Katterug project

Lees meer
27-09-2015 16:44 #154381 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic Katterug project
Hoi Rob,

Leuk om je dit weekend in het echt ontmoet te hebben en je project te mogen bewonderen. Dat begint echt heel mooi te worden, met prachtige lijnen en een heel vernuftig mechaniek in de kap.
Ik ben heel benieuwd hoe da er in 1 kleur uit ziet. Ik merkte bij die van mij dat het dan opeens echt helemaal een geheel wordt. Ik dacht dat ik dat wel doorheen keek, maar merkte toen hij helemaal in de primer stond wat voor enorme vooruitgang dat wel was.
Jammer dat Lars er niet was, had hem ook graag ontmoet. Ik hoop dat dit niet de combi was die hij op de kop had getikt (dacht dat die er totaal anders uit zag) anders zit er nog flink wat las werk in :roll: .

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-09-2015 19:40 #154386 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Bedankt Gerben, het was weer een super weekend en ik wil dan ook de organisatie bedanken voor hun inzet. Ik wil ook graag iedereen bedanken voor de positieve reacties, ideeën en tips. Het geeft mij in elk geval een super boost om door te gaan met het gene waar ik mee bezig ben en over een paar jaar dan echt met een glimmende wagen op de beurs te staan. Zelf mijn vader van 87 heeft de weg naar de beurs gevonden, hij was erg onder de indruk van het aanbod, alle mensen, de gezelligheid, de wagen binnen en op de parkeerplaats. Ik heb hem moeten beloven dat hij voor zijn 90ste een keer meer kan rijden in de cabrio, dat zullen we dus maar doen dan :)

Nogmaals bedankt.

Groeten, Rob




Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2015 23:00 #155048 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Dit weekend toch begonnen aan iets wat ik al heel lang had uitgesteld, de binnenschermen. Een jaar of twee geleden heb ik van Twan twee binnenschermen gekregen die vreselijk mishandeld waren door de zandstraler. Ze stonden echt alle kanten op en daarom had ik op de beurs al eens voorzichtig rond gekeken naar een betere set. Kwam er al snel achter dat de prijzen er niet om liegen en het zeker de moeite waard was om aan de kromme schermen te beginnen. Dit weekend de "restanten" maar eens bekeken en "in het metaal te denken" wat is de originele vorm, waar is hij krom en hoe kan dit weer terug in vorm komen. Na een uurtje kloppen had ik de rechter kant weer in vorm en dat gaf goede moed voor de linker kant die er nog slechter aan toe was omdat er ook een stuk was uitgeslepen.



Rechter kant weer in vorm


Eerst begonnen met het vervangende stuk plaatwerk voor het linkerscherm, de originele vorm gekopieerd van het rechter scherm. De onderkant 90 graden omgeklopt op een scherp blok.






Daarna een 45 graden hoek in de zetbank en verder doorzetten tussen twee profielen. Ik heb een kleine zetbank maar voor het iets zwaardere werk gebruik ik twee 90 graden profielen de bankschroef en hamers. Met de scherpe kant van een grote hamer en een nog zwaardere hamer sla ik zo de "Z" hoek in het plaatwerk




Linker scherm weer in vorm geklopt en het reparatie deel dat een overmaat heeft.

Daarna op maat maken en met een paar puntjes vast zetten om zo te kunnen passen in de wagen






















Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2015 23:06 #155050 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
En afgelast, aan de voor en achterkant om vervormen te voorkomen (geleerd van het dak van Lars :) )





Beide schermen passen weer, helemaal tevreden en de nodige Euries uitgespaard :)





En dan nog een blij Marktplaats momentje, heb vandaag de rembekrachtiger binnen gekregen.




Verder heb ik de twee nieuwe kunststof binnen schermen ontvangen van een Golf 3 www.artaparts.nl/volkswagen-volk ... werk/0/404 .




Deze hebben wat creatief knip en föhn werk nodig en gaan dan in de voorschermen passen. Omdat ik het niet mooi vind om de rembekrachtiger naast de motor te zetten wil ik hem in het linker scherm zetten. Hij wordt dan beschermd door het kunststof binnenscherm en is nog steeds te inspecteren van onder af omdat het wel veilig moet blijven :) .

Groeten, Rob











Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
21-10-2015 23:14 #155052 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Katterug project
Goed bezig Rob,

Ziet er strak uit zo'n eindresultaat kan je trots op zijn.Geld in de knip gehouden en een stuk voldoening op de koop toe. :lol:
Gaaf om het zo gedetailleerd te zien stap voor stap.
Ben benieuwd naar je binnenschermervaring, ik dacht dat ik er eerder ook al eens iets over opgevangen heb maar dan voor de Amazon. Bij Dries heb ik ook wel eens een set gezien van kunststof voor de Ama met mooie pasvorm.

succes verder, groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-10-2015 00:17 - 22-10-2015 07:42 #155055 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Bedankt Jan, inderdaad voldoening op alle vlakken :)
Die schermen voor de Amazon zijn er en voldoen prima, heb ze zelf ook op mijn wagen. Voor de Katterug zijn er voor zover ik weet alleen beschikbaar van Huke Bassart, de Golf 3 schermer is een goedkoop alternatief alleen niet Plug & Play maar voor €15,- per stuk wil ik het best proberen :)

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-10-2015 02:24 #155056 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Katterug project
Beste Rob, ik heb binnenschermen van een Volvo 240 in de voorschermen van mijn Amazone zitten, hoefde alleen maar gaatjes te boren geen knipwerk.
Heb deze schermen er al sinds 1989 er in zitten alles blijft mooi schoon.
wat ik wil zeggen misschien dat de binnenschermen van een 240 beter passen.

success

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-10-2015 07:45 #155058 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Goeie tip Johan bedankt, Ik ga er naar kijken.

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2015 04:36 - 15-11-2015 05:35 #155712 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Weer tijd voor een kleine update. De afgelopen weken steeds een paar uurtjes aan de neus kunnen werken, en dan is hij na een groot aantal uren weer klaar. Gelukkig hoef ik niet naar de tijd te kijken, ik realiseer me wel dat als ik dit voor een werkgever zou moeten doen dat ik nu toch wel voor een nieuwe baan zou moeten kijken :shock: . Voor mij is het pure ontspanning om te meten, passen, de maten controleren en vind het leuk om de de reparatie delen en gaten waar ze in komen netjes klaar te maken voordat er gelast wordt. En ja....dan doe je er een uurtje langer over :D




Ben begonnen met de linker kant omdat deze het minste werk was. Eerst alle slechte delen eruit en het voorste deel onder de gril laten zitten om later weer de pasvorm te kunnen controleren.








Daarna de middenplaat eruit gehaald. Ik had nu een nieuw referentiepunt link, recht had ik nog voldoende plaat/roest over om de orginele plaats te kunnen bepalen.
















Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2015 04:54 #155713 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
De roestschade aan de rechter kant was ongeveer gelijk aan links met het verschil dat aan deze kant ook zichtplaatwerk op twee plaatsen erg slecht was. Hier zijn ook nieuwe delen in gekomen die ik een houten mal in vorm heb geklopt








Bleef alleen de voorkant nog over waar de bumpergaten 4,5cm moesten zakken en omdat er PV444 logo's opkomen moesten de oude bevestigingsgaten van de VOLVO letters dicht




En dan is er weer een stuk klaar, je houdt wat oud ijzer over en is het einde van het laswerk weer een stukje dichter bij :)





Groeten, Rob















Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.