Het (meestal) rijdende Amazon project en de student met twee linker handen

Lees meer
08-09-2021 20:58 #195572 door Rik Tuin
Dag Stijn, hoe heb je die led-strook bevestigd op de achterruit? Groet, Rik Tuin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-09-2021 23:43 #195574 door Stijn v.d. Linde
Hey Rik, aan de ledstrip zat al een plak-rand het is een beetje gelei-achtig en doorzichtig. Even voor de duidelijkheid, het is geen normale ledstrip die mensen als sfeerverlichting gebruiken. De strip is half zwart (met plakstrip) en half rood met leds.

Ik heb een stukje slecht ontvet dus ben ook van plan om het los te zoeken om dat te herstellen 

Verder ben ik er nog super gelukkig mee. Het ziet er wat heftig uit in de nacht, maar liever dat dan een bumper in de kofferbak tijdens het remmen 

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Lees meer
09-09-2021 18:46 #195583 door Rik Tuin
Dag Stijn, dank. Ik bestel wellicht ook zo'n strip. Vind het er inderdaad wel heftig uitzien. Een extra remlicht is wel nuttig bij een PV aangezien de achterlichten behoorlijk laag geplaatst zijn. Groet, Rik

Lees meer
12-09-2021 22:25 #195634 door Stijn v.d. Linde
Hey Rik,

Ik heb deze vooral gekozen omdat hij goed zichtbaar is als hij aan is en goed onzichtbaar als hij uit is. Zo'n rechthoekige rode lamp voor de ruit knutselen vind ik persoonlijk niks. In de nacht ziet het er dan extremer uit, maar dat mag dan ook wel met de kleine lampjes. Als de pipo achter mij op zijn telefoon tijdens het rijden schrikt van het licht en ook netjes remt, ben ik blij 

Amazon '65

Lees meer
13-09-2021 19:11 #195654 door Rik Tuin
Dag Stijn, dank voor de aanvulling. Goed om te horen dat ie onzichtbaar is bij niet gebruik, ga hem ook bestellen. Ben het met je eens dat een rechthoekige continu zichtbaar derde remlicht ook niet echt fraai is. Groet. Rik

Lees meer
13-09-2021 23:19 - 13-09-2021 23:22 #195665 door Stijn v.d. Linde
Afgelopen weekend de carburateur gereinigd door een hinderlijke eigenschap van mijn auto op benzin; lpg is goed! Wie helpt uit de brand in  dit  topic!

Verder heb ik het door mijzelf genoemde 'winter pack' klaar. Ik kan dus uitkijken naar een comfortabele winter!
Wat heb ik gedaan?
Eerder plaatste ik al een 'motorvärmare' van Aliexpress omdat die een motortje heeft die ook echt rond pompt. Het ding komt uit Rusland dus dat zit wel snor. Afgelopen winter werkte het geweldig en startte de motor snel op LPG

Eerst met de stekker, maar later dankzij de Biltema een echte aansluiting:

In een klein elektra doosje van Conrad de kabels verbonden en zo was stap 1 afgerond (zie eerste foto). De vorige winter was toch nog niet comfortabel omdat de ruiten bevroren zijn en voordat de kachel die ontdooid heeft, ben je wel even verder. Daarom opnieuw het grote blauwe Biltema boek opengeslagen en ook de kupé värmare gekocht.

Alles van de Biltema is een duur geintje en de originele kabel had ik al geknipt om het Aliexpress geval te monteren, dus ben ik voor de goedkopere optie gegaan: Verwarming van de Biltema, aansluiting van de bouwmarkt. Ik heb een buitenstopcontact vlak onder het dashboard plankje gemonteerd achter de bekleding en die aangesloten op het inmiddels bestaande doosje onder de motorkap.

​​​​​​Op de oprit een stopcontact die via Domoticz is te bedienen en zo kan ik mijn Amazon bedienen zoals een moderne Volvo dat ook kan. Ik ben er blij mee, nu hopen dat het ook echt goed werkt. Laat de kou maar komen!
​​​​

Amazon '65
Bijlagen: