Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
- V300 register
- Verbannen
-
Elektrische storingen (lege/kapotte accu, tellers die de eerste kilometers haperen e.d.), dingen die vast gaan zitten of minder soepel lopen (choke die blijft hangen, 2e trap van de carburateur die blijft hangen, vliegroest op de remmen), vocht in het interieur ondanks vochtvreters, en vuil wat op de lak en ruiten komt liggen wat krassen kan veroorzaken...
Deze dingen heb ik allemaal al gehad wegens te weinig gebruiken. Dat gaat alleen niet over weken stil staan, maar maanden. En aan kilometers is 2000 per jaar veel voor deze auto.
Wat wel handig is als je een auto niet minstens 1 keer per week gebruikt, is zo'n massaschakelaar die je op de massapool van je auto schroeft. Je kunt dan heel eenvoudig zorgen dat je geen last van lekstroom hebt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
BAM nieuw record van 1 op 15,99 :groovy:
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
General Custom;228701 schreef : Met een 1.4? Knap zeg :wtf:
Als je een 5-bak hebt kun je dat met een subtiel, niet te ver naar beneden bewegende rechtervoet, en goed anticiperen denk ik prima halen.
Het is bij een latere 1.4 volgend mij vooral de dubbelloops Weber die niet de meest zuinige carburateur is.
Ik haal ca 1:12,5 met cvt, zeker met een 5-bak zou 1:15 dan al makkelijk haalbaar zijn, zeker bij veel snelweg kilometers.
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Gemiddeld tussen de 1 op 20 en 1 op 26 op de boordcomputer.
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter76;228707 schreef : Als je een 5-bak hebt kun je dat met een subtiel, niet te ver naar beneden bewegende rechtervoet, en goed anticiperen denk ik prima halen.
Het is bij een latere 1.4 volgend mij vooral de dubbelloops Weber die niet de meest zuinige carburateur is.
Ik haal ca 1:12,5 met cvt, zeker met een 5-bak zou 1:15 dan al makkelijk haalbaar zijn, zeker bij veel snelweg kilometers.
ik haal met de 1.4 met dubbel Weber, wel in een renault r5 een verbruik van 1:17,5. De 5 zal wel iets lichter zijn dan de 340 denk ik
- V300 register
- Verbannen
-
Met de 1.7 5-bak rond de 1/17 of zo geloof ik, maar dat is 80km weg en tussen de 1500 en 2500 toeren rijden met subtiele rechtervoet

Overigens nodigt vooral zo'n vario wel echt uit tot doorkachelen, of vooral af en toe sprintjes trekken.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Als ik met een dan al goed warme motor de afrit hier weer pak heb je ook een tweetal verkeerslichten vanaf waar je nog even lekker kunt doorhalen naar de 80.
Maar ehm, waar hadden het we ook nog maar weer over?...ow ja, hoe je zo zuinig mogelijk rijdt....