Geen motivatie meer

• Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-06-2013 21:40 #128274 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Geen motivatie meer

"R Slijfer" schreef:

"Arno Pfennings" schreef:
Reden genoeg om na te laten kijken....zuigerveer vervangen en je kunt misschien weer even verder...als het tegen zit wordt het wat meer werk

Is het sowieso de zuigerveer?
Kan het niet zo zijn dat er een klep niet helemaal lekker is?

Scheutje olie op cilinder vier doen en vervolgens nog eens testen (niet teveel) . Olie dicht even de eventueel slechte zuigerveer af, is de waarde nagenoeg gelijk kun je de kleppen gaan verdenken. Is de waarde veel hoger ligt het mogelijk aan de zuigerveren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• R Slijfer
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
05-06-2013 21:45 #128275 door R Slijfer
Beantwoord door R Slijfer in topic Geen motivatie meer

"Jeroen Visser" schreef:

"R Slijfer" schreef:

"Arno Pfennings" schreef:
Reden genoeg om na te laten kijken....zuigerveer vervangen en je kunt misschien weer even verder...als het tegen zit wordt het wat meer werk

Is het sowieso de zuigerveer?
Kan het niet zo zijn dat er een klep niet helemaal lekker is?

Scheutje olie op cilinder vier doen en vervolgens nog eens testen (niet teveel) . Olie dicht even de eventueel slechte zuigerveer af, is de waarde nagenoeg gelijk kun je de kleppen gaan verdenken. Is de waarde veel hoger ligt het mogelijk aan de zuigerveren.

Dan ga ik dit nog even proberen!
Gewoon door het bougiegat heen lijkt me?

Mocht het een zuigerveer zijn, is deze dan vrij makkelijk te vervangen?
Of moet daarvoor het blok eruit, met de zuiger om vervolgens de veer te kunnen vervangen?

Kunt u mij ook nog vertellen wat de normale compressie waarden van een volvo b18a motor zijn?
Misschien niet geheel onbelangrijk, er zit een gasmengstuk boven op de carb, deze zorgt voor een iets mindere luchttoevoer. Weet niet of dit van belang is voor de compressie?

Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-06-2013 23:31 #128281 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Geen motivatie meer
Bij een B18A moet je volgens mij iets van 10 kunnen halen

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-06-2013 00:22 #128286 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic Geen motivatie meer
Kleppen van tevoren gesteld? Cylinder 4 is natuurlijk wel die waarmee het eerst klepproblemen ontstaan.
Problemen met kleppen verklaren echter geen onderdruk in het blok, dat komt door versleten cylinders/zuigerveren.

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

• Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-06-2013 02:07 #128288 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Geen motivatie meer
Beste R, ik heb hetzelfde gehad met een B20E motor maar dan op de derde cilinder (na 30 jaar rijden blok was gereviseerd in 1984 bij TC weststraten in krabbedijke) eerst zakt de compressie beetje bij beetje weg en op een gegeven moment is hij er in het geheel niet meer.
Rammelende zuiger en olie die er overal uitspoot.
Ik heb niet lang nagedacht kop gechekked was nog goed en een revisie draaiend gedeelte bij Scandcard gekocht die gaven op dat moment de gunstigste garantie condities. (ik dacht toen een jaar met onbeperkt aantal km)
Ik had al eens meer zelf zitten reviseren maar dat is allemaal maar van tijdelijke aard.
En dit blok heeft er intussen ook al weer 80000km opstaan.
Ook al is je carrosorie niet van beste aard en dat was die van mijn auto ook niet op het moment van motorwissel het is altijd de moeite waard je hebt garantie en geen zorgen.
En achteraf een ongeluk met de auto gekregen heb de auto gesloopt en de motor in een mijn huidige Amazone gelegd.
B20E met K nokkenas en twee SU carburators Met TT gasstukken en een OMVL verdamper.

Ik weet het financieel een kostenplaatje maar het is de moeite waard.
slecht slapen is ook niet alles.

Heb je het geld niet schort hem op en koop tijdelijk een klein autotje totdat je het geld hebt.

succes

Johan Geers

• R Slijfer
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
06-06-2013 07:25 #128290 door R Slijfer

"Johan Geers" schreef:
Beste R, ik heb hetzelfde gehad met een B20E motor maar dan op de derde cilinder (na 30 jaar rijden blok was gereviseerd in 1984 bij TC weststraten in krabbedijke) eerst zakt de compressie beetje bij beetje weg en op een gegeven moment is hij er in het geheel niet meer.
Rammelende zuiger en olie die er overal uitspoot.
Ik heb niet lang nagedacht kop gechekked was nog goed en een revisie draaiend gedeelte bij Scandcard gekocht die gaven op dat moment de gunstigste garantie condities. (ik dacht toen een jaar met onbeperkt aantal km)
Ik had al eens meer zelf zitten reviseren maar dat is allemaal maar van tijdelijke aard.
En dit blok heeft er intussen ook al weer 80000km opstaan.
Ook al is je carrosorie niet van beste aard en dat was die van mijn auto ook niet op het moment van motorwissel het is altijd de moeite waard je hebt garantie en geen zorgen.
En achteraf een ongeluk met de auto gekregen heb de auto gesloopt en de motor in een mijn huidige Amazone gelegd.
B20E met K nokkenas en twee SU carburators Met TT gasstukken en een OMVL verdamper.

Ik weet het financieel een kostenplaatje maar het is de moeite waard.
slecht slapen is ook niet alles.

Heb je het geld niet schort hem op en koop tijdelijk een klein autotje totdat je het geld hebt.

succes

Johan Geers

Johan,

Ik ga vanavond eerst even een test doen met olie op de zuiger en dan kijken of er verschil in zit.

Als dit niet zo is, dan ga ik maar op zoek naar een goed tweedehandsblok, koppakking en dergelijk heb ik nog wel liggen dus de gehele kop kan ik nog reviseren.

Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood

• Roel Jansen (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
06-06-2013 08:43 #128291 door Roel Jansen (GAST)
Beantwoord door Roel Jansen (GAST) in topic Geen motivatie meer
Hey R,

Volgens mij is er niets mis met je motivatie! Nog steeds lekker bezig! ;o)

Ik woon in Assen. Als je het prettig vindt wil ik wel een avond met je meekijken/denken. Ik heb zelf nog geen twee jaar ervaring, maar inmiddels al wel e.e.a. aan kennis opgedaan. Lijkt je dat wat?

Grtz,
Roel Jansen

• R Slijfer
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
06-06-2013 10:19 #128294 door R Slijfer

"Roel Jansen" schreef:
Hey R,

Volgens mij is er niets mis met je motivatie! Nog steeds lekker bezig! ;o)

Ik woon in Assen. Als je het prettig vindt wil ik wel een avond met je meekijken/denken. Ik heb zelf nog geen twee jaar ervaring, maar inmiddels al wel e.e.a. aan kennis opgedaan. Lijkt je dat wat?

Grtz,
Roel Jansen

Roel,

Dit lijkt me een erg goed idee!
Zelf heb ik ook vrij weinig ervaring, maar de techniek van een b18 is redelijk simpel.

Ik denk dat ik wel weet waar u woont, ik heb de gele amazon wel eens zien staan in Assen namelijk.
Ik kan met de auto wel naar u toe rijden, als dat het makkelijkste is!

• R Slijfer
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
06-06-2013 17:34 #128302 door R Slijfer
Zojuist bij thuiskomst gelijk nog een compressie test uitgevoerd op de vierde cilinder.

Nu eerst wat olie in het bougiegat geschonken en vervolgens op dezelfde manier getest.

De resultaten:

Test nummer 1 (gelijk na het schenken van de olie): 12
Test nummer 2 (na resetten van meter): 8.5
Test nummer 3( na 2de maal resetten meter): 7.5

Wie kan er nu een oordeel geven over wat er aan de hand is?

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-06-2013 17:44 #128304 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Geen motivatie meer
Dan zit het "probleem" in het onderblok.
Normaalgesproken zorgen de zuigerveren voor een goede afdichting.
Nu deed het scheutje olie dat zolang de olie aanwezig was.
Als je geen verschil had gemeten na het scheutje olie had het probleem in je kop/kleppen gezeten.

Goed bezig overigens qua diagnose / aanpak!

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD