- Berichten: 135
Fatsoeneren Laplander
- Louis van der Vloet
-
- Offline
- Expert lid
-
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Louis van der Vloet
-
- Offline
- Expert lid
-
- Berichten: 135
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Louis van der Vloet
-
- Offline
- Expert lid
-
- Berichten: 135
Het systeem heb ik zo aangesloten dat de vlotter van de carburator omhoog getrokken wordt als ik op LPG rijdt.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Louis van der Vloet
-
- Offline
- Expert lid
-
- Berichten: 135
Op dit moment had ik daar zelf niet de tijd voor.
Zij gaven een prijsindicatie van ongeveer 250 a 500 euro.
Meteen de APK laten uitvoeren.
Helaas ging dit niet zo als ik me had voorgesteld.
www.volvokv.nl/forum/algemene-discussies...in-de-garage#1044437
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Louis van der Vloet
-
- Offline
- Expert lid
-
- Berichten: 135
Zelf maar op onderzoek gegaan.
Nu heb ik ontdekt dat de slangen van de reservoirs naar de hoofdremcilinder inwendig oplossen en zo het remsysteem (gedeeltelijk) verstoppen.
Bij de automaterialen zaak om advies gevraagd.
Zij vertelde dat je een zeer speciale slang nodig hebt die remvloeistof bestendig is.
Deze kost iets van 43 euro per meter.
Heb deze nu toch maar besteld.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Louis van der Vloet
-
- Offline
- Expert lid
-
- Berichten: 135
Hiervoor moet de motor uit de auto of je moet de vooras compleet verwijderen (radiateur kan er anders niet uit).
Ik heb de motor uitgebouwd.
Nu heb ik de kop moeten demonteren om bij de nokvolgers te komen.
Dacht eerst dat ook de oliepomp gedemonteerd zou moeten maar dat was gelukkig niet het geval.
Ik heb de nokken van de nokkenas gemeten en deze hadden qua hoogte toch niet heel veel afwijking.
Deze meetgegevens heb ik nog in de garage liggen en zal ze later toevoegen.
Bij de nokvolgers was er een verschil van ongeveer 2.5mm.
Met name die van de inlaat van cilinder 3 was het slechtste.
Ik heb de schuifmaat op de nokvolgers gelegd zodat je het duidelijk kunt zien.
Inmiddels is de motor weer ingebouwd en rijdt de auto weer.
Buiten het ontluchten van het koelsysteem verliep dit vlekkeloos.
Ik heb uiteindelijk een gaatje van 2 mm in de thermostaat geboord.
Wel nog ff alles afwerken.
Nu rest het interieur en de koets nog.
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Albert de Leest
- Offline
- Elite-lid
-
- Berichten: 212
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Louis van der Vloet
-
- Offline
- Expert lid
-
- Berichten: 135
Helaas wil hij niet harder dan 85 km/h met de wind mee.
Volgens de fabrieksspecificaties zou hij 116 km/h moeten kunnen halen.
Ik dacht eerst dat de ontsteking verkeerd zou staan.
Diverse malen gecontroleerd en verschillende afstellingen geprobeerd maar ik kan geen verbetering waarnemen.
Bij de carburateur lijkt ook alles in orde, daar ik op LPG rijdt gaat het ook maar om enkele onderdelen.
Zou het zo kunnen zijn dat mijn distributie 1 tandje verkeerd staat?
Ik zou niet weten wat zo'n motor doet als de distributie net niet goed staat.
De motor lijkt goed te lopen, rookt niet, loopt regelmatig en ook op 4 cilinders.
Iemand nog ideeën?
Groet Louis.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
-
- Berichten: 3413
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Louis van der Vloet
-
- Offline
- Expert lid
-
- Berichten: 135
Het lijkt me logisch dat hij zijn maximum toerental niet bereikt, aan de aandrijflijn is immers niets veranderd.
Eens kijken of ik een universele kan aansluiten want dan weten we het zeker.
Als ik komend weekeinde even tijd heb ga ik kijken/meten.
Wat ik me afvraag is hoe zo'n B20 motor loopt waarbij de distributie een tandje verkeerd staat?.
Groet Louis.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.