Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Calzone;230355 schreef : Steven, het valt me op dat op de knop van de computer L/100 staat, wat zou betekenen dat je 17,15L op 100km hebt verbruikt
Als je van een andere functie op de knop L/100 drukt staat er 5 seconden in beeld het gemiddelde wat je over die afstand tot nu hebt afgelegd, daarna springt hij over op wat je tijdens het rijden op dat moment verbruikt.
Ook zit er een schakelaar op dat je kunt omswitchen naar Amerikaanse / Engelse standen, dan zie je dus miles, gallons etc....
Ook als je net getankt heb reset ik de computer weer en begint hij bij 0 km afstand en 0 liter benzine verbruikt. Dus je kunt ook als je op vakantie gaat o.i.d. de computer niet resetten en uiteindelijk zien hoeveel km je in totaal hebt afgelegd en wat daarvan het gemiddelde brandstof verbruik is

- V300 register
- Verbannen
-
Joris;230354 schreef : Let wel, Dante heeft stuurbekrachtiging en de rest niet. Scheelt ongeveer 2-3% op je verbruik.
Euhm... I wish

Ik heb airco die ik zelden langere tijd aaneen gebruik. 1x/week ff 5 minuutjes.
Overigens ging het tanklampje branden & ben ik niet al te lang daarna gaan tanken. De wijzer stond tussen de E & het streepje. Ik kreeg er net 35l in... :S
- V300 register
- Verbannen
-
Ik rijd met de Camaro 1/18

- Steven340
-
- Nieuw lid
-
DanteG;230357 schreef : Euhm... I wish
Ik heb airco die ik zelden langere tijd aaneen gebruik. 1x/week ff 5 minuutjes.
Overigens ging het tanklampje branden & ben ik niet al te lang daarna gaan tanken. De wijzer stond tussen de E & het streepje. Ik kreeg er net 35l in... :S
Officieel is het als het lampje gaat knipperen er nog 5 liter in je tank zit, nou begint die bij mij ook al te knipperen als er nog 8 liter in zit

Whuuuut :eek: wat zat er ook weer voor motor in? Dacht dat die amerikanen altijd rond 1/8 zaten :fGeneral Custom;230358 schreef : Ik rijd met de Camaro 1/18
- V300 register
- Verbannen
-
Duidelijk :y:
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Steven340;230360 schreef : Officieel is het als het lampje gaat knipperen er nog 5 liter in je tank zit, nou begint die bij mij ook al te knipperen als er nog 8 liter in zit
Whuuuut :eek: wat zat er ook weer voor motor in? Dacht dat die amerikanen altijd rond 1/8 zaten :f
miles per gallon... oftewel (snelle berekening) 1:7,6 naar Nederlandse eenheden

nu de Amerikaanse benzineprijzen nog!
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
DanteG;230361 schreef : Kijk, dat vroeg ik me dus af. Het lampje heeft een dubbele functie: Aan = bijna tanken; knipperen = NU taken.
Duidelijk :y:
Nou weet ik niet hoe dat bij een mk3 zit, maar mijne heeft alleen maar een knipper stand. Blijft hij bij jouw dan ook continu branden? Is er nog iemand anders die dat kan bevestigen met een mk3? Is natuurlijk wel mooier, van dat geknipper wordt je ook wel gek.
Maar natuurlijk, het zijn miles per gallon :crazy1:volvofiel;230362 schreef : miles per gallon... oftewel (snelle berekening) 1:7,6 naar Nederlandse eenheden
- V300 register
- Verbannen
-
ofwel de modernere uitvoering, waarbij de klokkenunit aan de hand van de weerstandswaarde van het tankelement het ledje laat knipperen, danwel continu aan zet. Of het ledje knippert of continu aan gaat is afhankelijk van welk type / uitvoering klokkenset je hebt. Als ik het goed heb knippert ie bij Smiths tellersets en bij VDO is het volgens mij gewoon 'uit' of 'aan'
hoe het bij de tussenserie (my 1979-1981) zit weet ik niet precies....