- Berichten: 99
Geen motivatie meer
- Rob Kooi (GAST)
-
- Premium lid
-
Vraag wel naar compressie waarden om zeker te zijn van je aankoop.
Alternatief is uiteraard gereviseerd onderblok, maar hier hangt ook een ander prijskaartje aan
Ama Favorit '67, Kawa Z650 '77
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1146
Verder kun je terecht bij Willem en Willem in Nij Beets.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Is die 142 van Lars niet wat?
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- R Slijfer
-
- Elite lid
-
- Berichten: 276
Ik ben al met Lars een deal aan het sluiten!"Lars Rengersen" schreef:
Willem en Willem boden een B20E aan voor 500 euro, maar die was meteen verkocht.
Is die 142 van Lars niet wat?
Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Clement
- Nieuw lid
-
- Berichten: 8
Respect voor je durf om hier aan te beginnen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Is met 1250 euro wel een relatief dure donor, maar heeft een B20 revisieblok met gaskop met 90.000km erop.
Nieuwe remmen (incl. klauwen) rondom is ook heel wat waard.
Daarnaast nog wat leuke opties zoals brede velgen, automaat met stuurbediening, middenconsole met klok, etc.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lars Weffers
- Elite lid
-
- Berichten: 178
Ga nu samen met een broer een project maken, wat niet blijft bij opknappen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- R Slijfer
-
- Elite lid
-
- Berichten: 276
Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Roel Jansen (GAST)
-
- Premium lid
-
- Berichten: 87
En nu wil je natuurlijk snel aan de slag. Wil je graag helpen, maar mijn tijd is beperkt de komende twee weken omdat ik voor het werk naar het buitenland moet. Zou eventueel morgenavond kunnen, en dan niet eerder weer dan 3 juli ofzo...
Als je bezig gaat...
Houd er rekening mee dat de B20 carterventilatie andersom is t.o.v. de B18. Dus erin aan de zijkant en eruit door de olievuldop. Volgens mij hoort er op de B20 dan ook een andere vuldop, namelijk eentje die met een slang wordt aangesloten op het spruitstuk.
Als je de waterpomp van je B18 gaat overzetten, doe er dan voor de zekerheid nieuwe pakking en rubbers tussen.
Ik kan het niet goed zien, maar het lijkt erop dat je een aansluiting voor koelwater op je cilinderkop hebt zitten. Dit is een perfecte plek om je verdamper op aan te sluiten, maar de kans is groot dat het op je B18 anders zat.
Als er vilten krukaskeerringen inzitten dan zou ik die vervangen nu het blok er uit is.
En dan zou ik ook de distributietandwielen uit je B18 overzetten. Als de B20 geen stalen tandwielen heeft natuurlijk...
Morgenavond even meekijken?
Grtz,
Roel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- R Slijfer
-
- Elite lid
-
- Berichten: 276
"Roel Jansen" schreef:
Heel goed!!!
En nu wil je natuurlijk snel aan de slag. Wil je graag helpen, maar mijn tijd is beperkt de komende twee weken omdat ik voor het werk naar het buitenland moet. Zou eventueel morgenavond kunnen, en dan niet eerder weer dan 3 juli ofzo...
Als je bezig gaat...
Houd er rekening mee dat de B20 carterventilatie andersom is t.o.v. de B18. Dus erin aan de zijkant en eruit door de olievuldop. Volgens mij hoort er op de B20 dan ook een andere vuldop, namelijk eentje die met een slang wordt aangesloten op het spruitstuk.
Als je de waterpomp van je B18 gaat overzetten, doe er dan voor de zekerheid nieuwe pakking en rubbers tussen.
Ik kan het niet goed zien, maar het lijkt erop dat je een aansluiting voor koelwater op je cilinderkop hebt zitten. Dit is een perfecte plek om je verdamper op aan te sluiten, maar de kans is groot dat het op je B18 anders zat.
Als er vilten krukaskeerringen inzitten dan zou ik die vervangen nu het blok er uit is.
En dan zou ik ook de distributietandwielen uit je B18 overzetten. Als de B20 geen stalen tandwielen heeft natuurlijk...
Morgenavond even meekijken?
Grtz,
Roel
Roel,
Carterventilatie zat ik inderdaad ook al even over na te denken!
Want ik heb nog geen aansluiting gevonden op mijn luchtfilter/carbs.
Ik heb een nieuwe waterpomp in huis, dus die gaat er op! Met nieuwe pakkingen natuurlijk.
Ook heb ik een nieuw distributiedeksel gekocht voor een rubberen keerring, met nieuwe pakking van het deksel.
Deze zal ik dus ook gaan monteren.
Ik heb ook een rubberen achterste krukaskeering en toplager, ik heb zelf geen idee hoe ik deze zou kunnen vervangen.
Ik weet nu nog niet of ik morgenavond kan, zit op dit moment ook nog op mijn werk maar ik kan je tegen een uur of 7 vanavond wel vertellen of dat lukt!
Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.