Fatsoeneren Laplander

  • Louis van der Vloet
  • Louis van der Vloet's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
18-03-2024 10:23 #1044447 door Louis van der Vloet
Beantwoord door Louis van der Vloet in topic Fatsoeneren Laplander
Ook heb ik de kachelradiateur uitgebouwd en laten repareren.
Een aanvoerbuisje lekte.
Het schijnt overeen te komen met de unit uit de Amazon.

 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Louis van der Vloet
  • Louis van der Vloet's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
18-03-2024 10:25 - 18-03-2024 11:37 #1044448 door Louis van der Vloet
Beantwoord door Louis van der Vloet in topic Fatsoeneren Laplander
Tevens een lierbumper gemaakt en laten poedercoaten.

 

En meteen een trekhaak met demontabele kogel/sleepoog volgens het Amerikaanse systeem.
Dacht dat dit niet legaal was maar het is toegestaan.
Ze registreren het wel.

 

 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Louis van der Vloet
  • Louis van der Vloet's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
18-03-2024 10:33 #1044449 door Louis van der Vloet
Beantwoord door Louis van der Vloet in topic Fatsoeneren Laplander
Ik heb er ook LPG in gebouwd onder de achterbank en meteen op kenteken laten zetten.
Het systeem heb ik zo aangesloten dat de vlotter van de carburator omhoog getrokken wordt als ik op LPG rijdt.


 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Louis van der Vloet
  • Louis van der Vloet's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
18-03-2024 10:36 - 18-03-2024 10:38 #1044450 door Louis van der Vloet
Beantwoord door Louis van der Vloet in topic Fatsoeneren Laplander
Daar ik wederom de motor moest gaan uitbouwen voor het vervangen van de nokkenas (steeds weer te veel klepspeling) heb ik hiervoor de auto naar de garage gebracht.
Op dit moment had ik daar zelf niet de tijd voor.
Zij gaven een prijsindicatie van ongeveer 250 a 500 euro.
Meteen de APK laten uitvoeren.
Helaas ging dit niet zo als ik me had voorgesteld.

www.volvokv.nl/forum/algemene-discussies...in-de-garage#1044437

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Louis van der Vloet
  • Louis van der Vloet's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
18-03-2024 10:54 #1044451 door Louis van der Vloet
Beantwoord door Louis van der Vloet in topic Fatsoeneren Laplander
Bij het uit de winterstalling halen trok de auto wederom scheef tijdens het remmen.
Zelf maar op onderzoek gegaan.
Nu heb ik ontdekt dat de slangen van de reservoirs naar de hoofdremcilinder inwendig oplossen en zo het remsysteem (gedeeltelijk) verstoppen.
Bij de automaterialen zaak om advies gevraagd.
Zij vertelde dat je een zeer speciale slang nodig hebt die remvloeistof bestendig is.
Deze kost iets van 43 euro per meter.
Heb deze nu toch maar besteld.


 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Louis van der Vloet
  • Louis van der Vloet's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
18-03-2024 11:26 - 18-03-2024 11:28 #1044452 door Louis van der Vloet
Beantwoord door Louis van der Vloet in topic Fatsoeneren Laplander
Zoals je begrijpt moest de nokkenas en klepvolgers ook nog gebeuren.
Hiervoor moet de motor uit de auto of je moet de vooras compleet verwijderen (radiateur kan er anders niet uit).
Ik heb de motor uitgebouwd.

 

Nu heb ik de kop moeten demonteren om bij de nokvolgers te komen.
Dacht eerst dat ook de oliepomp gedemonteerd zou moeten maar dat was gelukkig niet het geval.

 

Ik heb de nokken van de nokkenas gemeten en deze hadden qua hoogte toch niet heel veel afwijking. 
Deze meetgegevens heb ik nog in de garage liggen en zal ze later toevoegen.
Bij de nokvolgers was er een verschil van ongeveer 2.5mm.
Met name die van de inlaat van cilinder 3 was het slechtste.
Ik heb de schuifmaat op de nokvolgers gelegd zodat je het duidelijk kunt zien.

 

Inmiddels is de motor weer ingebouwd en rijdt de auto weer.
Buiten het ontluchten van het koelsysteem verliep dit vlekkeloos.
Ik heb uiteindelijk een gaatje van 2 mm in de thermostaat geboord.
Wel nog ff alles afwerken.
Nu rest het interieur en de koets nog.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-03-2024 13:07 #1044453 door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic Fatsoeneren Laplander
Hoi Louis, dat is een goede tip van de remvloeistof bestendige slang. In het andere topic twijfelde ik eraan dat de toevoerslang een van de oorzaken kan zijn van het scheeftrekken bij remmen. Rubberdeeltjes in de hoofdremcilinder zijn niet gewenst. Ik ga binnenkort een hoofdremcilinder vervangen bij een duett en zal dan de toevoerslang ook vervangen. Gr. Albert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.