- Berichten: 114
Fatsoeneren Laplander
- Louis van der Vloet
-
- Offline
- Expert lid
-
Ik heb geen handleiding bij de unit gekregen en dat wat ik op internet vind is me ook niet helemaal duidelijk.
Daar ik vreesde voor onder andere opspattend water heb ik het witte schoteltje naar boven gemonteerd.
Dat zullen we dan nog even moeten aanpassen.
Ik houd jullie op de hoogte.
Groet Louis.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Paul Schaap
- Offline
- Platinum-lid
-
- Berichten: 537
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jacques Smeets
-
- Offline
- Platinum-lid
-
- Berichten: 347
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Louis van der Vloet
-
- Offline
- Expert lid
-
- Berichten: 114
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Louis van der Vloet
-
- Offline
- Expert lid
-
- Berichten: 114
Het gedrag van het remsysteem is een stuk beter geworden.
Helaas zit het pedaal nog steeds erg diep.
Na een paar maal pompen grijpt hij eerder.
Ik heb nu een reparatie set voor de hoofdremcilinder gekocht.
Er werd gezegd dat het een hoofdremcilinder betreft van 28mm, helaas zijn er nu ook die beweren dat het een cilinder is van een 130, 142, 144, 145, 164, 1800E, 1800ES, 220 ook zou moeten passen???
Deze heeft zover ik kan achterhalen een andere diameter.
Binnenkort de cilinder eens demonteren en kijken welke stelling klopt.
Groet Louis.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Louis van der Vloet
-
- Offline
- Expert lid
-
- Berichten: 114
Ik heb eerst alles goed geschuurd en daarna waar nodig in de roest omvormer gezet (ik heb begrepen dat niet iedereen hier fan van is?).
Over de roest-omvormer/laadvloer heb ik roestwerende verf gedaan.
Nu ga ik het later voorzien van Raptor liner.
Ik zal dat dan ook laten zien.
Groet Louis.
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Luuk Misdom
- Offline
- Nieuw lid
-
- Berichten: 9
Maar mooi werk waar je mee bezig bent!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Louis van der Vloet
-
- Offline
- Expert lid
-
- Berichten: 114
Niet te geloven wat daar aan onderdelen ligt, helaas geen remdelen voor een laplander (foto's volgen)
Daarna in Den Bosch naar de automarterialenzaak geweest.
Die heeft heel wat speurwerk moeten verichten maar kwam met een revisiesetje voor de hoofdremcilinden en master koppelingscilinder.
Tevens de remdrukbegrenzers verwijdert.
Het ziet er naar uit dat ik ook nog de waarschuwingsklep (benaming uit werkplaatshandboek) moet vervangen of verwijderen..
Dit ga ik het komende weekeinde doen.
Ik houd jullie op de hoogte.
Groet Louis. [attachment=31369]Museum 1 (2).jpg
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Louis van der Vloet
-
- Offline
- Expert lid
-
- Berichten: 114
In eerste instantie heb ik de remslangen vervangen door metalen uitvoeringen in de hoop dat het pedaal hoger zou aangrijpen.
Toen we de boel weer gingen ontluchten kwam er bij bepaalde nippels bijna geen remvloeistof.
Ook het verwijderen van diverse kleppen e.d. veranderde dit niet.
Alle leidingen had ik al vervangen op 2 na.
Nu bleek uireindelijk een van deze 2 verstopt te zitten.
Dus ook maar vervangen.
Nu lijkt alles prima te werken.
Meteen even met de auto en de caravan een weekeindje op pad geweest.
Groet Louis.
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans Latenstein (GAST)
-
- Offline
- Platinum-lid
-
- Berichten: 1953
Enne, leuke combinatie met die caravan
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.