Katterug project

Lees meer
15-11-2015 08:29 #155716 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic Katterug project
Mooi bezig Rob, en het begint er heel mooi uit te zien. Ik heb gemerkt dat het secuur maken van de mallen vaak meer tijd kost dan het kloppen zelf. Ik weet niet of dat ook jouw ervaring is. Maar het maakt het eind resultaat wel heel prettig om naar te kijken.

Heb je voor jezelf inmiddels al een grof tijdsplaatje, of zit er nog te veel werk in om over zoiets na te kunnen denken?

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2015 11:07 #155719 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Dat klopt inderdaad Gerben, de voorbereiding is heel veel werk maar ik ben er zeker van dat je dit aan het eind van de rit weer terug verdient. Je kunt het nu ook allemaal grof doen en meters maken maar als de basis nu niet goed is dan moet je dit later weer met kilo's plamuur wegwerken. Dat strak maken kost je dan weer de extra tijd(geld) en daarnaast is een dikke laag plamuur een no-no door de kans op scheuren en met alle ellende die daaruit voortkomt.

"Gerben Polder" schreef:
Maar het maakt het eind resultaat wel heel prettig om naar te kijken.

Hier sluit ik me bij aan :) het stimuleerd mij telkens weer om verder te gaan.

Die tijdsplanning ben ik heel voorzichtig wel aan het maken. Ik hoop dat ik over twee jaar klaar ben, heb mijn vader trouwens beloofd dat we voor zijn 90tigste met de wagen gaan toeren. Hij wordt vrijdag 87 .......belofte maakt schuld dus ik zal het waar moeten maken :lol:

Groeten,Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2015 11:32 #155722 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Katterug project
Bewondering voor je werk, Rob.
Ik blijf het met een goed gevoel volgen.
Wat zul je straks trots kunnen zijn op het eindresultaat!
Groet! Paul

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2015 21:13 #155739 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project

"Paul Schaap" schreef:
Bewondering voor je werk, Rob.
Ik blijf het met een goed gevoel volgen.
Wat zul je straks trots kunnen zijn op het eindresultaat!
Groet! Paul


Bedankt Paul, ik denk dat de smile op mijn gezicht permanent zal zijn als ik voor het eerst ga rijden. Maar ik denk dat we dat gevoel allemaal delen als we na voltooiing van onderhoud, reparatie of een restauratie project weer weg rijden in onze bolide :)

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-12-2015 15:07 #156310 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Deze week weer een paar uurtjes kunnen werken en heb de plek voor het reserve wiel tussen het chassis klaar.




Het is er een geworden met een Frans smaakje. Ben op de sloop gaan zoeken naar een reserve wiel slee en kwam uit bij een Peugeot 206 die wel mogelijkheden had voor de Katterug, voor 10 Euries was ik de gelukkige eigenaar :) . Omdat de 206 een 14 inch wiel heeft heb ik het geheel aan moeten passen voor het 15 inch wiel.
Dit is gelukt door de rechter poot 8 cm te verlengen en rechts het steuntje aan te passen.



Heb weer gebruik kunnen maken van de restanten van de VW Golf kapframe, een set zware steunen vormen nu de scharnierpunten zoals de slee ook in de 206 hing






De kofferbak heb ik aangepast voor de 206 schroefklem die de slee met wiel omhoog trekt tegen de koets. Deze moest onder een kleine hoek komen waarvoor ik een dikke schijf heb aangepast en in vorm heb geklopt.





















Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-12-2015 15:11 #156311 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Mooi mazzeltje was dat de zwengel van de schaarkrik precies in de halve maan past van de 206 bout waardoor ik geen extra gereedschap nodig heb om het wiel onder de wagen vast te zetten.



Ook een plek gevonden voor de krik, een klein steuntjes gemaakt met een pen waardoor de krik nu mooi op zijn plaats blijft




En dan is de kofferbak klaar :)



Groeten, Rob







Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-12-2015 20:39 #156324 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Katterug project
Rob, met oog voor detail weer een mooi stukje verder!
Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
05-12-2015 22:17 #156325 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Katterug project
Mooi Rob,

Dat ziet er weer fraai en vooral doordacht uit!

groet, Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-12-2015 20:55 #156771 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Afgelopen zondag weer een jaartje opgeteld bij de leeftijd :) Nu studeert onze oudste zoon aan de Willem de Kooning Academie in Rotterdam en daar had hij een wel heel mooi cadeautje gemaakt voor die ouwe, eentje waar ik een beetje stil van werd.
Twee jaar geleden stond in Essen een echte Valbo ten toon en daar was het toefje op de taart, het originele Valbo logo, goed zichtbaar. Van een foto heeft Levi een bestand gemaakt wat gelezen werd door de lasersnijder op school en daar kwam mijn cadeautje uit, een eigen Valba logo met een knipoog naar Valbo :)




De originele Valbo in Essen




De Valba in Geleen :)






Dan kun je toch alleen maar blij zijn of niet soms :D t'is een top vent









Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-12-2015 21:34 #156774 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Katterug project
Dit is echt geweldig!!!!
Proficiat met je verjaardag, het embleem, maar vooral met je zoon!
Groet, Paul

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.