Het (meestal) rijdende Amazon project en de student met twee linker handen

• Stijn van der Linde
  • Stijn van der Linde's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Senior Member
  • Senior Member
Meer
24-12-2019 07:40 #186337 door Stijn van der Linde
Ondertussen staat de volvo alweer mooi thuis op de oprit. De laatste kleine dingen kosten veel tijd: spatlappen monteren + het plaatje rechts achter waar die aan zit, dreunplaten plakken, lijsten monteren, wielkast er weer in, koplampen afstellen en dan nog ff wassen. Maar..... Het resultaat mag er dan ook zijn.

Onder de auto de kokerbalken binnen ingespoten en nog even het een-na achterste rubber goed gemonteerd. Ik had dat wel is geprobeerd met de auto op assteunen maar door een gebrek aan handen en ruimte nooit op de goede plek gekregen. De uitlaat kon tegen de as klapperen en dat leek me nou geen goed idee. Met wat extra handen lukte het gelukkig onder de brug!

Daar in de buurt zitten ook twee kleine ronde rubbertjes bij een lager halverwege de as naar achteren. Die hadden hun beste tijd gehad dus maakte ik een tripje naar de VKO. Erg leuk en mooi om eens te zien waar ik nou altijd bestel (en wat hebben ze gigantisch veel!).
Goed, voor nu is het geklus weer even klaar. Tijd om het te documenteren op de laptop en genieten!
Tot een volgende update!

Amazon '65
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Meer
24-12-2019 13:02 #186340 door Cor Kraaijeveld
Mooi resultaat Stijn en gezellig dat je even kwam buurten in Elshout!

gr. Cor.

• Stijn van der Linde
  • Senior Member
  • Senior Member
Meer
06-01-2020 14:17 #186502 door Stijn van der Linde
Hoi allemaal,

De Amazon heeft er alweer een paar KM opzitten. Het volgende project ligt alweer klaar: een motorverwarming! In de slang naar de verdamper komt een slangverwarmer (aliexpress) met een motortje. Bij de Biltema in Zweden de aansluitingen gekocht (stuk goedkoper dan hier in NL). Het plan is om met een relais ook de kachelmotor te kunnen schakelen zodat het interieur ook wordt verwarmd (niet vergeten de kraan open te zetten). Gisteren getest of hij wel goed doorstroomt als het motortje stil staat maar dat lijkt wel het geval.
Eerst even knallen voor de tentamens van januari en daarna weer aan het geknutsel!

Amazon '65

• Stijn van der Linde
  • Senior Member
  • Senior Member
Meer
23-02-2020 16:58 #187202 door Stijn van der Linde
Ondertussen staat mijn Amazon op op Autoblog!

Amazon '65