Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-04-2009 23:31 #772184 door V300 register
Volvo nerd begon erover, op zich heeft 'ie wel een punt. Dat punt is helaas niet zo relevant voor de km-heffing discussie.....:nono:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2009 00:00 #772189 door V300 register
Bekend probleem op dit forum, ben ik bang :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2009 08:58 #772203 door V300 register

Niels;101854 schreef : Windmolens zijn niet alleen lelijk en lomp, maar ze zijn ook nog eens heel beperkt inzetbaar. Waait het niet, dan leveren ze geen stroom op, en waait het hard, dan mogen ze niet draaien omdat ze anders een enorme piek op het netwerk geven.

Ik vind windmolens niet lelijk en lomp. Ik vind ze eigenlijk wel bij Flevoland horen, en een bepaalde charme hebben, die ellenlange rijen windmolens. Dit in tegenstelling tot een hoop mensen die het horizonvervuiling noemen. ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2009 09:15 #772207 door V300 register
Ach, vroeg?h had je windmolens om polders droog te leggen, granen te malen e.d., nu om elektra op te wekken zodat al het andere werk elektronisch uitgevoerd kan worden. Het is een effici?ntere methode naar mijn idee, al is het nog niet ideaal. Het kan nog niet uit financieel, maar als de klassieke grondstoffen schaarser worden zijn we met z'n allen maar wat blij dat er nu ontwikkeling in gestoken is en dat de alternatieven er zijn.

Ik ben benieuwd of men naast elektrische wagens, ook de waterstof ontwikkelingen blijft volhouden, daar zie ik ook goede mogelijkheden voor. (past in de huidige tankstation infrastructuur)

Wat mij betreft mogen ze de km heffing de nek om draaien en een combinatie van mogelijkheden gebruiken:

1. wegenbelasting gewoon per kilo en e.v.t. korting voor schonere wagens (maak het de moeite waard je wagen schoon te krijgen)
2. accijnzen op de brandstof, naar vervuiling (vervuiler betaald)
3. 'congestion charge' zoals ze dat in Londen hebben (drukke punten ontlasten)

Lijkt mij de meest eerlijke oplossing, wegenbelasting zodat de wegen onderhouden kunnen worden. (je hebt zo'n ding, dus je wil 'm kunnen gebruiken, ongeacht of je 5 of 500 km per dga rijdt) Daarnaast heb je een oplossing voor de vervuiling (minder verbruik, dus minder uitstoot -> minder kosten) en de drukke periodes op de weg. Heb je de gehele km heffing niet nodig en alles is gebaseerd op bewezen technologie?n.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
24-04-2009 09:29 #772208 door Mark Smeets
Punt 2 werkt niet. Misschien wel bij jullie, maar hier aan de grens zeker niet. Wij rijden nu al altijd extra naar Belgi? om te tanken (gemiddelde tankbeurt is meer dan 100 liter) en dan gaat er ook nog wat shag mee terug... Het leukste was eind december. 140 liter voor 136 euro ofzoiets! Als ze dat gaan invoeren kunnen we ons eigen tankstation hier aan huis beginnen ;D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2009 09:37 #772211 door V300 register
Tuurlijk werkt punt 2. Juist omdat de accijnzen in de buurlanden lager zijn, kan de overheid hier ze niet onbeperkt verhogen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2009 11:11 #772218 door V300 register
Werkt prima, we hebben toch 1 europa, gewoon op europeesch niveau invoeren, klaar. ;D

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
24-04-2009 11:22 #772219 door Mark Smeets
Ik denk dat de andere landen ons wel wat anders vertellen (en terecht)
Bijna nergens is de benzine zo duur als hier....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2009 11:41 #772223 door V300 register
Tijd om daar wat aan te doen, of daar duurder, of hier goedkoper. Dat laatste is volgens mij echter net iets onwaarschijnlijker.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
24-04-2009 12:51 #772227 door Mark Smeets
Waarom? Waarom moeten de prijzen overal hetzelfde zijn? Ik zie het probleem niet.. dat gezeur met 1 Europa, voor mij hoeft het niet. Die hele EU kost alleen maar geld. Daarnaast wordt de EU ook veel te groot.. ondertussen zijn er al 3de wereld landen lid :crazy2:
Het eerste idee van de EU was goed, een groepje ontwikkelde landen die samenwerken en de grenzen voor handel voor elkaar openstellen, zodat handel goedkoper en makkelijjker wordt, daar ben ik ook helemaal niet tegen! Maar het loopt nu naar mijn mening uit de hand. Zeker met onze regering die perse het beste jongetje van de klas willen spelen overal. (in verhouding betalen wij veel meer aan de EU dan andere landen)

overigens Jan, nu ik je post nog eens lees krijg ik het gevoel dat je het anderen niet gunt om goedkoper te tanken.. Ik kan er ook niks aandoen dat wij hier wonen en het makkelijk is goedkoper te tanken.

En omdat onze regering niet met geld om kan gaan, moeten ze het in andere landen dus ook maar duurder maken?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC