Het fileprobleem
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Deregulering is een pre in Nederland.
Ik vind sowieso dat de huidige regering een van de slechtste ooit is.
Allemaal verhogingen en extra belastingen en dergelijke.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;54747 schreef : Waarom worden toch altijd die vrachtwagens weer genoemd?
omdat er gewoon een waarheid in zit.
Ik zeg niet dat het komt doordat ze dom zijn of expres willen dwarsliggen, maar enkel en alleen door het snelheidsverschil met de 'gemiddelde' personenauto zorgt de aanwezigheid van vrachtwagens voor extra verlaging van de wegcapaciteit.
Die inhaalverboden (ik vind het niet eraan houden wel meevallen) zijn niet voor niets ingevoerd; het helpt gewoon om n?t dat beetje extra capaciteit vrij te houden die nodig is om de spitsfiles drastisch in te korten.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Als jij vrij baan wilt omdat je meer haast denkt te hebben dan de vrachtauto's en liever inspannend met 140 over de snelweg jaagt dan ontspannen 90 (waarbij je je veel beter kunt ori?nteren), zul je zien dat er nog steeds files staan...
Alleen ligt het dan natuurlijk weer aan de mensen met oude langzame auto's en 65-plussers:no_comment:
- V300 register
- Verbannen
-

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ik zie al genoeg:D
(Enne, het is twee jaar, 1 maand en twee dagen)
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;54772 schreef : Precies!
Deregulering is een pre in Nederland.
Ik vind sowieso dat de huidige regering een van de slechtste ooit is.
Allemaal verhogingen en extra belastingen en dergelijke.
Ehm.... Heb je de 'regering' in Birma wel es bezig gezien?

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;54778 schreef : Verbied die vrachtwagens dan helemaal.
Als jij vrij baan wilt omdat je meer haast denkt te hebben dan de vrachtauto's en liever inspannend met 140 over de snelweg jaagt dan ontspannen 90 (waarbij je je veel beter kunt ori?nteren), zul je zien dat er nog steeds files staan...
Alleen ligt het dan natuurlijk weer aan de mensen met oude langzame auto's en 65-plussers:no_comment:
Das natuurlijk wel heeeeel erg kort door de bocht, Joost.
Het punt van ons is: Tuurlijk mogen vrachtwagens op hun plaats van bestemming komen. Graag zelfs.
Alleen: Als alle vrachtwagens begrensd zijn, waarom halen ze dan in?
Met de minieme snelheidsverschillen tussen vrachtwagens onderling, scheelt het hooguit een minuut op een drie en een half uur durende rit van de randstad naar Groningen. En achter die vrachtwagen schuilt een mooie beginnende file.
Dus: Vrachtwagens, prima. Maar dan wel in een keurig 80 kilometer per uur rijdende colonne op de rechter baan, zoals het op veel plaatsen ook verplicht is (en waar ik nog nooit een vrachtwagen zich er aan heb zien houden, in tegenstelling tot Wouters ervaringen).
Overigens is wat Niels zegt ook absoluut waar. Het hele verhaal van ritsers en vrachtwagens enzo, gaat pas een serieuze rol spelen als de weg toch al (bijna) overvol is. Maar ?ls het dan gebeurt, is het wel direct ook de aanleiding voor de dagelijkse massa-parkeeractie.
[disclaimer] Alle posts die tot nu toe gedaan zijn door mij in dit topic, zijn mijn persoonlijke en ongetwijfeld behoorlijk ongenuanceerde mening. Ik ben ervan op de hoogte

- V300 register
- Verbannen
-
De begrenzer is volgens mij gebaseerd om wielomwentelingen (toerental vd aandrijfas); Met gesleten bandenprofiel heb je een iets kleinere omtrek, en rij je dan dus een fractie trager als met vers geprofileerde banden.
Overigens denk ik dat het inhalen van tragere vrachtwagens meer komt vanuit het feit dat het lastig is om een vaste snelheid aan te houden net onder de begrenzings snelheid, dan om echt tijd te winnen.