18:13 #982155 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Goed gereedschap

Wouter76;254733 schreef : Wat mij betreft mag de volgende meteen aftrappen (om ter ere van wijlen Wouter Nieuwlaat in voetbal termen te blijven praten)

Om die dan ook gelijk in te koppen; nog zo'n ding is de Eezibleed. Vaak gebruik ik deze niet, maar als ik remmen moet ontluchting of remvloeistof vervangen, maakt het echt een enorm verschil ten opzichte van pompen met het pedaal.

Bij de motor gebruik ik daarvoor trouwens een doorzichtige slang en een spuit zonder naald van de apotheek om zo onderdruk op de remnippel te creëren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
29-05-2019 18:23 #982156 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Goed gereedschap
@Niels, de V300 krik Snap-on kwaliteit in vergelijking met andere merken :-)

Zo stond er een paar jaar geleden (ik was nota bene onderweg naar een club evenement) iemand op een parkeerplaats langs de A12 heel zielig naar de band van zijn Suzuki Alto te kijken, die was ook superblij met mijn schaarkrikje en wielmoersleutel.
Daarnaast ook met mij want zoals zovelen had hij geen idee hoe aan te vangen, twee blije gezichten achteraf, dat was een mooi moment.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2019 20:31 #982158 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Goed gereedschap
De grote hoeveelheid (speciaal) gereedschap die ik heb ten spijt, ben ik misschien nog wel het meest blij met mijn dikke stalen pijp van 1 meter lang. Waar ik die al niet voor gebruikt heb... Daar krijg je werkelijk alles mee los, van krukaspoelies tot vliegwielen en van fusees tot uitlaten :D

Mijn krukaspoelieblokkeergereedschap (Scrabble?) Voor de redblocks is trouwens ook erg gewild!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
28-06-2019 18:03 #982518 door Wouter Borsje

volvofiel;254738 schreef : Mijn dikke stalen pijp van 1 meter lang. Waar ik die al niet voor gebruikt heb... Daar krijg je werkelijk alles mee los, van krukaspoelies tot vliegwielen en van fusees tot uitlaten :D

En die schuif je dan bijvoorbeeld op onderstaand artikel:

Die stond al heeeeeul lang op de verlanglijst en nu dus maar eens gedaan, al het bovenstaande met de 'grote voorwielophanging verbouwing' als initiële reden.

Voor het wat zwaardere werk, nog aan te vullen met een elektrische slagmoersleutel
(moet wel weer eigen doppen dus dan denk ik alleen de grotere maten om mee te beginnen eerst maar even)

Voordat ik bovenstaande 'Gelenkgriff' uitkoos heb ik nog een heel aantal alternatieven bekeken.

( ik houd van een gedegen research voorafgaande aan bijna elke aankoop, hoe groter de aanschaf waarde of belang van het aan te schaffen product, hoe meer daarvan)
Geen enkele van die alternatieven voldeed uiteindelijk aan mijn criteria, voor zover je die al Googelende kunt beoordelen natuurlijk.

En ongetwijfeld zal je voor de merknaam ook wel wat extra moeten betalen, ik heb bij dit soort merken toch wel een stille hoop op goede aftersales en spare-parts die tot in lengte van dagen geleverd kunnen worden (bij bovenstaande wil de kop vaak het eerst afbreken, de Snap-off variant gaf het destijds in de garage waar ik werkte ook daar op bij een vastzittende wielmoer + stuk pijp van twee meter + redelijk potige monteur)

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2019 18:46 #982527 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Goed gereedschap
Ik heb dezelfde, en al hele lompe dingen mee gedaan.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2019 19:17 #982528 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Goed gereedschap

powerflux;255126 schreef : Ik heb dezelfde, en al hele lompe dingen mee gedaan.

meer misbruik dan gebruik :humor:

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
30-06-2019 19:46 #982529 door Wouter Borsje

powerflux;255126 schreef : Ik heb dezelfde, en al hele lompe dingen mee gedaan.

Inbrekers mee op hun harses geklopt, door de spaken van een rondfietsende relpuber gegooid, vrachtwagen chauffeur geholpen wieltje te wisselen (chauffeur van 150 kg erop stampende), net voor een asfalt gladrijdende wals gegooid (wie kent die stokoude Samson reclame nog?)

Zoiets?

Overigens; goed te weten dat dit wringijzer zich in van allerlei bochten laat wringen.

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2019 08:42 #982546 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Goed gereedschap
Met behulp van een garagekrik naafmoeren losmaken enzo. Wringijzer op de moer, krik onder de greep en doorgaan tot ie krom stond. Maar, eenmaal de spanning eraf was ie weer perfect recht: sterk en niet bros. Natuurlijk inderdaad erop gesprongen in andere gevallen, al werkt dat minder goed dan doorduwen. Verlengstukken erop (mijn handvat is daarom wat rafelig) Bij gebrek aan een hamer als als hamer gebruikt.

Wat betreft de inbrekers en de reljeugd helpt verhuizen beter.

Tja, eigenlijk alles wat je er mee wil doen. Hij is nog perfect recht. Geen speling waar dan ook. Heel anders dan de merkloze wringijzers, daar heb ik er wel eens een of twee van gebroken (bij de kop en net onder de kop..)

Ik noem het wel 'de toverstok'. Het lijkt vast te zitten, maar met dat ding erbij zit het toch ineens los.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
04-07-2019 11:13 #982547 door Wouter Borsje
Klinkt positief!

• Albert Jan Algera (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2019 13:52 #982548 door Albert Jan Algera (GAST)
Beantwoord door Albert Jan Algera (GAST) in topic Goed gereedschap
Heb zelf een T-stuk gemaakt met een stuk zuigerarm van een hydraulische cilinder. Zodat ik daar rechtstreeks de doppen op kan zetten. Werkt top.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC