Het fileprobleem
- V300 register
- Verbannen
-
maja_de_groot;55372 schreef : Je krijgt pas respect voor de vrachtwagenchauffeur als je een keer hebt mogen meerijden in de cabine van zo'n ding en daarnaast minder respect voor de vreemde capriolen die de chauffeurs van personenauto's uithalen......
Maar dat verschil is er ook tussen een automobilist en een fietser.......
Oh begrijp me niet verkeerd: ik heb prima respect voor vrachtwagenchauffeurs hoor. Ik heb een aantal keer meegereden (op lokale ritjes, dat wel) en onze camper rijdt doorgaans ook met het vrachtverkeer mee.
Maar dat houdt nog niet in dat ik het daarmee gelijk dan maar prima vind dat ze met minimale snelheidsverschillen inhalen. (overigens zijn het vaak de buitenlanders, heb ik het idee)
En inderdaad: er rijden een aantal gekken op de weg die de meest vreemde capriolen uithalen, bij voorkeur vlak voor 20 of 40 ton vrachtwagen. Maar ik hoef echt niet in een vrachtwagen mee te rijden om dat te constateren

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
En 1,5 km landtunnel! Ben benieuwd hoe dit eruit gaat zien en of het echt de file daar oplost of alleen verplaatst naar andere stukken snelweg (dus verderop richting Amsterdam of richting zuiden). Lees hier de plannen voor dat stukje snelweg.slb_340;55505 schreef : En ik zag dat ze na utrecht ook bezig zijn alles te verbreden including de viaducten.
- V300 register
- Verbannen
-
Bytheway nog even over vrachtwagens en 80km/u zones..
Als ik 80 op de gps ga rijden in een 80km/u zone op de snelweg.. komen al die vrachtwagens op mn bumper hijgen en gaan me inhalen!
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;55380 schreef : Die 80km-zones zijn ingesteld om fijnstof te reduceren, niet om het aantal files te verminderen.
In het begin van de 80km-zones waren er veel automobilisten die op de rem gingen staan toen ze die enge borden boven de weg zagen hangen.
Ik gok dat op termijn in de gehele randstad een maximum snelheid van 100 km/u wordt ingesteld en in de dicht bebouwde gebieden 80 km/u. Dit alleen vanwege de door Europa opgelegde fijnstoflimiet.
Daar heb ik een leuk verhaaltje bij

Deze zones zijn idd ingesteld om de vervuiling van lucht te verminderen, maar om de mensen blij te houden is ook gezegd dat files verminderen.
Nu is het zo dat ik famiilie in Linz heb wonen, en dat tussen Linz en Wenen ook altijd veel file staat.
Nu is Oostenrijk ook wel een groen land, en hebben zij het andersom gedaan. Wat asfalt hier en daar erbij, wat handige systemen en op een stuk de max snelheid VERHOOGD (!!!) wat bleek, vervuiling was afgenomen, en file met 80% afgenomen.
Hier bleek bij de meeste 80km/u zones dat de files met 80/90% waren toegenomen (!!!) en de vervuiling ook. Daarom zijn er dus ook al een aantal geschrapt...
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
De regering weet donders goed dat die 80 km zones geen reet helpen met het terugdringen van de files, en zelfs alleen maar verergeren, maar de burger d?nkt dat het beter is voor het milieu en de staat kan lekker doorbouwen.
- V300 register
- Verbannen
-