Het fileprobleem
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ik raak helemaal gefrustreerd door die kutfiles!!!

@ Diede; rechts inhalen niet altijd. Zo reed ik netjes 100 op de A1, rechterbaan. Maar op de middelste baan reed een peugeot 306 maar 90km/u. Links ging echter iedereen er veel harder voorbij.
Eerst rechts er achter blijven hangen, toen wat lichtseintjes gegeven. Toen er achter nog is een minuutje + een lichtseintje of 2 / 3... Toen ie nog niet naar rechts ging ging ik er rustig voorbij met 100km/u... auto's daarna achter mij ook.
Als ze me daar een boete voor geven ipv die ouwe vent achter t stuur van de Peug een boete geven voor onnodig links rijden.. dan emigreer ik gelijk.
- V300 register
- Verbannen
-
Raar h?, maar toch kan ik het me voorstellen als die dagelijkse file in je systeem zit. Nog even niet op de zaak of bij de vrouw zijn, nog heel even niet...tot de file oplost en d?n begint de ellende/het gezeur weer. Ik had dit ook toen ik stage liep, het ritje met het openbaar vervoer erheen was een soort van "wakker worden en een sigaretje roken"-ritueel geworden en dat vond ik niet vervelend, terwijl ik een ontzettende hekel heb aan het openbaar vervoer. Dat zou de file voor mij ook kunnen betekenen.slb_340;55580 schreef : Vast rustpunt? Wat verzinnen ze nu weer!!
- V300 register
- Verbannen
-
slb_340;55580 schreef : @ Diede; rechts inhalen niet altijd. Zo reed ik netjes 100 op de A1, rechterbaan. Maar op de middelste baan reed een peugeot 306 maar 90km/u. Links ging echter iedereen er veel harder voorbij.
Eerst rechts er achter blijven hangen, toen (..:woops:..) auto's daarna achter mij ook.
Ik merk in Belgi? dat veel mensen zo gewend zijn dat ze door het vrachtverkeer niet op de rechter rijbaan rijden, dat ze datzelfde ook doen als er in geen velden of wegen een vrachtwagen te bekennen is.
Blijkbaar voelt het gewoon logisch aan voor die mensen om op de middelste strook te rijden, ook al is er verder geen kip op de weg.
Als ik dan netjes op de rechter strook rij, met een iets hogere snelheid, ga ik inmiddels niet meer moeilijk doen om de volle breedte van de rijbaan over te schuiven om er zonodig links voorbij te moeten....
Overigens gaan ze soms ineens w?l netjes rechts rijden, als je er eenmaal ruim voorbij bent

- V300 register
- Verbannen
-
Wat ik verder veel zie in dit topic dat er enkel over een aantal punten van in t begin van het artikel doorgegaan wordt.
Zijn dat de interessantste punten naar jullie mening of zijn er een heleboel die nog niet het hele artikel (doorklikken op de link) hebben gelezen?
- V300 register
- Verbannen
-
maar ik vond de voorgestelde oplossingen eigenlijk allemaal neerkomen op open deuren intrappen, zonder dat het een echte oplossing bevat
De oplossingen worden wel omlijnd, maar niet goed genoeg uitgewerkt.
Zover het in het artikel staat opgeschreven ben ik het met de meeste dingen 100% eens, maar je moet je wel realiseren dat je bij het uitvoeren van zo'n "oplossing" al na 1 of 2 stappen vast loopt...
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
Daarom ga je het ook echt niet oplossen. Er zullen altijd bottlenecks blijven.
Het enige wat je kan doen is een aantal irritatiepunten wegnemen, zodat mensen minder aggressief reageren.
(of met zijn allen collectief naast ons werk gaan wonen, voor zover haalbaar, en verschoven diensten gaan draaien, voor zover de baas dat toe laat...)