- Berichten: 213
Motorrevisie
- Peter Rumen
- Offline
- Elite-lid
It was à stupid American!"Johan Geers" schreef:
Beste Peter, de monteur die dat blok in elkaar heeft gezet heft dat volgens mij met een donkere zonnebril gedaan.
Hoe kun je in godsnaam zo fout gaan.
success
Johan Geers
Ik ben ben blij dat ik met de revisie ben begonnen omdat ik volgend jaar de Matahari Tour door Europa ga rijden.....ik was onderweg zeker gesneuveld met dit blok.
Mijn Volvo rolt, die van jou ook?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Peter Rumen
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 213
Alfriedel, jou conclusie van een gebroken zuigerveer was inderdaad het geval."Alfriedel Boelen" schreef:
Die verticale groef is een serieuze beschadiging zo te zien, kan zomaar een gebroken zuigerveer zijn en krijg je er met alleen honen niet uit.
Mijn Volvo rolt, die van jou ook?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Peter Rumen
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 213
Ik heb nu een S60 met 2 motoren, totaal 4.4ltr Hij gaat er alleen niet harder mee.
Mijn Volvo rolt, die van jou ook?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Vliet
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 168
Ik ben eens benieuwd wat voor advies je bij Steijns krijgt voor wat betreft de soort olie die je moet gebruiken bij het inlopen van jouw gereviseerd blok.
Ik heb recent het B16 blok van mijn blok PV laten reviseren bij Jetten in Schinnen (Zuid Limb.).
Zij adviseerden mij gewoon 10W40 of 20W50 te gebruiken. Inloopolie werd door hun al vele jaren niet meer gebruikt.
Jetten is een bedrijf dat al tientallen jaren bestaat en een goede naam heeft in de revisiewereld.
Nu ben ik een beetje aan het twijfelen gegaan omdat ik recent in dit forum een advies van Tinus Techniek - toch ook een goede naam dacht ik in de revisiewereld - gelezen heb die adviseert om inloopolie te gebruiken.
Ik ben benieuwd.
m.vr.gr.
Jan
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Alfriedel Boelen
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 365
Motor loopt nog steeds goed en gebruikt geen noemenswaardig olie.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Vliet
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 168
Ik heb een beetje de indruk op dit moment dat zowel inloopolie als 10W40 of 20W50 gebruikt kan worden om in te lopen en dat het een beetje afhangt van de voorkeur die je hebt.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- aanwezig
- Platinum-lid
- Berichten: 3368
Ik heb indertijd inloop olie van Miller gebruikt 1000km en daarna Miller 20W50.
Rijdt in de Filippijnen op 20W50 van SHELL API SG.
Ik wissel de olie elke twee jaar, ik rijdt maar 1000 to1500 km per jaar.
Ik weet SG is net iets te hoog volgens de specificities maar op de bus staat dat de olie voor oudere motoren is tot 1995.
success
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Peter Rumen
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 213
Hallo Jan,"Jan van Vliet" schreef:
Hallo Peter.
Ik ben eens benieuwd wat voor advies je bij Steijns krijgt voor wat betreft de soort olie die je moet gebruiken bij het inlopen van jouw gereviseerd blok.
Ik heb recent het B16 blok van mijn blok PV laten reviseren bij Jetten in Schinnen (Zuid Limb.).
Zij adviseerden mij gewoon 10W40 of 20W50 te gebruiken. Inloopolie werd door hun al vele jaren niet meer gebruikt.
Jetten is een bedrijf dat al tientallen jaren bestaat en een goede naam heeft in de revisiewereld.
Nu ben ik een beetje aan het twijfelen gegaan omdat ik recent in dit forum een advies van Tinus Techniek - toch ook een goede naam dacht ik in de revisiewereld - gelezen heb die adviseert om inloopolie te gebruiken.
Ik ben benieuwd.
m.vr.gr.
Jan
Ik was hier zelf ook al het e.e.a. aan het uitzoeken. De komende week gaan ze aan de revisie beginnen en dan zal ik eens vragen naar hun advies hierover.
Mijn Volvo rolt, die van jou ook?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Peter Rumen
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 213
Met Steins Revisie het verkeerd plaatsen van de afgeschuinde zuigerveer in de middelste groef besproken.
Ralf Steins; de afgeschuinde zuigerveren in mijn zuigers waren goed geplaatst in de middelste groef. Doe je dit niet veroorzaakt de zuigerveer een pompende werken waardoor de motor olie gaat verbruiken. Zie ook de foto's die ik van zijn onderdelen boek heb gemaakt en waar twee soorten zijn vermeld die gebruikt worden in de Volvo motoren.
Mijn Volvo rolt, die van jou ook?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Peter Rumen
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 213
Steins adviseerd eigenlijk beiden. Inloopolie is beter voor het verkrijgen van "Ingesleten" zuigerwanden maar zou dan weer wat slechter zijn voor je lagers. Als je b.v. Classic 20W50 gaat gebruiken voor de eerste 1000km dan worden de zuigerwanden te glad waardoor het olieverbruik toeneemt en dat is ook waar mijn monteur voor waarschuwd. Ik ga dus voor inloopolie wat mijn monteur op het schap heeft staan en ga uit van zijn jarenlange kennis over olie én motoren. Welk oliemerk hij hanteerd weet ik nog niet maar zal ik hier later wel benoemen.
"Jan van Vliet" schreef:
Hallo Peter.
Ik ben eens benieuwd wat voor advies je bij Steijns krijgt voor wat betreft de soort olie die je moet gebruiken bij het inlopen van jouw gereviseerd blok.
Ik heb recent het B16 blok van mijn blok PV laten reviseren bij Jetten in Schinnen (Zuid Limb.).
Zij adviseerden mij gewoon 10W40 of 20W50 te gebruiken. Inloopolie werd door hun al vele jaren niet meer gebruikt.
Jetten is een bedrijf dat al tientallen jaren bestaat en een goede naam heeft in de revisiewereld.
Nu ben ik een beetje aan het twijfelen gegaan omdat ik recent in dit forum een advies van Tinus Techniek - toch ook een goede naam dacht ik in de revisiewereld - gelezen heb die adviseert om inloopolie te gebruiken.
Ik ben benieuwd.
m.vr.gr.
Jan
Mijn Volvo rolt, die van jou ook?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.