Erik's Hobby Werkplaats (EHW)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2010 03:43 #837210 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Erik's Hobby Werkplaats (EHW)
ja dat wil je niet meemaken en al helemaal niet bij een vrachtwagenwiel:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2010 20:40 #837364 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Erik's Hobby Werkplaats (EHW)
Gisteravond bij terugkomst van mijn werk wezen kijken naar mijn Porsch achter het hek. Hij stond er niet meer en alles was leeg. Vorige week zij iemand uit de buurt dat hij misschien mijn Porsche op een industrieterrein had zien staan. Ik ben gelijk daar naar toe gereden en daar stond ie. Papieren lagen er in, echter sleutel ontbrak. Een zeer gevaarlijk plek, omdat de auto geschorst is. Ik heb even wat info bij de woonhuizen aan de overkant gehaald en ben vanochtend en vanmiddag bezig geweest de sleutel te krijgen. Uiteindelijk is deze langsgebracht zonder de orginele sleutelhanger van porsche. Verder zijn er een groot aantal beschadigingen aan de auto en was de accu verwisseld (dode accu er in), zat er nauwelijks benzine meer in, waardoor nu waarschijnlijk het injectiesysteem vervuild is. Ik kon nog net de benzinepomp halen. In de banden zat hooguit 0.6 bar druk. Ik heb hem later moeten ophalen met de sleepkabel en nu kan ik dus aan de slag om bij bijna niet meer verkrijgbare bumperlamp (ge?ntegreerd), een voorstoel, klipjes en deurstrips (waren verwijderd), zonneklepbeugelje, verstevigingshoutje (gebroken) kofferbakmat, orgineel porscheschildje voor op de neus, beschadiging motorkap, verder uitgedroogde rubbers, herstellen montage bumper en nog wat andere zaken, zoals accu, schoonmaken injectiesyteem e.d zelf gaan oplossen. Breng je in goed vertrouwen een rijdende auto naar een carrosserie bedrijf voor een deukje in de rechterdeur. Krijg je dit terug. Verantwoordelijke hiervoor was ACN-auto's te Nijmegen, Raymond van Horssen.
Afgelopen tijd een paar keer de politie gebeld of ze iets voor konden doen, maar dat kon niet. Dus mensen heb ik in andere situaties ook niet meer nodig. Ik krijg ook nog steeds een paar honderd euro van een rechter, die te lui was getuigen te horen die konden bevestigen dat bewuste auto nooit en te nimmer uit de schuur geweest is, maar dat ik domweg vergeten was papiertjes bij het postkantoor opnieuw van een stempeltje te voorzien. Machtbeluste arrogante kaffers zijn sommige mensen voor mij.

Gelukkig ken ik bij deze club en in mijn vriendenkring heel veel goede mensen, anders zou ik het op deze wereld niet uithouden of spontaan bij de mafia gaan.

Vorige week een bekeuring thuisgestuurd gekregen van 166 euro (mijn inkomen is 680 euro) omdat ik door rood zou hebben gereden. Dat kan niet waar zijn, omdat ik voorheen al en nu nog meer compleet in de stress schiet als ik zo'n apparaat zie staan en bijna een schietgebedje doe om dat ding niet plotseling en in snel tempo op oranje te laten schieten. Met mijn snelheid van tussen de 30 a 50 km per uur moet ik dan snel beslissen of het remmen of doorrijden wordt. Blijkbaar had ik hier dus bovenop mijn rem moeten stampen, anders was ik niet voor de streep tot stilstand gekomen. Ik vind het totaal gestoord dat je de zenuwen bij bijna ieder stoplicht moet krijgen, terwijl je netjes, bewust en zorgvuldig en volgens de regels aan het rijden bent. En nu moet ik aan zo'n arrogante officier van justitie gaan uitleggen (die zitten in Utrecht) dat ik niet in overtreding ben geweest. Daar ben ik van overtuigd. Ik doe de moeite niet eens. De laatste keer kreeg ik een standaardbrief terug met zogenaamde weerleggingen. Op de heel veel van mijn argumenten kwam geen weerlegging of fatsoenlijk antwoord. Denkt u nauw echt dat ik ooit met zo'n figuur in 1 kamer wil zitten? opzouten.

Zo ff mijn ei gespuit. Nauw weer doen waarvoor ik hier op aarde ben. Mensen helpen en zo veel mogelijk goed zijn voor de ander en de ander de ruimte bieden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-07-2010 21:26 #837368 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Erik's Hobby Werkplaats (EHW)
Zeg Erik.
Je weet dat ook politiemensen en officieren van Justitie hier *kunnen* meelezen?
En dat waarde-oordelen over deze mensen een negatief effect kunnen hebben op de inschatting van een rechter?

Misschien wil je in dat licht je laatste post even opnieuw lezen en even aanpassen. (gewoon, om niet al te gefrustreerd over te komen).

Sterkte met alle stresstoestanden.

Ff wat anders: Had je uiteindelijk alle spulletjes waar ik om gevraagd had nog aan Anjo kunnen meegeven?
Dan kan ik ook eens even wat geld richting jou gaan schuiven in return ;)

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2010 21:45 #837370 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Erik's Hobby Werkplaats (EHW)
jammer dat het op zon manier voor je porsche moet eindigen maar jij hebt nog je auto terug. Een zekere medeforummer is zijn auto kwijt dankzij die papierenzooi die ons land beheerst.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-07-2010 21:48 #837371 door V300 register
Erik, voor wat betreft boete en bezwaar: geen officier die je bezwaar leest, daar hebben ze bij de centrale verwerkingseenheid een leescomputer of een stagiair voor. Ik weet dat je er geen zin in hebt, maar om die 166 euro eventueel van tafel te krijgen is wel moeite nodig (die foto moet boven water) en tijd. Weet dat al zou je een standaardbezwaar van internet plukken en dat opsturen, in elk geval de betalingsdatum wordt opgeschort, mocht dat van nut zijn.

Wat betreft het garagebedrijf, daar kan de politie inderdaad weinig aan doen, want dit lijkt mij een civielrechtelijke kwestie tussen jou of je verzekeraar en de garage aan de hand van wat is afgesproken (en belangrijker, op papier is overeengekomen, als daar al sprake van is).

Ik weet hoeveel energie dit soort rotdingen kost - en ik snap dat je daar tegenop ziet. Ze geven er in deze wereld te weinig krediet voor maar je bent een goeie kerel Erik :y:

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2010 22:48 #837383 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Erik's Hobby Werkplaats (EHW)
met de goei'n gaat altijd slecht
met de slecht'n gaat altijd goed...

...maar houdt de moed erin!

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-07-2010 20:08 #837601 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Erik's Hobby Werkplaats (EHW)
erik.,ik weet hoeveel stress dat kan opleveren..sommige hebben een hart van goud..jij bent een van die mensen..

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-07-2010 23:34 #837608 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Erik's Hobby Werkplaats (EHW)
Ik zit eigenlijk niet te wachten op weer een belediging van jusititie, namens u allen, op een zorgvuldig opgestelde brief. Ik zal de foto opvragen en mijn (inmiddels vorige) auto staat er op dan zal ik betalen. Het geld zal ik wel ergens vandaan krijgen. Het blijft oneerlijk dat iemand met miloenen op de bank dezelfde boete krijgt. Dat is totaal gestoord.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-07-2010 01:22 #837618 door V300 register
Hoezo Erik? Die begaat toch dezelfde overtreding? Juist omdat iemand miljoenen heeft moet hij dan ook maar meer betalen? Diegene betaald toch al enorm veel meer belasting?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-07-2010 01:51 #837620 door V300 register
Nou ja, als het doel van een boete corrigeren is, dan slaat het systeem als een l*l op een drumstel natuurlijk. Maar we weten allemaal dat het voornamelijk gewoon lekker cashen is.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC