Zenith VN36 Carburateur probleem of afstelling?

Lees meer
13-09-2021 20:51 #195658 door Stijn v.d. Linde
Zenith VN36 Carburateur probleem of afstelling? is gemaakt door Stijn v.d. Linde
Hoi allemaal,
Mijn Amazon rijdt op LPG, maar dat is ongunstig op vakantie in Zweden. Op benzine rijdt hij echter niet erg comfortabel, althans bij het optrekken niet. Het gaat daarbij om een Zenith carburateur (VN 36)
Het wegrijden gaat goed, maar eigenlijk net als ik in de tweede versnelling zit, lijkt de auto helemaal dood te vallen waarna hij zich schokkend bedenkt en toch maar weer verder gaat.
Het is alsof hij zich plotseling verslikt. Ik dacht eerst dat dit misschien door de 'acceleration pump' kon komen, maar ook bij langzaam optrekken gebeurt dit.
Nu heb ik mijn carburateur afgelopen weekend helemaal schoongemaakt (althans vooral de binnenkant) en daar zat net voor de vlotternaald enorm veel troep bij het filtertje. Ik heb dat eruit gehaald en alles gereinigd met carburateur reiniger, maar nog steeds hetzelfde probleem.
Het enige wat er minder goed uitzag was het membraam van de 'economizer valve'. Dat plaatje heeft zijn beste tijd gehad en op een plek kan ik er bijna doorheen kijken. Nu de hamvraag:
Wat doet dat ding? In het werkplaatshandboek en Haynes lees ik erover, maar ik begrijp het niet.
Kan dat slechte membraam de oorzaak zijn of zou het afstelling kunnen zijn?

Dank voor de reacties!

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.