Katterug project

Lees meer
13-03-2016 13:17 #158786 door Guus Klunder
Beantwoord door Guus Klunder in topic Katterug project
Beste Rob,

Een geweldig project war mij betreft is de pv cabrio een van de mooiste auto's die er bestaan.

Wat betreft het bekleden: dat is zeker wel zelf te doen al is het wel veel uren werk.
Ik heb zelf bij mijn 544 uit 58 alle stof vervangen , het skai was nog redelijk goed ( zie de rubriek even voorstellen ongeveer 2 jaar geleden ) Je moet het met de hand naaien met een naaimachinenaald en een draad en tegendraad ik heb vliegerdraad gebruikt: onverwoestbaar. Voor de zichtbare stiksels een soort tentgaren in de goede kleur.
Je hebt dan de zelfde stiksels als machinaal maar het is veel beter controleerbaar. Ik heb ook alle oude gaatjes in het skai gebruikt naai je daar met een machine overheen dan wordt het een perforatierand.

Nogmaals veel respect voor je werk!!!

Groeten Guus Klunder

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-03-2016 17:30 #158791 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Mijn PV 544A uit 1958 <a class="postlink-local" href="volvokv.nl/forum/viewtopic.php?f=38&t=22...fede0b5c4855#p140659">viewtopic.php?f=38&t=22819&p=140659&hilit=Guus+Klunder&sid=6c8cc97d0b98703334d0fede0b5c4855#p140659 Je hebt een hele mooie wagen en die bekleding ziet er erg strak uit, knap werk hoor.
Een tijdje geleden heb ik met het idee gelopen om, net als een las curses, een curses Auto stofferen te doen zodat ik deze klus ook zelf aan kon pakken. Zelfs voor de kap zelf was ik een heel eind op weg om het zelf te gaan doen. Heb uiteindelijk toch maar besloten om het te laten doen omdat er zoveel vakmanschap en kennis bij komt kijken, dat kan ik met een curses niet leren. Net als het spuiten van een wagen, is dit ook de laatste afwerking die het zicht van de wagen gaat bepalen. Van al het werk wat we daarvoor hebben gedaan zijn er alleen nog maar de foto's en is niets meer zichtbaar. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het niet mogelijk is, jij hebt immers het tegendeel bewezen met jouw wagen :)

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-03-2016 22:13 #158851 door Thom Fransen
Beantwoord door Thom Fransen in topic Katterug project
Vandaag samen met mijn vader bij Rob geweest. Gezellig gepraat over oude Volvo's en andere belangrijke zaken en natuurlijk zijn mammoetproject bekeken. Diep respect voor zijn aanpak, pragmatisme en kwaliteit van werken.
Je bent dik over de helft Rob, bijna tijd voor de laatste colletjes!

Thom

The difference between men and boys is the price of their toys

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-03-2016 00:14 #158859 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Bedankt Thom, t'was weer een gezellige hobby klets koffie ochtend. Ik werk met heel veel plezier aan mijn project en de vele reacties die ik krijg zijn zeker een motovatie om vooral door te gaan. Het uiteindelijke doel is toch met de haren in de wind, het ultime cabrio gevoel :lol: Maar ik ben zeker niet de enige die thuis in zijn garage mooi werk leverd. Het maakt niet uit wat je doet of hoe je het doet, het feit dat je de dingen zelf aan pakt binnen je eigen vermogen is op zich al bewonderings waardig.

Leuk dat jullie langs kwamen en de volgende keer staat de koffie weer klaar :)

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-03-2016 09:13 #158895 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Katterug project
Helemaal eens Rob, en daarom is dit forum ook zo leuk om met plaatjes je werk te delen of vragen te stellen over lastige stukjes
Ten aanzien van bekleding kun je de stoelen prima zelf doen, alles is nog verkrijgbaar en in het geval van de kap heb je gelijk.
Dat bepaalt het aaa zien van de wagen en kan beter door een vakman worden gedaan

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-03-2016 15:03 #158989 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Vandaag het glaswerk opgehaald, weer een klein stapje verder. De voorruiten zijn gelaagd volgens de voorschriften, de zij ramen heb ik van 5 mm gehard glas laten maken. De 5 mm komt overeen met de originele dikte van de Katterug ramen





Misschien moeilijk te zien maar de voorruiten passen volgens mij wel





Kan iemand mij vertellen welk rubber ik moet bestellen voor de voorruiten, het VOD heeft er namelijk twee. Ik heb ooit eens iets gehoord dat de PV444 twee maten heeft gehad voor de hoogte van de ruit. Mijn ruit is 38 cm bij de middenstijl.

www.volvokv.nl/index.php?page=sh ... Itemid=163

www.volvokv.nl/index.php?page=sh ... Itemid=163

Alvast bedankt.
Groeten, Rob







Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-03-2016 00:10 #158995 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Katterug project
Zo te zien heb je het rubber voor de grotere ruiten nodig, dus onderdeelnummer 96561 (modellen 1954-57). Hieronder een voorbeeld van de eerdere kleinere ruiten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-03-2016 00:56 #158996 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Bedankt Gert, ik heb ze op mijn bestellijst gezet :)

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
25-03-2016 22:07 #159067 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Katterug project
Wat schitterend weer, deze mooi passende ramen!
Zijn alle ramen helemaal vlak? En kunnen ze ook bollingen maken in kleine oplagen of alleen vlak glas?

groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-03-2016 20:30 #159093 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project

"Jan van Bochove" schreef:
Wat schitterend weer, deze mooi passende ramen!
Zijn alle ramen helemaal vlak? En kunnen ze ook bollingen maken in kleine oplagen of alleen vlak glas?

groet Jan


Bedankt Jan. De ruiten zijn inderdaad allemaal vlak. Ik heb ze bij Glashandel Cuypers in Maastricht laten maken, vriendelijke mensen en heel reëel met de prijzen. Er komen daar vaker oldtimer liefhebbers met glas dat na gemaakt moet worden. We hebben het heel even over gebogen ruiten gehad, hij had namelijk ooit eens wat gedaan voor een klant met een BMW voorruit. Ik denk wel dat er wat mogelijk is. Dit is de site van Cuypers www.glashandelcuypers.nl/

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.