sloopbonus? flyer-actie!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-03-2009 12:27 #761665 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic sloopbonus? flyer-actie!
In Duitsland zijn de autoverkopen in februari explosief met 40% gestegen!!!

Naar het schijnt moet eind v/d week de sloopregeling in NL ingaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2009 12:33 #761666 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic sloopbonus? flyer-actie!
Zeg maar dag tegen potenti?le oldtimers...

jammer hoor:no:

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2009 12:38 #761667 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic sloopbonus? flyer-actie!
Grof schandalig hoe er gesolt wordt met (bijna) historisch bezit.

Dat brengt me op het volgende idee: Wordt het niet tijd voor een Volvo 300 museum. Dat zou de waarde en erkenning van het product kunnen bevestigen en kan er ook voor zorgen dat de beste exemplaren goed bewaard blijven.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2009 13:09 #761674 door 16673-dummy

Erik;93379 schreef : Dat brengt me op het volgende idee: Wordt het niet tijd voor een Volvo 300 museum. Dat zou de waarde en erkenning van het product kunnen bevestigen en kan er ook voor zorgen dat de beste exemplaren goed bewaard blijven.

Hier ben ik voorstander van. Ik zal meehelpen Erik!

Al heb ik zo'n donkerbruin vermoeden dat een eigen museum een utopie is...

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
10-03-2009 13:16 #761675 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic sloopbonus? flyer-actie!

volvofiel;93386 schreef : Al heb ik zo'n donkerbruin vermoeden dat een eigen museum een utopie is...

Hoezo? Erik heeft al een grote schuur. Een beetje opruimen, en hij kan er wel een paar mooie exemplaren kwijt.
Ik geloof dat Jack ook heel veel V300's heeft (krantenartikel op de V3C site). Volgens mij is dat al zo ongeveer een compleet museum :+

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2009 13:40 #761679 door 16673-dummy
Jack heeft zijn priv?collectie met unieke auto's inderdaad. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat hij geen zin heeft om er een museum van te maken.

Buiten het feit dat 'ie daar geen tijd voor heeft (logisch) is het ??k volstrekt denkbaar dat hij het vervelend vindt dat mensen met hun handen aan zijn voertuigen zitten.

Wat de schuur van Erik betreft; ik steek graag mijn handen uit de mouwen in de vakantie om te helpen met opruimen.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
10-03-2009 13:54 #761683 door Mark Smeets

volvofiel;93391 schreef : Buiten het feit dat 'ie daar geen tijd voor heeft (logisch) is het ??k volstrekt denkbaar dat hij het vervelend vindt dat mensen met hun handen aan zijn voertuigen zitten.

Volgens mij was het bij het daf museum ook verboden aan de voertuigen te komen. Bij de auto's stonden ook mooie afzettingen, zodat in principe iedereen eraf bleef. Bij de vrachtwagens lukte dit minder goed (pap zat maar aan de deur te trekken om ze open te krijgen, 'waarom gaat tie niet open??', terwijl ernaast heel groot stond: don't though :lol:)

Hij zou er ook een museum van kunnen maken, dat alleen op afspraak te bezichtingen is, inclusief rondleiding.. Eerlijk gezegd denk ik niet dat het zo'n storm zal lopen op een V300 museum ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-03-2009 14:07 #761685 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic sloopbonus? flyer-actie!
een boerenschuur aanmerken als mogelijke locatie voor een museum, geeft mij het idee dat er hier sprake is van een leuk fantasietje, waar 0,0 resultaat uit zal komen. Je hebt voor een "echt" museum een hoop geld nodig, en:

- een representatief gebouw
- een grote groep vrijwilligers voor de conservering en restauratie van de objecten
- een doelgroep die leidt tot bepaalde minimum bezoekersaantallen in je museum

Om het geld bijeen te rapen moet je sponsoring zien te verwerven van zoveel mogelijk partijen, o.a. overheden (landelijk/provincie) eventueel bedrijven (Volvo Nederland?) en particulieren. Denk richting 100.000 euro als 1e begin.

Zal de Volvo 300 Serie in zo'n opzet voldoende bezoekers trekken??? Lijkt me duidelijk.

Wat naar mijn idee w?l kans maakt zijn de voorstellen om de 300-serie nadrukkelijker te presenteren richting de bestaande Volvo musea.
Goede inzet van vrijwilligers, donateurs etc, kan gebundeld worden in het cre?ren van een aantal showroom wagens, die vervolgens vanuit de club / museumcommissie in bruikleen gegeven worden aan de diverse musea.

Wel zou je dan minimaal een depot moeten hebben waar een paar auto's in museumconditie langere tijd bewaard kunnen worden, met ruimte om snel een auto terug te nemen als die elders weg moet.

Mocht dit in de toekomst zodanig uitbreiden dat het depot overloopt met museumstukken is het nog tijd genoeg om plannen voor een eigen museum te maken.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2009 14:12 #761686 door 16673-dummy

antiekeradio;93397 schreef : een boerenschuur aanmerken als mogelijke locatie voor een museum, geeft mij het idee dat er hier sprake is van een leuk fantasietje, waar 0,0 resultaat uit zal komen. Je hebt voor een "echt" museum een hoop geld nodig, en:

- een representatief gebouw
- een grote groep vrijwilligers voor de conservering en restauratie van de objecten
- een doelgroep die leidt tot bepaalde minimum bezoekersaantallen in je museum

Om het geld bijeen te rapen moet je sponsoring zien te verwerven van zoveel mogelijk partijen, o.a. overheden (landelijk/provincie) eventueel bedrijven (Volvo Nederland?) en particulieren. Denk richting 100.000 euro als 1e begin.

Zal de Volvo 300 Serie in zo'n opzet voldoende bezoekers trekken??? Lijkt me duidelijk.

Wat naar mijn idee w?l kans maakt zijn de voorstellen om de 300-serie nadrukkelijker te presenteren richting de bestaande Volvo musea.
Goede inzet van vrijwilligers, donateurs etc, kan gebundeld worden in het cre?ren van een aantal showroom wagens, die vervolgens vanuit de club / museumcommissie in bruikleen gegeven worden aan de diverse musea.

Wel zou je dan minimaal een depot moeten hebben waar een paar auto's in museumconditie langere tijd bewaard kunnen worden, met ruimte om snel een auto terug te nemen als die elders weg moet.

Mocht dit in de toekomst zodanig uitbreiden dat het depot overloopt met museumstukken is het nog tijd genoeg om plannen voor een eigen museum te maken.

Amen.

Zolang er liefhebbers zijn, zijn er (mooie) 300's.
Verder is er echt geen haan die er naar kraait.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
10-03-2009 14:42 #761694 door Mark Smeets

volvofiel;93398 schreef : Verder is er echt geen haan die er naar kraait.

Precies. Je kunt niet voor 1 model een museum beginnen, zeker niet een model waar zo weinig belangstelling voor is..
Dus zijn er 2 mogelijkheden:
- Volvo musea vragen om ook aandacht te besteden aan de V300.
- Het daf museum vragen of zij misschien ook een paar V300's erbij willen, ook al zijn het geen vario's..

Maargoed, laten we blij zijn dat we allemaal van onze eigen V300 kunnen genieten! :)

En een kleine troost, ergens in de kelders van Volvo staan er ook nog een paar mooie....

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC