De Sloopregeling, Het Topic

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-05-2009 20:58 #779124 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Sloopregeling, Het Topic
Ik heb alle berichten wat doorgelezen. Wie kan met zekerheid zeggen dat de markt van oude wagens die nog best een tijd meekunnen sterk gaat veranderen?
We zullen het zien in het aanbod op Marktplaats..

Ik houd aan de ene kant mijn hart een beetje vast maar aan de andere kant moet ik het allemaal nog zien. Ik ben benieuwd.

Als de markt echt veranderd dan zou dat voor mij balen zijn.
De duurste wagens die ik heb gehad daar reed ik het kortst in.
De goedkoopste daar heb ik het langst van genoten.

Daarbij te bedenken dat ik nooit een wagen heb gekocht duurder dan 750 euro.

Ik ben nu met twee sollicitaties bezig waarbij ik geen wagen nodig heb.
Dat zou positief zijn.
Anders zou ik naast de 360 een woon-werk verkeer wagen er bij willen nemen. Prijsklasse rond de 500 euro.
Straks niet meer mogelijk? Zal toch wel?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2009 20:58 #779125 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic De Sloopregeling, Het Topic
Goedkoop is duurkoop, ben ik al wel achter :no_comment:

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2009 22:37 #779143 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic De Sloopregeling, Het Topic
Ga voornamelijk bij dealers shoppen die die auto's moeten inruilen. Die komen er namelijk niet vanaf en dan kun je ze soms nog voor 150 euro opkopen. En voor zon dealer maakt een 750 euro niets uit die ze aan korting weg moeten geven. Een gemiddeld persoon koopt al een auto van 20000 euro, en vaak geven ze nog een paar opties weg.
Een mooi voorbeeld hiervan: Ik werk bij een VW-dealer die moesten voor de sloopregeling voor een 460 zonder APK en rotte achterschermen nog 750 euro geven. Op de markt brengt zon auto nog 150 euro op. Klant is blij dat hij van die auto af is. Kwamen ze bij mij of ik hem wou kopen voor 150 euro. Anders kregen ze er niet zoveel geld meer voor.
Ander nadeel van de sloopregeling, de oude auto's verdwijnen nu nog sneller uit het straatbeeld. Een goedkope crossauto vinden is er ook niet meer bij(ik cross niet in een volvo alleen in slopels) die worden nu massaal ingeruild voor de slooppremie.

Mijn mening: De slooppremie is mooi voor de werkgelegenheid bij de dealers, maar van mij part mogen ze het afschaffen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-05-2009 00:49 #779162 door V300 register

elpee;106582 schreef : Ga voornamelijk bij dealers shoppen die die auto's moeten inruilen. Die komen er namelijk niet vanaf en dan kun je ze soms nog voor 150 euro opkopen. En voor zon dealer maakt een 750 euro niets uit die ze aan korting weg moeten geven. Een gemiddeld persoon koopt al een auto van 20000 euro, en vaak geven ze nog een paar opties weg.
Een mooi voorbeeld hiervan: Ik werk bij een VW-dealer die moesten voor de sloopregeling voor een 460 zonder APK en rotte achterschermen nog 750 euro geven. Op de markt brengt zon auto nog 150 euro op. Klant is blij dat hij van die auto af is. Kwamen ze bij mij of ik hem wou kopen voor 150 euro. Anders kregen ze er niet zoveel geld meer voor.
Ander nadeel van de sloopregeling, de oude auto's verdwijnen nu nog sneller uit het straatbeeld. Een goedkope crossauto vinden is er ook niet meer bij(ik cross niet in een volvo alleen in slopels) die worden nu massaal ingeruild voor de slooppremie.

Mijn mening: De slooppremie is mooi voor de werkgelegenheid bij de dealers, maar van mij part mogen ze het afschaffen.

750 euro korting is veel hoor!!:yummie:

Wij bellen altijd eerst een vast aantal handelaren die een bieding (of sommigen niet) doen. Dan komen ze ALTIJD de auto voor dat geld halen. Dus de inruil is al verkocht voor ie daadwerkelijk binnen is..

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2009 09:07 #779164 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic De Sloopregeling, Het Topic
@ Stefan: Bel me maar als je een 340/360, 2- of 1 serie hebt. En ook Amazone, Duett etc. mag. Tevens een 7 serie van voor 1986 is possible. Of je moet een mooie 940i op g3 hebben. Kan ik weer eens half Europa door gaan crossen. Heb ik wel zin in. Bij vrienden in Polen op bezoek. Weekje Frankrijk (festivals, beekjes, kastelen, etc.)

Wat betreft de sloopregeling lijkt het me goed als iemand van de club in staat is een actieplan te schrijven. Daarna kan een coordinator gezocht worden om dit uit te voeren (bij goedkeuring bestuur).
Lijkt me evident dat het bestuur alle leden voorlicht over de ontstane situatie en een oproep doet voor het schrijven van een actieplan (hiervoor is ook een bestuursbesluit nodig). Ondertussen kan ieder clublid mee denken over de juiste mogelijkheden, zoals dit topic aangeeft.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-05-2009 09:14 #779167 door V300 register

volvofiel;106564 schreef : Goedkoop is duurkoop, ben ik al wel achter :no_comment:

Tja, ligt er aan hoe je 'm koopt, ik heb tot nu toe de beste wagens 'stuk' gekocht en alleen Streepje is wat duurder uitgevallen dan verwacht. Moet je alleen niet gaan besparen op de onderdelen die je nodig hebt, dat heb ik wel gemerkt.

Ik ben benieuwd of de demontage van alle gesloopte wagens nu resulteert in extra onderdelen voor die oudjes of dat het allemaal oud ijzer gaat worden. Dat laatste zou helemaal zonde zijn, maar ik ben bang dat dat 'm gaat worden. (ik heb niet het idee dat er nu een tekort aan slopers is namelijk)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2009 09:27 #779170 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic De Sloopregeling, Het Topic
Slopers vragen mij regelmatig om een lijstje. Zelfs auto Rima in Druten heb ik laatst al een lijst gestuurd. Lijkt me handig dat de club dat ook doet, naar alle slopers (ARN) toe. Ik zeg: gewoon doen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-05-2009 11:46 #779180 door V300 register
Dan mag de uitlaat voor de 1.4's er in elk geval op, ze zijn niet meer bestelbaar bij volvo. (ik heb net de laatste complete set bij Serva in Amersfoort opgepikt)

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2009 11:51 #779183 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic De Sloopregeling, Het Topic
Her en der in het land liggen nog wel wat stukken 1.4 uitlaat incourant, maar complete sets zijn allang niet meer te bestellen in Maastricht. Overigens voor de 360 al langer niet meer, hiervoor ben je aangewezen op de aftermarket uitlaten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-05-2009 12:03 #779186 door V300 register
Voordat er een actieplan geschreven wordt lijkt het me handig te bekijken wat er mee bereikt kan worden en hoeveel resultaat je ermee behaalt.

1. Waarom ga je een actieplan schrijven?

2. Wat wil je met het actieplan bereiken?

3. Welke middelen ga je gebruiken om je doel te bereiken?

4. Hoeveel kosten die middelen?

5. Hoeveel tijd gaat dat vergen?

6. Hoe re?el is de kans op resultaat?

7. Weegt het resultaat in verhouding tot inzet/moeite/werk?

etc.

Ik vermoed dat hier een no-go uitkomt.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC