Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Hoeveel een auto verbruikt is direct afhankelijk van de arbeid die de motor moet leveren om de auto te laten accelereren of een bepaalde snelheid te laten rijden. En die arbeid is weer afhankelijk van de massa van de auto, zaken als wrijvingsverliezen, rolweerstand, luchtweerstand (voornamelijk bij hogere snelheden), etcetera.
Zei de alfa

- V300 register
- Verbannen
-
Papa is iets blijer...

- Steven340
-
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-

- Mark Smeets
- Moderator
-
Wouter;231432 schreef : Afgelopen weekend ben ik met de 340 GL Special (ook een vario!) samen met 4 2-liter rijders van V3C naar de Ardennen geweest; 3 dagen rijden, 3x getankt; 3x tussen de 1 op 14,5 en 1 op 15 gereden!!
Ik was er zelf verbaasd van, want was helemaal niet bezig met zuinig rijden en het gaspedaal heeft ook af en toe de vloer vd auto van heel dichtbij gezien :+
Wel heb je in die heuvelachtige gebieden vaak stukken waarbij je de gas helemaal kunt loslaten en de auto lekker uitrolt. Ook de bergrem heb ik veel gebruikt, maar dat is vooral om de remmen te sparen.
Een reden waarom de auto zuinig is bij uitrollen op de motor is dat deze Fuel Cutoff heeft, dus er zijn hele stukken geweest waarbij de complete brandstofvoorziening uitgeschakeld werd. Verder hebben we de hele toerrit geen meter snelweg gereden (wel een klein stukje Belgische autoweg waar je ook 120 mag) en dus met 50- door de dorpjes en met 70+ tot 100km/h op de teller door het platteland. Vooral het stuk van Bouillon naar Arlon over de N89 op Zaterdag ging lekker; weinig verkeer op de weg en dus prima door kunnen tuffen. Dit was dan ook de zuinigste tank. (1 op 14,82)
Hier ook bingo! Kelsey heeft de auto deze week elke dag mee gehad naar Weert. Laatste tankbeurt was in Luxemburg.
665 km op 52 liter = 1:12,8
Niet slecht voor een 360! En tijdens de toertocht heb ik idd ook niet op het verbruik gelet en Kelsey rijdt op de snelweg ook geen 90

- Mark Smeets
- Moderator
-

- V300 register
- Verbannen
-