- Berichten: 1423
Katterug project
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Op maat geslepen en met een paar puntjes vast gezet
Afgelast en afgewerkt, en dat was wel naar mijn zin.......hoop dat Maurice er dit keer ook zo over denkt

Verder deze week een afspraak gemaakt voor de bekleding van de zittingen en het meest spannende.....binnenkort een afspraak met de RDW voor de identificatie en het labeltje aan de koets.
Wordt dus vervolgd

Groeten, Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1423

Groeten, Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ik ben erg benieuwd naar het vervolg en dan met name of ze inderdaad al in deze fase een uitspraak willen doen over afgifte cabrio kenteken. Maar omdat je op een Duett chassis bouwt zal dat wel goedkomen, maar hopelijk nu al toezegging. Succes!
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 11019-dummy
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 338
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1423
Jacques Smeets schreef : De vraag die mij op de lippen brandt is: wat is de reden dat je naar RDW Venlo gaat en niet naar Elsloo waar je toch vlakbij woont?
Met Elsloo heb ik erg slechte ervaringen, je bent daar een beetje overgeleverd aan het humeur van een keurmeester. Helaas hoor ik dit van meerderen die dezelfde ervaring hebben gehad. Ik rij er graag 150 km voor om en de ervaring van gisteren bevestigd dat gevoel alleen maar. Ik vindt het heel vervelend voor de RDW medewerkers in Elsloo die het wel goed voor hebben maar ik neem het risico liever niet meer.
Groeten, Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 11019-dummy
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 338
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1423
YES.....we krijgen een kenteken, 9 jaar lassen, passen, uitdenken en doorbijten komt samen in een 2,5 uur durend onderzoek van de RDW keurmeester. Moest me om 08.55 uur melden, een beetje onwennig en gespannen de papieren bij het loket ingeleverd, de wagen afgeladen en dan is het wachten totdat je naam wordt omgeroepen en dan mag je in lijn 1 naar binnen
Ik had al eerder met een keurmeester van Venlo gesproken wat het nodige vertrouwen gaf. Vandaag was het niet minder. De keurmeester had veel verstand van oldtimer zaken, kwam met gerichte vragen en liet zelfs aan collega's die ook kwamen kijken blijken dat hij dit project wel erg interessant vond. Hij nam alle tijd en liet zelfs een volgende afspraak over aan een collega zodat hij mijn wagen af kon maken. Ik voldeed aan de 1-2-3 regel van de RDW.
1. Chassis
2. Aandrijflijn
3. koets
Voor toelating in het Nederlandse systeem moeten er 2 van de 3 ongewijzigd zijn wat het geval was, de aandrijflijn en het chassis zijn origineel. Daarnaast had ik een hele documentatie map mee genomen en waren alle papieren en kentekens van de donor wagen en die van de Duett, beide Zweedse wagens, volledig en compleet. Met een brede grijns liet hij me wel weten dat mijn punten nu op zijn en ik niet nog een keer terug kon komen met een dikke V8 in het vooronder. Later is de wagen nog op de brug geweest en van onder bekeken. Omdat de wagen geïdentificeerd moet kunnen worden op alle grote delen is het FIN nummer ook in het chassis geslagen. Verder zijn er rondom foto's gemaakt, van beide FIN nummers en het motor serienummer wat het derde grote deel is.
En dan krijg je dit papier

Helemaal blij. De identificatie is hiermee afgerond wat inhoud dat ik het kenteken krijg als ik de de wagen APK waardig aanbied. De keurmeester begreep dat dit niet binnen de gestelde 8 weken gaat lukken, ik moet nu binnen twee jaar weer terug komen met een APK wagen voor de laatste fase van de keuring waarna het Oldtimer kenteken afgegeven wordt. Twee jaar...een mooie stok achter de deur

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Paul Schaap
- Platinum lid
-
- Berichten: 554
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 11019-dummy
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 338
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.