Motorrevisie

Lees meer
28-02-2016 18:17 - 04-02-2019 19:06 #158524 door Peter Rumen
Beantwoord door Peter Rumen in topic Motorrevisie
Update revisie;
Vrijdag is de motorkap er weer ingehangen en heeft monteur Tjeu de cilinderkop na het het warmdraaien van de motor nagetrokken. Ook heeft hij de voeler van de electrische koelfan aangesloten in de bovenslang van de radiator. De stalen fan hebben we weggelaten omdat deze de werking van de electrische fan verstoord. Het werkt fantastisch en nu loopt de fan ook door als de warme motor wordt uitgezet. Theu heeft ook een schakelaar in de auto gemaakt zodat ik de fan ook handmatig kan laten lopen als dit nodig mocht zijn.
Vol spanning de eerste proefrit gemaakt na de revisie..........wat een verschil :o :lol: Heb jaren in een truttebak gereden om het verschil duidelijk te maken. Reageerd veel beter op het gas...de speling op het stangenstelsel van de dubbele Strombergs heeft Theu ook wegggenomen. Kortom het was feest in de auto :P . Maandag volgt nog de APK en gaat de auto weer mee naar huis. Jippie kan ik in het voorjaar weer lekker meerijden met de eerste Regio ritten. :D
Mijn Volvo rolt weer,.....die van jouw ook!










Mijn Volvo rolt, die van jou ook?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-02-2016 21:35 #158527 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Motorrevisie
Hou je er wel rekening mee dat sommige claxons icm een relais geschakeld moeten worden. Vindt je claxon schakelaar en bedrading ook veel comfortabeler. Een claxon kan erg veel stroom trekken nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-02-2016 22:37 #158528 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Motorrevisie
Peter gefeliciteerd met je mooi lopende motor! Ik wens je veel mooie kilometers toe!
Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-02-2016 23:37 #158542 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Motorrevisie

"René Minnebo" schreef:
Hou je er wel rekening mee dat sommige claxons icm een relais geschakeld moeten worden. Vindt je claxon schakelaar en bedrading ook veel comfortabeler. Een claxon kan erg veel stroom trekken nl.


Volgens mij bij de 1800 standaard middels relais geschakeld, in tegenstelling tot de Amazon..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-03-2016 13:21 #158546 door ronald stallmann
Beantwoord door ronald stallmann in topic Motorrevisie
Super mooie auto en weer een lekker vers blok

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-11-2017 17:21 - 04-11-2017 17:23 #173053 door Peter Rumen
Beantwoord door Peter Rumen in topic Motorrevisie
Laatste update na de motorrevisie van 2016.
Nadat ik weer in maart 2016 ben begonnen met het inrijden van de motor en nu totaal 14.500 km heb gereden mag ik toch wel zeggen dat de motor het fantastisch heeft gedaan. De Mata Hary Mystery Tour met zijn vele bergpassen in Oostenrijk, Italië en Frankrijk heeft de motor erg goed gedaan. Na de tour van 4300 km totaal 0.25 ltr Kroon Emperol 10W40 API SN/CF ACEA A3/B4 olie toegevoegd. Over de gehele range genomen hoef ik tussen de beurten door eigenlijk geen olie bij te voegen. Dan mag ik concluderen dat de inloopolie (zie topic 28-02-2016) 50% Castrol ongedoopte minerale olie en 50% Texaco A3 kwaliteitsolie én de bijbehorende adviezen (inrijden) van de monteur zijn vruchten heeft afgeworpen. Ik ben in ieder geval zeer tevreden over de algehele revisie van het motorblok. Op naar de volgende reisbestemming!

Mijn Volvo rolt, die van jou ook?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.