- Berichten: 276
Geen motivatie meer
- R Slijfer
-
- Elite lid
-
"Lars Rengersen" schreef:
Welke heb je op het oog?
Voor een momentsleutel zou ik niet een te goedkope / een goedkoop merk nemen. Het is immers precisie gereedschap.
Klopt, ik heb 1 bij Datona gevonden.
Hier heb ik ook mijn compressietester gekocht.
Merk staat er niet bij
Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
- Berichten: 3560
Bo rent heeft ze voor 12,50 euro per week in de verhuur.
Het meeste aan de amazone is goed aandraaien en een beetje op gevoel.
Alleen bij de motor komt hij goed van pas daar is het belangrijk m.n. de cilinderkop om deze op het juiste moment te zetten anders gaat dat niet goedkomen.
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- R Slijfer
-
- Elite lid
-
- Berichten: 276
Ik heb goed nieuws en vrij slecht nieuws.
Het goede nieuws is: de kop is er af en dat zonder grote problemen!
Maar de kop is helaas niet waar het om ging.
Nu het slechte nieuws:
De zuiger van cilinder 4:
De zuiger van cilinder 1 (2 en 3 zien er nagenoeg hetzelfde uit):
En nog een paar extra fotos van het blok:
Misschien handig voor de kenners:
Hopelijk kunnen jullie er iets mee!
Mochten er andere fotos bij moeten, dan hoor ik het wel!
Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
Blok zal eruit moeten en de desbetreffende specialist mee laten denken/beslissen of het opknappen of vervangen wordt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- R Slijfer
-
- Elite lid
-
- Berichten: 276
"Arno Pfennings" schreef:
Dat gat in de zuiger verklaart een hoop. Het is nu de vraag of het de moeite waard is om dit blok te reviseren aangezien de kapotte zuiger wellicht nog meer schade heeft aangericht aan de cilinderwand. Alle zuigers eens schoon maken en vervolgens meten wat de speling tussen zuiger en cilinderwand is zou ik zeggen dan heb je hier ook alvast een beeld over.
Blok zal eruit moeten en de desbetreffende specialist mee laten denken/beslissen of het opknappen of vervangen wordt
Arno,
Ik ga het liefste voor de goedkoopste (en gemakkelijkste) oplossing!
Nu weet ik dat het aanbod aan losse b18 motoren redelijk is, alleen kan ik niet echt aanbieders vinden die alleen een onderblok verkopen.
Welnu, wat is wijsheid?
Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
Hierna het blok eruit....en als de cilinders goed genoeg zijn en de overige zuigers ook....stoute schoenen aan en onderkant blok open om die ene zuiger (te gaan vervangen)....maar check eerst eens wie van de forumleden in de buurt kan meekijken...is niet zomaar een klusje.
Indien alles msilukt kun je nog altijd een ander blok kopen lijkt mij
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2151
Kijk voor een ander gebruikt blok, een compleet blok is beter bij het volgende (los onderblok geen compressiemeting mogelijk):
Voorkeur: ingebouwd (beste: lopend) beoordelen, anders: startmotor met bouten en startkabels en kabeltje meenemen (eenvoudig provisorisch aan te sluiten, zie elektrisch schema) en compressie meten.
In beide gevallen, eventueel wat overtuiging nodig om verkoper zover krijgen maar bij lopend blok door verkoper meestal niet gewenst: tuimelas demonteren en een lange stalen lineaal of zo zodanig op de klepsteeluiteinden leggen dat een rechte lijn vastgelegd wordt: ze moeten ongeveer even hoog uitsteken, als er enkele (meestal het eerst uitlaatklep 4e) duidelijk verder uitsteken zijn deze kleppen dieper in de kop geslagen en is een revisie nodig, optimaal steken de uitlaatkleppen allemaal iets minder en hetzelfde uit: dan is het meestal zo dat er bij een revisie al harde klepzittingen geplaatst zijn (geen garantie).
succes, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
- Berichten: 3560
Houd er altijd rekening mee ook al vind je een goed lopend blok het zegt niets over het olie verbbruik.
Dit is overigs ook met een revisie blok je weet nooit wat het doet op gebied van olieverbruik mijn vorig gereviseerd blok heeft tot ongeveer 50000 km een beetje olie verbrukt en toen was het over totdat langzaam het probleem met de vierde cilinder begon.
Toen ging de motor beetje bij beetje weer olieverbruiken en op laats een hele hoop olie.
De revisiemotor die re nu inligt heeft in het begin ook wat olie verbruikt maar dat is nuook nagaheel helemaal weg.
Nu heb ik liever een motor die een beetje olie verbruikt 0,5 op 5000km dan weet ik dat er wat olie op de cilderwanden achterblijft.
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
- Berichten: 3560
Een B20 past er ook in daar hoef je niets extra's voor te doen.
nogmaals
Succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.