Geen motivatie meer

• Rob Kooi (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
09-06-2013 09:52 #128414 door Rob Kooi (GAST)
Beantwoord door Rob Kooi (GAST) in topic Geen motivatie meer
Ik zou voor een goede gebruikte motor gaan.
Vraag wel naar compressie waarden om zeker te zijn van je aankoop.
Alternatief is uiteraard gereviseerd onderblok, maar hier hangt ook een ander prijskaartje aan

Ama Favorit '67, Kawa Z650 '77

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-06-2013 15:23 #128426 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Geen motivatie meer
Als Uithuizen dichtbij genoeg is heeft autodemontage Klaas Boer nog een 145 staan met een b20 motor.
Verder kun je terecht bij Willem en Willem in Nij Beets.

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-06-2013 16:04 #128427 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Geen motivatie meer
Willem en Willem boden een B20E aan voor 500 euro, maar die was meteen verkocht.
Is die 142 van Lars niet wat?

• R Slijfer
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
09-06-2013 17:35 #128428 door R Slijfer
Beantwoord door R Slijfer in topic Geen motivatie meer

"Lars Rengersen" schreef:
Willem en Willem boden een B20E aan voor 500 euro, maar die was meteen verkocht.
Is die 142 van Lars niet wat?

Ik ben al met Lars een deal aan het sluiten!

Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire

• Jan Clement
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2013 10:40 #128679 door Jan Clement
Beantwoord door Jan Clement in topic Geen motivatie meer
Ben benieuwd hoe het verder gaat.
Respect voor je durf om hier aan te beginnen.

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-06-2013 11:54 #128682 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Geen motivatie meer
Mocht je er met Lars niet uitkomen, dan is dit wellicht een leuke donor link.marktplaats.nl/688278796
Is met 1250 euro wel een relatief dure donor, maar heeft een B20 revisieblok met gaskop met 90.000km erop.
Nieuwe remmen (incl. klauwen) rondom is ook heel wat waard.
Daarnaast nog wat leuke opties zoals brede velgen, automaat met stuurbediening, middenconsole met klok, etc.

• Lars Weffers
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
16-06-2013 13:08 #128683 door Lars Weffers
Beantwoord door Lars Weffers in topic Geen motivatie meer
Met mij gaat het niet door. Verkoop enkel de hele auto omdat ik anders met de rest blijf zitten. De motor is juist het beste van heel de auto.

Ga nu samen met een broer een project maken, wat niet blijft bij opknappen :)

• R Slijfer
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
17-06-2013 22:10 #128748 door R Slijfer
Hij is binnen!

Een erg goede aanwinst!

Bedankt Ronald!

Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood

• Roel Jansen (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
18-06-2013 14:54 #128773 door Roel Jansen (GAST)
Beantwoord door Roel Jansen (GAST) in topic Geen motivatie meer
Heel goed!!!

En nu wil je natuurlijk snel aan de slag. Wil je graag helpen, maar mijn tijd is beperkt de komende twee weken omdat ik voor het werk naar het buitenland moet. Zou eventueel morgenavond kunnen, en dan niet eerder weer dan 3 juli ofzo...

Als je bezig gaat...

Houd er rekening mee dat de B20 carterventilatie andersom is t.o.v. de B18. Dus erin aan de zijkant en eruit door de olievuldop. Volgens mij hoort er op de B20 dan ook een andere vuldop, namelijk eentje die met een slang wordt aangesloten op het spruitstuk.

Als je de waterpomp van je B18 gaat overzetten, doe er dan voor de zekerheid nieuwe pakking en rubbers tussen.

Ik kan het niet goed zien, maar het lijkt erop dat je een aansluiting voor koelwater op je cilinderkop hebt zitten. Dit is een perfecte plek om je verdamper op aan te sluiten, maar de kans is groot dat het op je B18 anders zat.

Als er vilten krukaskeerringen inzitten dan zou ik die vervangen nu het blok er uit is.

En dan zou ik ook de distributietandwielen uit je B18 overzetten. Als de B20 geen stalen tandwielen heeft natuurlijk...

Morgenavond even meekijken?

Grtz,
Roel

• R Slijfer
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
18-06-2013 15:46 #128775 door R Slijfer

"Roel Jansen" schreef:
Heel goed!!!

En nu wil je natuurlijk snel aan de slag. Wil je graag helpen, maar mijn tijd is beperkt de komende twee weken omdat ik voor het werk naar het buitenland moet. Zou eventueel morgenavond kunnen, en dan niet eerder weer dan 3 juli ofzo...

Als je bezig gaat...

Houd er rekening mee dat de B20 carterventilatie andersom is t.o.v. de B18. Dus erin aan de zijkant en eruit door de olievuldop. Volgens mij hoort er op de B20 dan ook een andere vuldop, namelijk eentje die met een slang wordt aangesloten op het spruitstuk.

Als je de waterpomp van je B18 gaat overzetten, doe er dan voor de zekerheid nieuwe pakking en rubbers tussen.

Ik kan het niet goed zien, maar het lijkt erop dat je een aansluiting voor koelwater op je cilinderkop hebt zitten. Dit is een perfecte plek om je verdamper op aan te sluiten, maar de kans is groot dat het op je B18 anders zat.

Als er vilten krukaskeerringen inzitten dan zou ik die vervangen nu het blok er uit is.

En dan zou ik ook de distributietandwielen uit je B18 overzetten. Als de B20 geen stalen tandwielen heeft natuurlijk...

Morgenavond even meekijken?

Grtz,
Roel

Roel,

Carterventilatie zat ik inderdaad ook al even over na te denken!
Want ik heb nog geen aansluiting gevonden op mijn luchtfilter/carbs.

Ik heb een nieuwe waterpomp in huis, dus die gaat er op! Met nieuwe pakkingen natuurlijk.
Ook heb ik een nieuw distributiedeksel gekocht voor een rubberen keerring, met nieuwe pakking van het deksel.
Deze zal ik dus ook gaan monteren.

Ik heb ook een rubberen achterste krukaskeering en toplager, ik heb zelf geen idee hoe ik deze zou kunnen vervangen.

Ik weet nu nog niet of ik morgenavond kan, zit op dit moment ook nog op mijn werk maar ik kan je tegen een uur of 7 vanavond wel vertellen of dat lukt!

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD