Het fileprobleem

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-05-2008 15:16 #710846 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het fileprobleem
Mja, maar als heel veel mensen met de trein zouden gaan.. en de files zouden oplossen: denkt heel Nederland; haaa er zijn geen files meer - ik ga weer met de auto.

Dus het probleem is niet het aantal mensen op de weg, nee.. t probleem is gewoon nogsteeds dat de capaciteit de laatste 15 jaar niet is aangepast aan het aantal mensen/auto's op de weg.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2008 15:41 #710850 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Het fileprobleem
Wat wil je dan? Heel Nederland asfalteren?

Weet je hoeveel natuur er al is gesneuveld door snelwegen?
De Veluwe is een goed voorbeeld. In twee?n gespleten...!

In de Randstad is al zo weinig groen, hou dat beetje dan nog even aan:no_comment:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-05-2008 21:25 #710893 door V300 register
Ha, de eerste dooddoeners zijn gevallen!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-05-2008 21:32 #710895 door V300 register
File's, waardeloos. Ipv 1.75 uur, heb ik vandaag 2.75 uur over een rit van Hoofddorp naar Arnhem gedaan. Ik heb ongeveer de hele a12 in de file gestaan.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-05-2008 11:30 #710953 door V300 register
Je kunt inderdaad zeggen dat het probleem bij jezelf ligt. Elke automobilist die in de file staat is het probleem.

Aan de andere kant: wij zijn mobiele mensen en we moeten ergens heen. Zijn er goed alternatieven? Voor mij bijvoorbeeld wel: wanneer ik de motor pak kan ik een paar sluiproutes volgens en ben ik vaak zonder oponthoud om m'n werk. Als ik met de auto rijdt sta ik gegarandeerd in de file en ben ik dus medeveroorzaker van de file.
Ik heb een oplossing waarover veel andere mensen niet beschikken. Ik kan bijvoorbeeld ook niet met het openbaar vervoer. Het duurt langer, ik heb geen aansluiting en het is bovendien nog duurder ook.

Mij hebben ze altijd geleerd dat je problemen bij de oorzaak aan moet pakken, en geen symptomen moet bestrijden.
Waarom willen mensen verplaatsen? Bijvoorbeeld omdat zij ver weg wonen van hun werk. Oplossing: geef mensen een reden deze afstand te verkleinen.
Waarom pakt niet iedereen het OV? Omdat de aansluitingen niet toereikend zijn en de prijs ook nog een discussiepunt is. Voor veel zakelijk verkeer is dit dus oplossing. Daarbij zit je nog met vertragingen weinig vrijheid qua tijden enz.....
Anders gezegd: Die hoeveelheid automobilisten blijft zo en groeit en zal zeker niet minder worden.
Kortom: er moet meer plaats komen om dat verkeer te bewegen. DAT probleem moet opgelost worden. En al die symptoombestrijding is slechts fijntuning. Het is geen hoofdoplossing.
Meer asfalt dus, of minder mensen in Nederland. Dat laatste is wat mij betreft veel lastiger te realiseren.........

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC