- Berichten: 3369
Fatsoeneren Laplander
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
Ik zie b.v. soms een druppel olie het koppelingshuis hangen ik denk dat het motorolie is.
Denk je nu werkelijk dat ik onder die auto gaat hangen om dat te repareren, ik rijdt amper 1000km per jaar.
Het zal mijn tijd wel duren en ik een ramp die ik in elkaar kan zetten om makkelijk te sleutelen en de onderdelen maar voor 1000km per jaar laat maar lekker zitten.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Louis van der Vloet
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 129
Ga dadelijk even naar Elshout voor wat spullen.
Nog tips, truukjes, ideeen?
Groet Louis.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Louis van der Vloet
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 129
Ik heb gelukkig nog nooit olie verbruik of het verlies van koelvloeistof kunnen merken, Denk ongeveer 7 tot 800 km gereden te hebben met de auto.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3369
Dan is het aan jou de keus.
Ik kwam een keer met de cilinderkop van een B20E bij een bedrijfje (was in de jaren 80) die man benaderde het net als ik en bleek dat opslijpen zittingen en kleppen voldoende was voor mijn gebruik.
Wat ik wil zeggen laat je eigen niet gek maken.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Louis van der Vloet
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 129
De cilinder gehoond en de zuigerveren gemonteerd.
Zoals al gezegd voor die paar km per jaar.
Met deze auto is het rijden naar Limburg (vanaf Brabant) al een hele reis.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Louis van der Vloet
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 129
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Louis van der Vloet
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 129
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Louis van der Vloet
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 129
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Louis van der Vloet
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 129
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Louis van der Vloet
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 129
Ondertussen ben ik zo ver dat ik met de auto rijden kan en dat hij ook op LPG functioneert.
Helaas heb ik iedere keer weer een tik in de motor.
Afgelopen donderdag de kleppen nog eens gesteld.
Vrijdagavond de rit in Erp gereden.
Was een leuke rit en het was ook nog eens super gezellig.
Uiteindelijk gingen we pas na 23.00 uur naar huis.
Helaas al tijdens de heen reis (ongeveer 25 minuten) begon de motor weer te tikken.
Gisteren het klepdeksel verwijderd en wederom de inlaatklep van cilinder 3 gesteld.
Er zat veel ruimte op.
Nu is hij weer tik vrij maar ga straks toch nog ff een ritje maken om te zien wat er gebeurt.
Ik heb het idee dat ik over een tijdje uitgesteld ben.
Heeft er iemand enig idee wat er loos kan zijn en hoe ik dit kan oplossen?
Ik zelf maak me zorgen over de nokkenas en vraag me dus af of je deze kunt vervangen zonder de motor uit te bouwen?
Groet Louis.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.