- Berichten: 909
Motorrevisie
- Teun van Popta
- Offline
- Platinum-lid
Biggelaar in Made.
Het blijft verbazingwekkend hoeveel adressen in staat zijn om zo'n simpele en waanzinnig robuuste motor als een B18/20 te verzieken.
"Go for the best" ik geef het geld graag één keer uit.
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Peter Rumen
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 213
Hallo Ruud, ik wil graag mijn eigen originele blok behouden!"Ruud Reniers" schreef:
Ik weet nog een ongebruikte revisie motor te liggen. Ik weet even het type niet en ook de prijs niet.
Is gereviseerd door van Oosterhout in Bosschenhoofd. Je kan ook zelf daar naar toe bellen. Zij kunnen je vast in contact brengen met de verkoper.
Mijn Volvo rolt, die van jou ook?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Peter Rumen
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 213
Ga nog eens goed jullie opgegeven bedrijven natrekken en een keuze maken mocht het tot een revisie komen.
Mijn Volvo rolt, die van jou ook?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3364
In jou geval is de compressie zover ik het kan zien nog steeds goed, dus olie verlies moet in een andere hoek gezocht worden.
Wat ik zou doen is de afzuiging van de vuldop dichtmaken bij zowel de dop (dichte dop) als het spruitstuk en het eitje met een slang naar buiten toe, niet aansluiten op het filter of spruitsuk en dan kijken wat de motor doet kwa olieverbruik/verlies.
Alle invloeden van het spruitstuk/luchtfilter zijn dan weggenomen.
Is het verbruik/verlies weg weet je waar je het moet zoeken (gaatje aanzuignippel te groot???)
success
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Ben bezig met een B20E die had zelfs een gebarsten klep op cilinder 2, dus in eerste instantie de kop lichten en die bekijken, lijkt de beste optie.
Dan kun je ook kijken of olie via de cilinders wegloopt, of een gebroken zuigerveer met schade aan de cilinderwand
Ik zit in Arnhem, kan ev. uit/inbouw voor je verzorgen, maar de genoemde adressen zijn wellicht dichter bij.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Peter Rumen
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 213
Mijn Volvo rolt, die van jou ook?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 880
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Alfriedel Boelen
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 365
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Peter Rumen
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 213
Vandaag is het onderblok gedemonteerd en het zag er niet zo goed uit. Van cilinder 2 was een zuigerveer gebroken met als resultaat die verticale groef die toch redelijk oppervlakkig is. De motor was schijnbaar in Californie al eens uit elkaar geweest en gemonteerd door een onkundige monteur. De auto is in 2005 ingevoerd en de motor is toen niet gereviseerd.
Normaal gesproken hoort de zuigerveer met de afgeschuinde rand in de bovenste ring gemonteerd te worden met de afgeschuinde kant naar boven. In alle vier de zuigers zaten deze zuigerveren in de middelste ring met de schuine kant naar onderen gemonteerd. :twisted: De nokkenas was helemaal gepit en de nokvolgers waren hol ingesleten. Komt een nieuwe nokkenas in volgens fabrieksspecificatie. Voor mij hoef ik geen snelle nokkenas met alle toeters en bellen. Heb mijn motorblok liever origineel zodat hij straks ook een rustige loop heeft en normaal lekker rijdt.
Het vliegwiel was gemonteerd zonder onderringen waardoor de bouten ingelopen waren op het vliegwiel. Monteur Tjeu had de krukas opgemeten en deze was nog goed....hoeft niets aan te gebeuren. Laat deze bij het revisiebedrijf toch maar eens controleren...de motor is tenslotte uit elkaar. Niet dat ik Tjeu niet vertrouw maar meten is weten. Een second opineon is niet verkeerd. De cilinderkop was bij een uilaatklep licht ingeslagen. Laat er maar direct harde klepzittingen in zetten zodat ik met de steeds moderner wordende schrale benzine klaar ben voor de toekomst (LPG komt er toch niet in). De motor laat ik reviseren zodat deze mij de rest van mijn leven nog kan dienen. Ik wordt dit jaar 60, dus dat moet toch wel lukken lijkt me zo. Vanavond door een bevriende MG rijder - die bekend is met revisies - geadviseerd het prise-aslager op de krukas ook te laten vernieuwen want dit wordt bij de revisie nog wel een vergeten en kan later gaan janken. En een jankende Volvo wil ik natuurlijk niet.
Vraag: Hoe zit het eigenlijk met de garantie tussen een volledig gemonteerde motor door het revisiebedrijf en een revisie welke later door mijn monteur gemonteerd wordt?
Wordt vervolgt!
Mijn Volvo rolt, die van jou ook?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3364
Hoe kun je in godsnaam zo fout gaan.
success
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.