- Berichten: 1423
Katterug project
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-

Groeten, Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 490
Na al het vele werk is dit welverdiend. Dat geeft extra moed om het af te maken en dat gaat nu zeker lukken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ger Post
-
- Nieuw lid
-
- Berichten: 3
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ik zag op je formulier:
Hebben ze nog gezegd wat die technische keuring inhoudt en in het bijzonder hoe die "beoordeling wijziging naar cabriolet" gedaan wordt? Is dat ook in Venlo of moet je dan naar Lelystad? Zoals dit DS project meeter.home.xs4all.nl/dscabrio/keuring/de_keuring.htmVolledige voertuig aanbieden voor registratie als klaar (Technische keuring!!)
Volledige beoordeling wijziging naar cabriolet nog uitvoeren
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1950

Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Michel Vastmans
- Junior lid
-
- Berichten: 26
De dag dat je de weg op mag wil ik graag met jouw delen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
- Berichten: 1903
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1423

Lars Rengersen schreef : Gefeliciteerd Rob! Mooi werk. En leuk om zo een inkijkje te krijgen hoe dat nou in z'n werk gaat bij de RDW.
Ik zag op je formulier:Hebben ze nog gezegd wat die technische keuring inhoudt en in het bijzonder hoe die "beoordeling wijziging naar cabriolet" gedaan wordt? Is dat ook in Venlo of moet je dan naar Lelystad? Zoals dit DS project meeter.home.xs4all.nl/dscabrio/keuring/de_keuring.htmVolledige voertuig aanbieden voor registratie als klaar (Technische keuring!!)
Volledige beoordeling wijziging naar cabriolet nog uitvoeren
Lars ik heb het verslag even gelezen van de DS. Als ik het goed begrijp heeft deze man een zelfdragende carroserie aangepast. Als ik dan naar die 1-2-3 regel van de RDW kijk dan gaat deze regel voor hem niet op omdat hij alleen de aandrijflijn orgineel heeft, een zelf dragend chassis is voor hem niet van toepassing. Op de laatste beurs stond een PV444 cabrio project met een vergelijkbare aanpassing, zou interessant zijn om deze wagen door het RDW proces te kunnen volgen. Ik heb me vast gehouden aan de uitleg op de RDW site en dat bleek inderdaad van toepassing op mijn wagen. www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Restaurat...n%20of%20restaureren
Als ik kijk naar de de beoordeling van mijn wagen door de keurmeester dan is er echt gekeken naar het chassis en de aandrijflijn die origineel zijn gebleven en is hij gelijk als cabriolet gezien. De eerste vraag die hij stelde was of deze wagen ook origineel was gebouwd. Gelukkig had ik een heel dosier bij me en kon ik deze foto's laten zien die ik van het internet had gehaald
De enige referentie naar de ombouw was helemaal in het begin van de keuring. De breedte van de achterbank werd gemeten waarop de keurmeester naar me toe kwam en vertelde dat hij de wagen als een 4 seater ging waarderen. Eigenlijk had er bekleding op de zitting moeten zitten maar gezien de staat van de rest van de wagen ging hij ervan uit dat dit wel goed zou komen. Uiteindelijk zal dit ook beoordeeld worden als ik weer terug kom. Later is het nog een keer genoemd mbt het wegen van de wagen, dit was nu niet mogelijk omdat de koets was aangepast en nog niet compleet. De keurmeester heeft aangegeven dat het kenteken, een classic kenteken, word afgegeven als ik met een complete en APK waardige wagen terug kom
Misschien nog goed om even naar de Amazett van Bas de Koning te kijken. Deze wagen is technisch te vergelijken met mijn wagen en de RDW beoordeling is het zelfde geweest. Ik heb hier verschillende keren met Bas over gesproken, hij heeft ook geen Lelystad traject gehad.
Bij de RDW staat zijn wagen nog steed bekend als een Duett met een cabriolet aanduiding
Misschien nog een leuk weetje. S'middags werd ik nog gebeld door de keurmeester mbt tot de donor wagen die ik voor de achterkant heb gebruikt. Ik heb het kenteken van deze wagen ingeleverd samen met het identiteits plaatje. Zijn vraag was of ik het originele chassisnummer nog had. De RDW had dit ook graag gezien. Helaas kon ik dit niet meer overleggen omdat dit deel een aantal jaren geleden naar het oud ijzer is gegaan. Mogelijk is dit nu geaccepteerd omdat de nieuwe SIEB regeling destijds nog niet van kracht was. Er werd aangeraden om dit bij een volgend vergelijkbaar project mee in te leveren
Groeten, Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1423
Niek de Boer schreef : Mooi zo ,van harte gefeliciteerd. Ik vraag me af ,waar en hoe die termijn van twee jaar is vastgelegd.
Bedankt Niek. Ik heb dezelfde vraag gesteld nadat ik de 324 Euro had afgerekend, er werd mij verzekerd dat de termijn van 8 weken naar twee jaar was aangepast in het systeem. Na alle goede ervaringen die ik tot nu toe heb gehad vertrouw ik erop dat dit inderdaad zo zal zijn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1423
Vandaag de nieuwe bevestiging voor de hoofdremcilinder gemaakt. Omdat ik nu voor schijfremmen heb zal de hoofdremcilinder aangepast moeten worden. Mijn eerste plan was om dit met de ingeslepen ring te doen maar heb uiteindelijk toch gekozen voor een cilinder van een VW kever 1303 (was een tip van Piet Vermeulen, nog bedankt). Het voordeel is dat deze al geschikt is voor schijfremmen en daarnaast een gescheiden rem systeem heeft. Ik wil nu voor en achter scheiden en rem bekrachtigen alleen op de voorwielen.
Eerst wat malletjes gemaakt van karton voordat ik met de 5 mm plaat aan de slag ging, de bevestiging gaten over genomen van de originele beugel
Het 42 mm gat voorgeboord en daarna met de vijl
En het resultaat
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.