De Sloopregeling, Het Topic

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2009 18:28 #779212 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic De Sloopregeling, Het Topic
Dat zijn zinvolle vragen? Wie gaat ze beantwoorden?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-05-2009 19:02 #779222 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Sloopregeling, Het Topic
Zoals al eerder gezegd in het topic is het eigenlijk vechten tegen de bierkaai met de slooppremie: hoewel het absoluut gezien een waardeloze fooi is, is het voor veel mensen gewoon een heel welkome regeling. Want waarom zou je particulier gaan leuren met je eigen auto, terwijl je dealer je zo 750 of 1000 euro geeft, en je meteen van het geouwehoer af bent? Vaak zitten er nog extra 'sloopbonussen' van de merkdealers bij, zoals in het voorbeeld van Laurens. Tel uit je winst.

Wat ik zou doen is gewoon gebruik maken van de gelegenheid en een ronkend persbericht uitsturen waarin je de Volvo 300-serie presenteert als een auto die veel te goed is om te slopen, waar je veel meer plezier van hebt dan dat compacte driecilinder koekblik dat je van je slooppremie wilde kopen, en waarmee je laat zien dat zuinig zijn op je spullen meer loont dan ze lukraak weggooien voor nieuwe. Vertel daarbij dat meer dan 200 mensen zich inmiddels hebben verenigd in een heuse Volvo 300 Club waar technische kennis in overvloed is en dat die leden zo tevreden zijn over hun Nederlandsche kwaliteitsproduct dat ze er vaak meer dan ??n hebben. Presenteer dat op een professionele wijze met een knipoog en je hebt kans dat media het nog plaatsen ook.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2009 20:18 #779237 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic De Sloopregeling, Het Topic
Dat is wel iets voor "4(of 5) 5 in het land" of zo... :D

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2009 22:18 #779262 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic De Sloopregeling, Het Topic
Hart van Nederland!

Ohnee, als dat gezeur van Jantje Smit en die troela van 'm in het NOS-journaal komt (je reinste kolder!), mogen wij dat ook!!!

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2009 00:02 #779280 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic De Sloopregeling, Het Topic
Owjah, die hebben we ook nog...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-05-2009 02:40 #779283 door V300 register
1 argument wordt nog vergeten: de volvo 300-serie is niet zomaar een oude auto maar is Nederlands industrieel erfgoed, zeker de vario-types.
We zouden eigenlijk beloond moeten worden voor de conservering van deze mooie wagens;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-05-2009 08:17 #779285 door V300 register
Geheel mee eens, maar dan moet iemand even goed gaan zitten voor zo'n persbericht.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-05-2009 08:22 #779286 door V300 register
Wim, ik ben het van harte met je eens! Gekgenoeg zijn Nederlanders bang om trots te zijn op hun erfgoed. Dutch design is een geweldig exportproduct. Zelf vind ik zowel in architectuur als in industri?le ontwerpen (treinen van werkspoor!!!) zeer veel schoonheid terug. De oer-Nederlandse auto hoort gewoon in dit rijtje thuis. Blij dat er een club is!

Niels;106661 schreef : ... en waarmee je laat zien dat zuinig zijn op je spullen meer loont dan ze lukraak weggooien voor nieuwe.

Er zijn helaas maar weinig mensen die dat snappen. Voor mij is het een levensstijl: ik draai platen en hou gewoon van oude huizen, auto's, etc. Zelfs mijn gitaren en versterkers zijn oud, van de jaren '60. Alleen van vrouwen mag het bouwjaar wel wat recenter. :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-05-2009 08:39 #779288 door V300 register
Dan vind ik 73 ook een prima bouwjaar. (net als m'n oudste auto en 1 jaar voor dat van m'n huisje ;) )

Bij de introsuctie van de CD werden toch ook massaal de lp's weg gemikt? Ik heb nu een collectie unieke muziek die je nooit en tenimmer op cd gaat vinden.

Maar tja, met de sloopregeling is het eenvoudig, een nieuwe wagen levert elders vervuiling op, zo'n oudje hier. (en dat 50% van het fijnstof van de remmen en banden komt, tja, dat kan je net zo makkelijk negeren) Dit heeft niets met milieu te maken, alleen met het eigen stoeptegeltje schoon krijgen en de autohandelaren een beetje 'sponseren'. Je kan ook tig dingen verzinnen om goede roetfilters, uitlaten met cat e.d. te laten plaatsen op wagens die dat nog niet hebben e.d., maar daar sponser je echt alleen de onderhoudsbedrijven mee, niet de handelaren die zo hard klagen.

Maar ala, persbericht. Wie is de meest creatieve persoon die zoiets op kan stellen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-05-2009 10:01 #779294 door V300 register

huysmans;106729 schreef : Maar ala, persbericht. Wie is de meest creatieve persoon die zoiets op kan stellen.

Erik natuurlijk! Qua bezieling, humor en tekstgevoel. Misschien even door Niels laten nalezen op stijlfouten?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC