waarde 340 met weinig km en gekeurd?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-07-2009 14:54 #629239 door V300 register
waarde 340 met weinig km en gekeurd? is gemaakt door V300 register
Hoi,

Ik ben nieuw hier, Xenia, 23jaartjes jong, wonend in Belgi? en opzoek naar een 340 (liefst vario), maar heb er geen idee van wat de waarde nog is van deze auto'tjes. Ik ben wel fan van de oudere volvo's maar heb het geld niet voor een 200 of 900 op de baan te houden, dus leek me een 300 nog het beste (ben niet zo aan de 400), ook al is dit dan geen volledig echte volvo.

Dat ze in NL op elke hoek van de straat te vinden zijn voor een paar 100euro, is leuk, maar ik woon dus in Belgi?, en hier zijn ze bijlange na niet zo populair blijkbaar.

Ik heb een 88'er 1.4 gevonden met nog geen 60000km op de teller, en de vraagprijs is 900euro met keuring voor verkoop (verplicht hier).

Heel basic (manuele raambediening, geen binnenuit verstelbare spiegels (als ik goed heb gekeken), geen stuurbekrachtiging (of althans, dit stond niet vermeld)

Maar ik heb dus geen idee of dit een leuke prijs is of niet....

Als iemand me een antwoord kan geven, zou ik je heel dankbaar zijn!

PS: ik wist niet goed waar ik dit moest plaatsen, dus als het verkeerd staat...

Groetjez,
Xeentje

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-07-2009 15:29 #787003 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic waarde 340 met weinig km en gekeurd?
Hey,

ik woon ook in Belgi?, ben 22 jaar en heb sinds januari in het bezit van mijn 340. en wil je eventueel wel wat advies geven!
900 EURO is op zich wel aan de dure kant, maar dat hangt echt van de staat af! Ik heb er sinds vorige week een 2de vario bij, gekocht voor 100 euro, maar wel met kapotte motor en hier en daar een deukje maar verder wel helemaal goed!
Al gij al denk ik wel dat je wat goedkoper kan gaan qua prijs, maar het is idd zo dat je in belgi? niet de ruimste keuze hebt!
Invoeren is ook een optie (mijn eerste is ingevoerd) en op zich, is het als je wat tijd hebt, goed te doen!
Ik weet niet waar je hem gezien hebt (mss op internet of niet) en in dit geval kan je mij mss via een priv? bericht even de link doorsturen, dan zal ik je mijn mening geven!

Een 300 is trouwens een goeie keuze, de motor en alle toebehoren (op de vario na mss) is echt poepsimpel en het onderhoud kan je makkelijk zelf of eventueel met wat hulp!

EDIT: Ik denk dat zoiets ook zeker goed is en als je de man belt en hem 500 euro bied, hij hem wss wel zal verkopen! www.2dehands.be/volvo-340-automatic-in-p....html?qq=volvo%20340

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-07-2009 15:41 #787004 door V300 register
Die 5-deurs had ik ook gezien, maar ik wil per se een 3-deurs...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-07-2009 15:52 #787005 door V300 register
aha, dat is al iets anders! Waarom wil je een 3 deurs als ik mag vragen?

Ik denk dat ze van lengte helemaal niet zoveel schelen (10 cm)! In gewicht is het in ieder geval maar 50 kilo! Op zich vind ik de 5 deurs een stuk handiger, als je wat mensen of bagage wil meenemen...

www.2dehands.be/volvo-340-59421948.html?qq=volvo%20340
bij deze kan ik mss binnen enkele weken is gaan kijken als ik nog is in oostende kom, maar zeker niet vroeger! Ziet er ook een mooie uit en is een 3 deurs...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-07-2009 16:07 #787009 door V300 register
Alleen een sedan (4-deurs) is iets langer. 3-deurs en 5-deurs zijn even lang.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-07-2009 16:13 #787010 door V300 register
Waarom wil ik een 3-deurs? Goh... kvind de 5-deurs en sedan niet echt iets, en hoe minder deuren ook hoe liever.... Ik neem amper mensen mee, en ik wil me volgend jaar op de emma SQ competitie gaan gooien, dus wil zo weinig mogelijk gewicht en aparte beplating, wat het dempen vergemakkelijkt.... En misschien vliegt de achterbank er wel gewoon uit voor een tussenwandje die een IB-opstelling mogelijk maakt voor het sub-gedeelte (alles voor het goed geluid! Als ik wil boenken gooi ik wel gewoon een blaas-sub in de koffer, maar dat is dus helemaal niet de bedoeling

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-07-2009 16:19 #787011 door V300 register

Dendorssers;112203 schreef :
www.2dehands.be/volvo-340-59421948.html?qq=volvo%20340
bij deze kan ik mss binnen enkele weken is gaan kijken als ik nog is in oostende kom, maar zeker niet vroeger! Ziet er ook een mooie uit en is een 3 deurs...

Die ziet er leuk uit! maar ik wil enkel een gekeurde. geeft toch net iets meer zekerheid waar je aan toe bent... En me garagist vertikt het ook om een wagen die niet gekeurd is op punt te stellen

(had ik bij een polo coup?: "als die ni gekeurd is begin ik er ni aan want wil niet voor te veel verrassingen komen te staan").

Moest je eens willen gaan kijken, zou leuk zijn. Als me vriendin tegen dan al gerevalideerd moest zijn, kan ik het ook wel aan haar vragen, maar dat duurt toch nog makkelijk 2maand.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2009 00:36 #787104 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic waarde 340 met weinig km en gekeurd?
Emma SQ competitie: Wat is dat?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-07-2009 00:52 #787107 door V300 register
European Mobile Music Association (EMMA) Sound Quality wedstrijden.
Kijk maar eens op www.emmanet.nl , en zoek de reglementen er bij na.
Deze organisatie neemt vooral de veiligheid ERG serieus, en maakt ook een punt van originaliteit en afwerking (bovenop de hoofdmoot: geluidskwaliteit).
Staat ook voor mij ooit nog eens op de planning om een paar van die wedstrijden mee te draaien als ik eenmaal helemaal klaar ben (tegen mijn pensioen dus ofzo.....), gewoon voor de lol en voor afsteltips.
Leuk dat je dit soort plannen hebt Xenia.

Gelukkig valt het onderhoud aan de 3-serie vaak erg mee, hoewel je wel rekening moet houden met wat bijkomende kosten.
Let bij het proefrijden vooral op rare geluiden, of de wielen niet heet worden (aanlopende remmen), rotte dorpels, wielranden, voorbalk. Ook even de veerpoten controleren op roest.
Als je de kans hebt, rijd dan even langs een garage voor een remmentest (achterwielen). De laatste tijd zijn er wel ?rg veel auto's met lekke wielremcylinders achter. Als je die reparatie moet laten doen is dat een dure grap (want best wel wat werk en garagetarieven --> skyhigh).
Als je serieus, lang en duurzaam wilt genieten van je auto raad ik je aan om lid te worden, dan kan je gebruik maken van technische documentatie on line, sleuteldagen waarbij je zelf onderhoud leert plegen aan je auto, en tevens geeft Erik voorrang aan leden bij zijn kostbare tijd en zijn werkplaats.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-07-2009 12:27 #787117 door V300 register

setsunakaede;112309 schreef : De laatste tijd zijn er wel ?rg veel auto's met lekke wielremcylinders achter. Als je die reparatie moet laten doen is dat een dure grap (want best wel wat werk en garagetarieven --> skyhigh).

lekkende trommelremcylinders, dat zijn dan toch 'versleten cupjes'?
zijn die cupjes nog in een revisieset leverbaar?
als de cylinderloopbaan niet echt aangevreten is volstaat licht honen en nieuwe cupjes en wrsch. nieuwe ontluchtingsplug en mogelijk een stukje remleiding..
is goed zelf te doen (denk ik zo vanuit ervaringen met andere mobielen)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC