Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;232478 schreef : Ohja, en ik tank altijd E98!
Dat is wel een leuke! Iedereen zegt/denkt dat het een fabeltje is, maar het werkt echt! Bij mij is dat het verschil tussen 1/12 op 95 en 1/15 op 98 met de 1.7.
Beetje off-topic, maar als iemand een zeer vermakelijk verhaal wil lezen over Amerikanen die denken dat ze met een 2.5 liter 4-cilinder 40mpg ( =1/17 lpkm) kunnen halen; be my guest
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Joris;232481 schreef : Ik geloof wel dat het kan, ik kan ook 1:17 halen. Alleen een hele tank volhouden vind ik toch lastig.
Dat had ik bijna op een hele tank (1:16,8 om precies te zijn, stond m'n dagteller precies op 700 kilometer) paar pagina's terug nog wel te vinden.
Nu is het bij mij gemiddeld 1:15 en soms tik ik net de 1:16 aan op een hele tank, maar dat zijn alleen maar provinciale wegen en een klein stukje snelweg

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
waarvan 350 km snelweg (??n dag), de rest korte stukjes over binnendoorweggetjes

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Steven340
-
- Nieuw lid
-

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Vooral richting het noorden (Friesland afgelopen weekend) is het nog relatief rustig en is het mogelijk een heel stabiel tempo aan te houden, daar zit 'm naast de niet al te hoge snelheid de winst.
Ik ben eens met ruim 120 terug gereden vanaf Schiphol, en het verbruik was meteen ca 1:10.
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;232936 schreef : Dat kan dus beter!
Klopt, blok heeft nu 86k gereden, in februari heb ik hem een jaar en zal dan op ongeveer 90k zitten, ik geef hem dan weer een grote beurt, stel de schijfafstand weer opnieuw af (vorige keer heb ik dat geloof ik niet juist gedaan, ik had hem afgesteld en een week later stond hij weer op de oude positie). Ik zoek dan ook een beunhaasje om de kleppen te stellen.
Ik heb er vorige week trouwens zo'n anderhalf liter olie in moeten gooien, dat olieverbruik lijkt mij ook niet helemaal goed, het is onder de motorkap zowiezo een vette bende, voor een motor met 86k zweet hij nogal!