- Berichten: 206
Motorrevisie
- Peter Rumen
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
08-01-2016 11:01 #157141
door Peter Rumen
Mijn Volvo rolt, die van jou ook?
Motorrevisie is gemaakt door Peter Rumen
In december heb ik aan mijn B20B blok bij GTS in Gratem (Limburg) een lektest laten uitvoeren omdat een compressiemeting te weinig verteld over lekgassen langs de zuigers. In 2014 een compressie van 10,5-10,6-10,4-10,5. Nu ben ik 17.000 km verder en had veel overdruk in de motor en het advies van GTS om de motor te laten flussen met Forté. Het heeft iets geholpen maar de cilinders hebben nu een lektest van 24-16-32-32%. Zoals je ziet gaat bij cilinder twee 84% aan lucht langs de cilinderwand en dat is bijzonder slecht. Vandaar ook problemen bij de koude start.
Motorrevisie:
Ik woon in Heythuysen (Midden-Limburg) en ga bij GTS de motor er uit laten halen en demonteren. Na metingen zal blijken wat er aan de motor gereviseerd zal moeten worden. Het kan ook een complete revisie worden (wat ik wel vermoed) maar dat weet ik pas na de metingen. Wie kan mij helpen aan een goed Revisiebedrijf in Limburg of Brabant die ervaring heeft met Volvo motoren.
Motorrevisie:
Ik woon in Heythuysen (Midden-Limburg) en ga bij GTS de motor er uit laten halen en demonteren. Na metingen zal blijken wat er aan de motor gereviseerd zal moeten worden. Het kan ook een complete revisie worden (wat ik wel vermoed) maar dat weet ik pas na de metingen. Wie kan mij helpen aan een goed Revisiebedrijf in Limburg of Brabant die ervaring heeft met Volvo motoren.
Mijn Volvo rolt, die van jou ook?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1424
08-01-2016 12:20 #157143
door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Motorrevisie
Hoi Peter,
Voor een revisie motor zou je ook eens kunnen kijken bij bedrijven zoals Martens in Deurne of Scandcar in Moergestel, zij kunnen waarschijnlijk ook wel voor je inbouwen en ze adverteren met ruilblokken. Iets verder weg is Ed van der Zee in Arnhem, ik weet dat hij in het verleden dit werk ook heeft gedaan. Ik begrijp uit je verhaal dat je zelf waarschijnlijk niet de mogelijkheid hebt om het blok uit te bouwen, ik denk dat je bij deze bedrijven dan zeker op de goede plaats zit.
Bij mijn in de buurt, in Schinnen zit wel een revisie bedrijf waar ik in het verleden wat heb laten doen www.telefoonboek.nl/bedrijven/t2 ... jf-jetten/ , daar zou je ook nog eens kunnen kijken
Succes, Rob
Voor een revisie motor zou je ook eens kunnen kijken bij bedrijven zoals Martens in Deurne of Scandcar in Moergestel, zij kunnen waarschijnlijk ook wel voor je inbouwen en ze adverteren met ruilblokken. Iets verder weg is Ed van der Zee in Arnhem, ik weet dat hij in het verleden dit werk ook heeft gedaan. Ik begrijp uit je verhaal dat je zelf waarschijnlijk niet de mogelijkheid hebt om het blok uit te bouwen, ik denk dat je bij deze bedrijven dan zeker op de goede plaats zit.
Bij mijn in de buurt, in Schinnen zit wel een revisie bedrijf waar ik in het verleden wat heb laten doen www.telefoonboek.nl/bedrijven/t2 ... jf-jetten/ , daar zou je ook nog eens kunnen kijken
Succes, Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 880
08-01-2016 12:53 #157144
door Kevin de Leuw
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Motorrevisie
Ik kan natuurlijk ook motoren leveren, ook custom motoren en geen seriewerk tegen een aantrekkelijke prijs natuurlijk.
ben gevestigd nabij Oirschot, zie ook je prive bericht.
Martens is trouwens zeer slecht bereikbaar, tot niet, haalde daar vroeger mijn plaatwerk..
Carterontluchting etc is goed aangesloten lijkt me?
Hoe is de lektest gedaan want 16% betekend normaal dat er maar 16% lekt en niet 84..
ben gevestigd nabij Oirschot, zie ook je prive bericht.
Martens is trouwens zeer slecht bereikbaar, tot niet, haalde daar vroeger mijn plaatwerk..
Carterontluchting etc is goed aangesloten lijkt me?
Hoe is de lektest gedaan want 16% betekend normaal dat er maar 16% lekt en niet 84..
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1917
08-01-2016 17:39 #157152
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Motorrevisie
Piet Kusters van CAR-repair te Tilburg.Zeer goede kwaliteit en prima in het nakomen van afspraken.Een echte vakman!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 3560
09-01-2016 00:50 #157170
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Motorrevisie
Beste Peter, omdat je in midden Limburg woont is het misschien ook aantrekkelijk om eens in Belgie of Duitsland te kijken.
Of op het forum vragen of iemand nog een goed blok heeft liggen, slopers afbellen helpt ook wel eens, een geode sloper verkoopt met garantie. (bv de onderdelenlijn, marktplaats etc)
Ik heb trouwens mijn onderblok van Scandcar, had tot tweemaal toe een lekke achterste keerring, werd zonder morren gerepareerd had het blok zelf in elkaar gezet maar dat was geen probleem.
success
Johan Geers
Of op het forum vragen of iemand nog een goed blok heeft liggen, slopers afbellen helpt ook wel eens, een geode sloper verkoopt met garantie. (bv de onderdelenlijn, marktplaats etc)
Ik heb trouwens mijn onderblok van Scandcar, had tot tweemaal toe een lekke achterste keerring, werd zonder morren gerepareerd had het blok zelf in elkaar gezet maar dat was geen probleem.
success
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- jo jo (GAST)
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 317
09-01-2016 01:57 #157173
door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic Motorrevisie
Welke problemen heb je nog meer afgezien van slecht starten als tie koud is?
Ik zou me toch 2 keer achter m'n oren krabben als ik zulke compressie waarden heb en het dan niet direct in het blok(zuigers/zuigerveren) zoeken (mits die waarden in die 2 jaar niet beduidend achteruit gehold zijn........) met 17k extra meters zou dat niet echt veranderd mogen zijn...
Zou meer denken aan een slecht carterontluchting o.i.d....
Ik zou me toch 2 keer achter m'n oren krabben als ik zulke compressie waarden heb en het dan niet direct in het blok(zuigers/zuigerveren) zoeken (mits die waarden in die 2 jaar niet beduidend achteruit gehold zijn........) met 17k extra meters zou dat niet echt veranderd mogen zijn...
Zou meer denken aan een slecht carterontluchting o.i.d....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Harrie van Susteren
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 30
09-01-2016 11:11 #157176
door Harrie van Susteren
Beantwoord door Harrie van Susteren in topic Motorrevisie
Ik zou eerst eens contact opnemen met Garage Pieter van der Ligt in Heijen. Tel. 0485 511157 of 0653719377. Kan ik je aanraden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
09-01-2016 15:04 #157181
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Motorrevisie
Het concept lektest zegt bij niet zoveel, althans ik kan niet veel zeggen over de gemeten waarden.
Maar een compressie van 10,5 is toch helemaal niet zo slecht voor een B20B?
Volgens het boekje is tussen de 11 en 13 bar meen ik.
Ik zou zeggen dat die nog wel een tijdje mee kan. Hoe makkelijk haal je de 120 of 130?
In mijn beleving is ook met een compressietest prima vast te stellen waar je lek zit.
- Warm meten, waardes noteren
- Beetje olie op de zuiger, weer meten en waardes noteren
Waardes opeens veel hoger -> verlies in onderblok langs zuiger
Waardes vergelijkbaar -> verlies in cilinderkop/kleppen
Ik zou het eerst ook nog even in andere hoeken zoeken voor je je blok eruit haalt en voor een gereviseerde gaat.
Maar mocht je toch voor een gereviseerde gaan, dan kan ik je Ben Flierman aanbevelen, www.tinustuning.nl (hoeft niet perse meteen getuned, hij reviseert ook gewone blokken)
Maar een compressie van 10,5 is toch helemaal niet zo slecht voor een B20B?
Volgens het boekje is tussen de 11 en 13 bar meen ik.
Ik zou zeggen dat die nog wel een tijdje mee kan. Hoe makkelijk haal je de 120 of 130?
In mijn beleving is ook met een compressietest prima vast te stellen waar je lek zit.
- Warm meten, waardes noteren
- Beetje olie op de zuiger, weer meten en waardes noteren
Waardes opeens veel hoger -> verlies in onderblok langs zuiger
Waardes vergelijkbaar -> verlies in cilinderkop/kleppen
Ik zou het eerst ook nog even in andere hoeken zoeken voor je je blok eruit haalt en voor een gereviseerde gaat.
Maar mocht je toch voor een gereviseerde gaan, dan kan ik je Ben Flierman aanbevelen, www.tinustuning.nl (hoeft niet perse meteen getuned, hij reviseert ook gewone blokken)
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ruud Reniers
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 291
09-01-2016 15:29 #157182
door Ruud Reniers
Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!
Beantwoord door Ruud Reniers in topic Motorrevisie
Ik weet nog een ongebruikte revisie motor te liggen. Ik weet even het type niet en ook de prijs niet.
Is gereviseerd door van Oosterhout in Bosschenhoofd. Je kan ook zelf daar naar toe bellen. Zij kunnen je vast in contact brengen met de verkoper.
Is gereviseerd door van Oosterhout in Bosschenhoofd. Je kan ook zelf daar naar toe bellen. Zij kunnen je vast in contact brengen met de verkoper.
Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Paul Schaap
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 555
09-01-2016 18:03 #157197
door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Motorrevisie
Wel: adressen genoeg!
Kleine aanvulling: Martens in Deurne is inderdaad soms wat lastiger te bereiken, maar levert wel uitstekend werk!
Kleine aanvulling: Martens in Deurne is inderdaad soms wat lastiger te bereiken, maar levert wel uitstekend werk!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.