waarde 340 met weinig km en gekeurd?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-07-2009 01:37 #787185 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic waarde 340 met weinig km en gekeurd?

roestjager;112340 schreef : kun je mij (ongekreukt) eens uitleggen hoe een erkend grote bak als een volvo 740 je aan lasten minder kan kosten dan een volvo 340??
(en is dat in nederland ook zo?)

Aan last niet minder (tenzij omgebouwd naar lichte vracht, wat bij een estate makkelijker gekeurd geraakt dan bij een kleine wagen.... En wat ik eventueel ook overweeg), maar wel aan onderhoud, dus in dat opzicht zal de uiteindelijke gebruikskost ongeveer gelijk liggen (of dus zelfs lager).... En als 1 van de 2 dan nog eens makkelijker voor andere doeleinden kan gebruikt worden, dan kies ik natuurlijk die.

Overigens heb ik nog niets gehoord van die 340 die ik te koop had gezien, dusja....

En eventjes vanachter een matrasje in de koffer leggen om naar een festival ofzo te gaan is ook wel handig in de plaats van gezeul en gezeur met tentjes en dergelijke. Verder begint comfort gezien mijn medische situatie steeds belangrijker te worden.... Hoe het bij een 340 zit met stoelen en ergonomie weet ik niet, maar bij een 7/9 is die wel zeer goed te noemen (zeer goed verstelbare stoelen, dashboard goed uitgericht, ruime instap).

Overigens is een 360 een net zo echte volvo als de nieuwste volvo's (made by ford dus).... Blijven renault motoren, en blijft een doorontwikkeling van een door daf ge?ntroduceerd model.....

EDIT: Overigens heb ik NERGENS gezegd dat belasting en verzekering goedkoper zijn..... Ik spreek van GEBRUIKSKOST..... Als dat voor jullie alleen die 2 dingen betekent, dan is dat verschrikkelijk dom eigenlijk! Aangezien gebruikskost allesomvattend is: verzekering, wegentaks, verbruik, onderhoud en eventuele bijkomende herstellingen, die buiten het normale onderhoud vallen....

nu even een vergelijking

740
+ ruimte
+ wegligging
+ comfort
+ betrouwbaarheid motor en chassis
+ weinig tot geen onderhoud naast standaard
+ verbruikt 8 a 10 liter
- log en groot
- wegentaks (366euro)
- verzekering

340
+ leuke driftbak
+ niet te groot dus handig in stad
+ variomatic
+ wegentaks (243euro)
+ verzekering
- roestgevoelig
- renault motor minder betrouwbaar
- minder stabiel
- vrij lage en kleine instap
- rumoerig

*Nu ga ik te horen krijgen dat een 740 ook rumoerig is.... klopt, maar tenminste niet zo jankerig als je in toeren gaat
* Sommigen beweren blijkbaar ook dat ze beide evenveel benzine lusten..... En hoeveel moeite moet ik daar voor doen bij een 340 om dat aanvaardbaar te krijgen (1:10 maximum?)
* Ik zal waarschijnlijk ook horen dat een 340 net zo comfortabel rijd..... Als rugpati?nt weet ik heel goed waar ik op moet letten en ik kan je nu al vertellen dat dat niet zo zal zijn, zonder ook nog maar in een 340 te hebben gezeten)

Waarszchijnlijk zullen er nog van alle soorten antwoorden komen om me te overtuigen....

Kijk, een 340 lijkt me zeker een leuke bak (anders had ik dit topic hier ook niet geopend.... Maar sommigen van jullie voelen je precies op je tenen getrapt omdat ik afzie ervan omdat ik iets beters gevonden heb.... Voor jullie is een 300 heilig (mag gerust), maar blijf wel realistisch he, ga het nou ook niet gaan ophemelen (dat gevoel krijg ik wel....) Een forum moet informatief en objectief kunnen zijn, anders is het gewoon een clubje dat bijeen geklit zit....

Audio is al mijn leven een hobby, en ik heb ook mijn idee?n, en kijk ook in een bepaalde richting.... Voor mezelf! Wat niet uitsluit, als iemand mij om info komt vragen met betrekking tot een heel andere tak in bijvoorbeeld car-audio of andere merken dan die waar ik zelf hard achter sta, dat ik die mens niet zal proberen adviseren of helpen om zijn persoonlijke doel te bereiken (ook al is dat misschien een sjonnieketel met een climax versterkertje, een sony xplod sub en een set marquant coaxials in de hoedenplank, rechtstreeks aangesloten op een medion HU...)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-07-2009 02:07 #787186 door V300 register
360 heeft een echt 2-liter Volvoblok (B19/B200) en Volvo is pas in 1999 in handen gekomen van Ford.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-07-2009 02:35 #787187 door V300 register

punkazz;112395 schreef : 360 heeft een echt 2-liter Volvoblok (B19/B200) en Volvo is pas in 1999 in handen gekomen van Ford.

1998, ja en? Ik zeg gewoon dat ze even echt zijn als de recentere volvo's die dus made by ford zijn.... Waar heb ik gezegd da een 360 made by ford is? ;)

Het zogenaamde "echte" volvoblok is een doorontwikkeling van een renault blok

;)

Net zoals volvo ook PSA versnellingsbakken heeft doorontwikkeld voor eigen gebruik, of net zoals de 2.4diesel in de 2/7/9 eigenlijk een volkswagen blok is....
Of net zoals de S/V40 diesels gebruik maakten van een 1.9 renault blok en op het chassis van een mitsubishi carisma zijn gezet....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-07-2009 03:05 #787188 door V300 register
Wach es ff, je draait de boel om. Wij waren (nu misschien wel een beetje ;)) echt niet op onze teentjes getrapt (althans ik niet en ik zie eigenlijk niets waaruit blijkt dat iemand op z'n teentjes was getrapt) Ik ben Volvofan in hart en nieren, dus maakt mij geen zak uit welke Volvo je gaat rijden.

We proberen je alleen te overtuigen van de 300 omdat dit ons cluppie is en we er graag een enthousiasteling bij hebben! Natuurlijk zitten er voordelen aan een 740, logisch, maar je hebt zelf ook vooroordelen: een 340 staat bekend om zijn comfortabele stoelen, echt waar, Joost zeg er eens wat van :D terwijl jij beweert (zonder erin gezeten te hebben) dat ze niet zo comfortabel zijn als die in een 740. Iemand met beide ervaringen kan hier beter over oordelen.

Het leek alsof je suggereerde dat een 360 made by Ford was, my bad, nu snap ik je. Maar de 2-liter komt toch van de 200-serie?

En of Volvo nou in 1999 of 1998 over is genomen....pfff, als we daarover vallen...Wikipedia was my friend zeg maar.

edit: zo zijn er meer dingen die jij zeker lijkt te weten, terwijl je de ervaring nog niet hebt....ruime instap, ruimte voorin, juist hoge opstap (ik durf de vergelijking niet aan met de 740, dat moet iemand anders maar doen) Verbruik is eigenlijk altijd minstens 1 op 10 bij de Renaultblokkies. Op het gebied van ruimte achterin en roest ben ik het volledig met je eens.
Persoonlijk vind ik de 340 een geschiktere auto om 'mee te beginnen' juist omdat alle kosten (onderdelen, gebruik, onderhoud, belasting etc.) zo laag zijn, ik kan me erg moeilijk voorstellen dat een 740 goedkoper is in gebruik dan een 340 (in een vergelijkbare staat). Kilometerstand is vaak ook veel lager dan een 740, die zijn vaak intensiever gebruikt.

Objectiever kan ik niet zijn, omdat ik te weinig kennis heb van een 740 (is inmiddels meer dan 15 jaar geleden dat ik als guppekop erbij in heb gezeten)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-07-2009 05:37 #787189 door V300 register

punkazz;112397 schreef : Wach es ff, je draait de boel om. Wij waren (nu misschien wel een beetje ;)) echt niet op onze teentjes getrapt (althans ik niet en ik zie eigenlijk niets waaruit blijkt dat iemand op z'n teentjes was getrapt) Ik ben Volvofan in hart en nieren, dus maakt mij geen zak uit welke Volvo je gaat rijden.

We proberen je alleen te overtuigen van de 300 omdat dit ons cluppie is en we er graag een enthousiasteling bij hebben! Natuurlijk zitten er voordelen aan een 740, logisch, maar je hebt zelf ook vooroordelen: een 340 staat bekend om zijn comfortabele stoelen, echt waar, Joost zeg er eens wat van :D terwijl jij beweert (zonder erin gezeten te hebben) dat ze niet zo comfortabel zijn als die in een 740. Iemand met beide ervaringen kan hier beter over oordelen.

Het leek alsof je suggereerde dat een 360 made by Ford was, my bad, nu snap ik je. Maar de 2-liter komt toch van de 200-serie?

En of Volvo nou in 1999 of 1998 over is genomen....pfff, als we daarover vallen...Wikipedia was my friend zeg maar.

edit: zo zijn er meer dingen die jij zeker lijkt te weten, terwijl je de ervaring nog niet hebt....ruime instap, ruimte voorin, juist hoge opstap (ik durf de vergelijking niet aan met de 740, dat moet iemand anders maar doen) Verbruik is eigenlijk altijd minstens 1 op 10 bij de Renaultblokkies. Op het gebied van ruimte achterin en roest ben ik het volledig met je eens.
Persoonlijk vind ik de 340 een geschiktere auto om 'mee te beginnen' juist omdat alle kosten (onderdelen, gebruik, onderhoud, belasting etc.) zo laag zijn, ik kan me erg moeilijk voorstellen dat een 740 goedkoper is in gebruik dan een 340 (in een vergelijkbare staat). Kilometerstand is vaak ook veel lager dan een 740, die zijn vaak intensiever gebruikt.

Objectiever kan ik niet zijn, omdat ik te weinig kennis heb van een 740 (is inmiddels meer dan 15 jaar geleden dat ik als guppekop erbij in heb gezeten)

De 2liter komt inderdaad uit de 200 (ik dacht dat deze renault was, maar kan mis zijn)

Verder zijn de vergelijkingspunten die ik maak van toepassing op beide modellen. Ik vergelijk dus enkel de modellen, en daar in is de 740 wat beter bemeten voor een makkelijke instap. Wat de stoelen betreft: Ik ben nogal slank gebouwd en ruglijder, dus heb absoluut ruim instelbare zetels nodig.

Overigens is dit ook niet mijn eerste auto.... Ik heb met van alles al gereden, van klein koekblik tot grote camionette....
Ik snap best dat jullie me proberen overtuigen, maar het komt een beetje over alsof een andere keuze wordt afgekeurd. Ik ben van kleinsaf al een volvo-fanate, dus de 340 hoort er zeker ook bij, maar de laatste dagen zijn er mij wel enkele bedenkingen gedaagd en hebben zich omstandigheden voorgedaan waar ik plotsklaps rekening mee zal moeten houden in mijn keuze. (en dat is dus op medisch vlak)

Het klopt dat de 7/9 doorgaans een pak meer kilometers hebben, maar ik heb wel iets meer vertrouwen in de blokken dan de 1.4 renault blok.... Een motor moet je ook in leven houden. Als je er amper mee rijdt gaatie sneller kapot dan een goed onderhouden motor met veel kilometers. De meeste 340's (op de kilometerstanden afgaand) zullen vooral korte ritten hebben gemaakt waarschijnlijk? En dat verkort de levensduur aanzienlijk. Het valt soms nog wel te redden (heb zo ooit een cit AX gehad die van een oudere man kwam.... Die heb ik ook terug leven in moeten blazen... Maar het is geen garantie dat dit altijd lukt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-07-2009 07:07 #787192 door V300 register

xeentje;112398 schreef : (heb zo ooit een cit AX gehad die van een oudere man kwam.... Die heb ik ook terug leven in moeten blazen... Maar het is geen garantie dat dit altijd lukt.

xeentje;112398 schreef : 23 jaartjes jong

grappig dat je nu al (bij een historie van 5 of 6 jaar als autobestuurder) over 'ooit' spreekt..! :lol:

btw: een oudere man moet je geen leven meer (willen) inblazen, die moet je gewoon laten verdorren (ashes to ashes, dust to dust)
(je bent toch geen 23 jarige blondine heh?? :woops: )

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-07-2009 10:01 #787200 door V300 register
De 2liters zijn kleine varianten van het bekende Volvo Redblock, hebben niets met renault te maken dus.
Overigens zijn die renaultmotortjes stiekem heel betrouwbaar, want niet compleet renault maar licht door Volvo "getwiekt". Het beruchte voorbeeld van de Renault 1,7 motor in de volvo (zou onbetrouwbaar zijn, blabla) is dan ook niet aan de MOTOR te wijten, maar aan het stuk roest dat er bovenop zit: de carburateur. En natuurlijk aan achterstallig onderhoud door eerdere gebruikers.

Een 740 is ook een leuke bak (hoewel voor mij eigenlijk net te groot, maar das persoonlijk), alleen ben ik het met iedereen eens door niet te begrijpen hoe de TCOS (Total Cost of Ownership) bij een 740 lager zou kunnen zijn dan bij een 3-serie. Juist voor de grotere volvo's zijn onderhoud en onderdelen waaaay duurder, ze trekken goede draaikolkjes in de tank en verz. en wb zijn ook veel hoger.

tot slot: probeer de stoelen van een 3-serie eerst eens uit, je zal niet de eerste zijn die juist vanwege rugklachten toch in een 3-serie belandt. Als je niet minstens een keer proefgereden hebt, kan je niet vergelijken en dus ook niet oordelen. Als je dan nog steeds vindt dat de stoelen van een 7-serie beter zijn: prima, ook dat blijft natuurlijk heel persoonlijk. Net als de algemene keuze van een auto dat blijft.
Maar "objectief" een keuze maken zonder ??rst van beide types te hebben gesnoept (proef te hebben gereden dus) is een beeeetje maf.

(disclaimer: als je een 740 wilt kopen: wat mij betreft even goede vrienden. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat je beter eerst even zelf kan uitproberen wat voor jou werkt, ipv het van een volvo-forum af proberen te halen. Dat wordt namelijk altijd duwen-trekken van "nee maar ons type is gewoon beetuuhhr.....". Proefritjes, proefritjes, proefritjes. Dan weet je waar je over praat.)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-07-2009 12:35 #787207 door V300 register

xeentje;112398 schreef : Overigens is dit ook niet mijn eerste auto.... Ik heb met van alles al gereden, van klein koekblik tot grote camionette....

Ah ok?, goed bezig.

xeentje;112398 schreef : Ik snap best dat jullie me proberen overtuigen, maar het komt een beetje over alsof een andere keuze wordt afgekeurd.

Er zijn wel 300-rijders die niets met Volvo te maken willen hebben, maar zelfs die persoon heeft je nog redelijk 'gespaard' :D

xeentje;112398 schreef : Ik ben van kleinsaf al een volvo-fanate, dus de 340 hoort er zeker ook bij, maar de laatste dagen zijn er mij wel enkele bedenkingen gedaagd en hebben zich omstandigheden voorgedaan waar ik plotsklaps rekening mee zal moeten houden in mijn keuze. (en dat is dus op medisch vlak)

De 340 wordt wel eens een kleine 740 genoemd, omdat - afgezien van de ruimte achterin - het comfort zo goed vergelijkbaar is.

xeentje;112398 schreef : Het klopt dat de 7/9 doorgaans een pak meer kilometers hebben, maar ik heb wel iets meer vertrouwen in de blokken dan de 1.4 renault blok.... Een motor moet je ook in leven houden. Als je er amper mee rijdt gaatie sneller kapot dan een goed onderhouden motor met veel kilometers. De meeste 340's (op de kilometerstanden afgaand) zullen vooral korte ritten hebben gemaakt waarschijnlijk? En dat verkort de levensduur aanzienlijk.

Kan zeker kloppen. Over die betrouwbaarheid kunnen we discussi?ren, maar ik als mede-Volvofanaat snap goed dat het labeltje Volvo je meer aanspreekt dan Renault.

Je bent trouwens uitgenodigd om welke auto dan ook voor te stellen (en jezelf) in het showroom-topic. Als het een 700-serie is geworden, dan kan dat zelfs in het offtopic showroomtopic !

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-07-2009 13:06 #787209 door V300 register
[mod]flauwe quote verwijderd, onderstaand is reactie hierop[/mod]

Oeioei.... Wat een niveau zeg:uh-uhh:
Wat kunnen sommige mensen toch echt zielig doen.

En wat die tijdsgeest betreft: of ik nu kort of lang met de wagen rijd of niet maakt geen moer uit.... dat barrel heb ik "ooit" gehad ja

Hoop niet dat de meerderheid op dit forum hier zulk laag, ondergronds niveau heeft?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-07-2009 13:21 #787210 door V300 register
Ik zoek m'n heil wel ergens anders.... oftewel: outtahere

wOOt.... kortste verblijf op een forum ooit

That makes it down to 1 forum I'm still on after years of joy

Trouwens dat ene forum krijg ik zelfs nog sneller info dan op een dedicated forum... go figure

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC