Het (meestal) rijdende Amazon project en de student met twee linker handen

  • Louis van der Vloet
  • Louis van der Vloet's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
25-10-2022 11:08 #200671 door Louis van der Vloet
Wat een mooi verslag.
Erg leuk om te lezen.
Ik heb twee imitatie rembekrachtigers van een Landrover Serie 2/3 genomen.
Deze zijn niet duur en functioneren bij mij goed.
En jullie hebben we zelfs maar 1 nodig.

Groet Louis.
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-10-2022 11:53 #200673 door Stijn v.d. Linde
Thanks Louis! Ik denk ook niet dat alle imitatie-rembekrachtigers slecht zijn, maarja! 
In jouw geval een bijzonder remsysteem voor een bijzonder voertuig natuurlijk! Ik volg je updates in je eigen topic. Je bent er met jouw motor in ieder geval op tijd bij 

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-11-2022 12:55 #201065 door Stijn v.d. Linde
Nog even terugkomend op de rembekrachtiger! Dit is fantastisch door het VKO opgelost. De leverancier gaat onderzoeken wat hier gaande is. Top!

Afgelopen weekend gestart met het monteren van een drietal extra metertjes onder het dashboard: olietemp, oliedruk en toerental. Bij de volgende oliewissel monteer ik een 'sandwichplate' tussen het filter en het blok. Door de dubbele voorpijp is er te weinig ruimte bij de aan/uit-oliedruksensor. Het hele zooitje bij de Biltema gekocht, leuke prijs en de kwaliteit ziet er mooi uit. Jammere is dat de toerenteller nieuwer lijkt te zijn en dus van een feller ledje is voorzien dan de andere twee metertjes. 
Verder gestart met het monteren van cruise control (kabel-vastzetten) met een setje van 'Eagle' . Deze plaats ik op het kartonnen zijscherm naast een controle kastje voor de interval-ruitenwissers. Niet de meest handige plek, maar het is een lelijk kastje dus die wil ik ook niet in het zicht hebben en ik zal hem alleen gebruiken bij lange stukken op de snelweg. Hij schakelt uit als ik de rem intrap of je kan op een rood knopje duwen op het kastje zelf.
Helaas is de kabel iets te zwak waardoor hij de kabel niet goed naar binnen trekt als ik gas geef (de kabel krult). Hierdoor houdt hij het gas niet vast. Alles dus weer gedemonteerd en op zoek naar een oplossing. To be continued dus! De tentamens komen er weer aan (voorlopig mijn laaste) en dus moet de Volvo even plaats maken voor de boeken....

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.