Katterug project

Lees meer
09-09-2018 18:58 #178937 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Katterug project
Mooi Rob, begint er uit te zien als een cabrio, glinsterende voorbumper en dat rood is een mooie combinatie met de exterieur kleur... verstandig die voorremmen zo uit te voeren.
Ik zit nog te dubben om bij de123GT toch een dubbel remsysteem te monteren, de originele rembekrachtiger is bijna niet te reviseren en lekt vaak toch nog.
Zal je 10 jaar hebben gerestaureerd en dan doen de remmen het ineens niet meer....dus een waarschuwingslampje voor te laag nivo remvloeistof is een must

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-09-2018 14:49 - 29-09-2018 14:50 #179409 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project


Weer een klein stapje verder, afgelopen woensdag heb ik de laatste "spannende"gaten in de motorkap geboord voor de vogel en de "445"
logo's. Op de beurs stond bij de ingang een mooie originele PV444 en daar heb ik de de vogel kunnen meten met dank aan de eigenaar,
op foto's blijft het toch moeilijk om de juiste plek te bepalen.



Voor de 445 logo's moest ik wel vertrouwen op het foto materiaal dat ik in de loop van de jaren verzameld heb. Ik kwam er achter dat eigenlijk
niet een wagen standaard is, zeker als het gaat over de Ringborg en Valbo wagen. Na een hele tijd meten, plakken en kijken is dit het geworden
op mijn Valba en ben er tevreden over :-)



En dan met dank aan Frans Boerkamp heb ik nu ook een origineel 445 logo binnen en het kleine grijze greepje voor de asbak :-)



Nu eerst even een paar nachtdiensten en dan volgende week weer verder. K'ben van plan om het kapframe terug te plaatsen
zodat ik uiteindelijk ook de deuren met ramen af kan bouwen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-10-2018 04:43 #179617 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Heb vorige week het kapframe kunnen opbouwen en dat zet wel een smile op mijn
gezicht, die afbouw fase geeft toch echt weer een hele nieuwe dimensie aan het project











Kan nu de deuren verder opbouwen en de kap afstellen t.o.v. de deurruiten
Afgelopen zaterdag heb ik de wagen ook nog een keer laten taxeren, dat was in 2016 gedaan maar omdat hij inmidels gespoten is en de
interieur delen erin gaan dacht ik dat de waarde nu wel gestegen was. Dat was hij inderdaad.....pffffffff.......kan ik iedereen aanraden gewoon laten taxeren zelf tijdens de restauratie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-10-2018 08:41 #179619 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Katterug project
Hoi Rob,
Dat ziet er solide uit... tijdens restauratie laten taxeren is tegenwoordig een must....zeker als je ziet wat er in zo'n project geinvesteerd wordt.
Neem dit standaard op in het contract voor restauratie, wel goed met verzekering communiceren dat er geen geldige APK is omdat het voertuig niet op de openbare weg komt... (belangrijk detail)

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-10-2018 09:15 - 08-10-2018 09:16 #179620 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Katterug project
Fantastisch mooi werk Rob, het wordt een heeel erg mooie auto!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-10-2018 18:55 - 08-10-2018 19:00 #179637 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Katterug project
Fantastisch mooi, Rob!!! Ik ben ook zeer benieuwd hoe het er straks met de kap uitziet; zowel open als dicht!
Ik neem aan dat je nu eerst het frame perfectioneert en exact afstelt en dat dan de kap definitief ingemeten kan worden. Die ga je toch niet zelf maken, verwacht ik?
Veel plezier met verder afbouwen, met alles wat je nu doet wordt hij (zij?) zichtbaar mooier!

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-10-2018 20:23 #179638 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Katterug project
Rob,

Wat ik mij afvraag is, dat je nadat je de auto gespoten hebt ga je gaten boren voor allerlei dingen. Had je dat niet eerder moeten doen ivm eventuele roest die er nu kan ontstaan omdat je een gaatje geboord hebt en je bescherming deels kwijt bent.

Ik hoorde laatst trouwens op een verjaardag dat als een restauratie een bepaald bedrag gepasseerd is en er een taxatie rapport is opgemaakt er verplicht een volg systeem in de aut moet zitten mocht hij gestolen worden. Anders is hij niet te verzekeren. Kan een broodje aap zijn maar ik zit er wel over na te denken als mijn Opel Admiral klaar is. Kost plus minus €400

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-10-2018 20:57 #179639 door Maikel Groener
Beantwoord door Maikel Groener in topic Katterug project
Rob wat zijn dit mooie vooruitzichten.
En wat staat ze er mooi bij.
Veel succes met het verder afbouwen.
Gr. Maikel

244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-10-2018 22:16 - 09-10-2018 22:18 #179667 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Bedankt voor jullie reacties, zo richting de eindstreep wordt het allemaal steeds leuker en kun je echt dingen afmaken.

Wat je zegt Hans dat klopt, ik ga nu eerst alles afstellen en dan hoop dan in het voorjaar naar Carla in Geleen te gaan voor de kap

René, die gaten was inderdaad beter geweest als ik ze voor het spuiten had kunnen boren. In de motorkap had ik dat eigenlijk ook moeten doen maar voor de knipperlichten bij de A stijl, de lampen achter en de sierstrip kom ik dit helaas pas doen nadat de wagen strak was gemaakt. Op die plaatsen zat namelijk het meeste aanpas en las werk. Om roestvorming te voorkomen krijgt elk gat twee lagen primer en een laag 2K lak. Daarnaast gaat alles erop met een kwast dikke tectiel en hoop op die manier de roest duivel voor te blijven.
Op de beurs heb ik bij Dries nog Fluid Film ingeslagen, dat gaat straks in de holle ruimtes en aan de binnenkant op de plekken waar geboord is.
Wat die trekker betreft daar kon je nog wel eens gelijk in hebben. Deze week heb ik contact gehad met mij verzekerings agent en die had het er ook al over. Als ik er meer van hoor dan laat ik het weten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-10-2018 01:03 #179668 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Katterug project
Soms zit roest al in de plaat, maar bij Volvo zul je dat weinig tot niet tegen komen die gebruikte kwaliteits plaat.
Maar ik weet niet of dat is met de plaat die je extra heb moeten gebruiken.
Maar herinner je nog de Franse en Itlaiaanse auto's zat het roest al op de folder.
Ik heb vroeger Simca 1000 gehad wat een brandhout, ben op een gegeven moment overgeschakeld naar een Ford12M dat was voor die tijd al 10 maal beter als Simca, had toen nog geen geld voor een Volvo studenten tijd
Citroen DS brak soms achter de deur in tweeen en een onmogelijke auto om aan te sleutelen maar een machtige auto om in te rijden.
Maar als het op classiekers aan komt geef mijn maar een Volvo en wil je een klein autotje een Kever.


m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.