Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ik denk dat meer spanning zorgt voor minder verbruik, maar bij te hoge spanning voor verhoogd bandenslijtage en minder grip (de banden komen bol te staan, hebben minder contact met de baan). Juist?
- V300 register
- Verbannen
-
Nicholas;229282 schreef : Zetten jullie alle banden op dezelfde spanning? Ik zet de mijne al jaren zoals in het boekje: 1,9 vooraan en 2,1 vanachter. Ik rijd trouwens rond de 7l/100 km (1:14) en op lange ritten zelfs 6,5 l/100 km.
Ik denk dat meer spanning zorgt voor minder verbruik, maar bij te hoge spanning voor verhoogd bandenslijtage en minder grip (de banden komen bol te staan, hebben minder contact met de baan). Juist?
juist!
- Steven340
-
- Nieuw lid
-

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
ik heb met de Falken ZIEX 195/50/15 banden op 2.5bar onder de 740 met 2 mensen en 110 op de teller afgelopen weekend 1:12,7 gehaald

die spanning is hoger dan de fabrieksopgave maar is vooral gebaseerd op het slijtagepatroon, daar bleek uit dat ze wel wat harder mochten.
- V300 register
- Verbannen
-
De voorkant viel me erg mee, wel veel turbulentie bij de A-stijl. Maar een 'best' kleine hoge druk gebied voor de voorruit, de sneeuwkap gaat er dus af. Want die zit niet in het hoge druk gebied.
Achter was ook zoals verwacht, veel turbulentie bij de achterruit, daar moet dus iets van een dak spoiler op. De rubberen spoiler op de kofferklep had wel effect, de lucht liet daar mooi los.
Ik heb nog wat filmpjes, mocht iemand ge?nteresseerd zijn dan zet ik ze wel even online.
- V300 register
- Verbannen
-