Volvo 1800 S '67
- Arnold de Groot
-
- Platinum lid
-
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Mvg
Arnold
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- LJ Dekker
-
- Premium lid
-
W.b. dat hemeltje, waarom moet er hittebestendige lijm tussen? hittebestendig waarschijnlijk vanwege de zon, maar origineel zit er ook geen lijm tussen (bij mij niet iniedergeval), alleen een soort isolatie materiaal, een soort wol waarschijnlijk.
En als laatste, heb jij de auto laten stralen? En zo ja, waar?
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Reinoud ter Braake
-
- Platinum lid
-
Waar ik mijn 1800 heb laten stralen? dit is bij een professioneel restauratiebedrijf in Uithuizen gedaan, kijk maar eens rond wat die mannen daar allemaal kunnen. www.oldtimer-restauratie.nl/ echt super mooi werk. Kost wel een paar euro's. maar geen half werk.
Hoe ik de strips heb uitgedeukt? dat is het geheim van de smid natuurlijk

Koop een klein bankhamertje bij de Action en zaag de steel eraf gooi die weg.
Het tapse deel bewerk je zo dat alle scherpe kantjes er echt af zijn.
Maak van aluminium een soort doorntje voor de laatste oneffenheden.
En een stukje vlak MDF , of een massief stuk vlak aluminium.
Neem vooral de tijd, de volgende filmpjes op Youtube geven een sterk vertekend beeld maar het werkt echt , maar nogmaals neem echt de tijd.
Het deukje "langzaam terugwerken"en niet met een ferme klap
Als je te snel wilt, vervorm je het materiaal te veel en loopt het op niets uit, of er ontstaat een gat in de sierstrip.
Het eerste deukje heeft bij mij ook iets van 2 uur gekost maar naarmate je meer ervaring krijgt gaat het steeds sneller.
Schuren beginnen met grade 100> 300> 600> 1200 en daarna langdurig polijsten zoals in het laatste filmpje.
Hier geldt echt, hoe meer tijd = des te beter resultaat

Ik ben inmiddels voor 90% gereed met uitdeuken

Stel niet uit, maar doe het vandaag
- LJ Dekker
-
- Premium lid
-
"Reinoud ter Braake" schreef:
Waar ik mijn 1800 heb laten stralen? dit is bij een professioneel restauratiebedrijf in Uithuizen gedaan, kijk maar eens rond wat die mannen daar allemaal kunnen. www.oldtimer-restauratie.nl/ echt super mooi werk. Kost wel een paar euro's. maar geen half werk.
Het ziet er inderdaad goed uit, Uithuizen is alleen wel fin del mundo :mrgreen: . Ik zit te denken om de plekken aan mijn auto te laten lassen bij lasklus.nl in Amersfoort en het straalwerk bij Straalbedrijf Habraken in Eindhoven OF Straal Totaal in Soest. Alle drie bedrijven hebben goede recensies, iemand hier ervaring met één van deze twee straalbedrijven of lasklus.nl?
www.habrakenstraalbedrijf.nl/
www.straal-totaal.nl
www.lasklus.nl
Bij Lasklus willen ze graag de auto gestraald en in de lasprimer hebben voor ze beginnen met het laswerk. Ik moet het straalwerk dus even afstemmen met de lasser. Overigens ben ik bijna klaar met het tectyl krabben, dus het straal- en laswerk komt al aardig dichtbij.
Wat was jij kwijt voor het straalwerk Reinoud, als ik vragen mag? Kan uiteraard ook via PB. Bij Straalbedrijf Habraken zou het €850,- moeten kosten voor: Deuren, motorkap, tankklep en achterklep thermisch ontlakken en daarna met een lage druk stralen en onderzijde, motorruimte, kofferbak en wat lastig te schuren delen van de auto.
- LJ Dekker
-
- Premium lid
-
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- LJ Dekker
-
- Premium lid
-
- Sytse v.d. Meer
- Junior lid
-
Ben 3 jaar bezig geweest een 1800 te restaureren. Ook alles uitelkaar gehad, van binnen en van buiten opnieuw gespoten. Techniek volledig vernieuwd. Toen met opbouwen begonnen. 1 fout gemaakt. We hebben dee auto de originele rode kleur weer gegeven. Dit is een mooie kleur voor een sportauto, maar wij wilde achteraf toch liever een groene (94) omdat we dit mooi vinden en ook beter bij onze leeftijd passen. De 1800 in afbouwfase toen verkocht. Heb nu na heel lang zoeken een groene 1800 bj 1969 kunnen kopen. Helemaal gaaf, geen laswerk, alle naadjes kloppen precies, maar interieur een hondenhok. Wilde echt een bj 1969 ivm het remsysteem en de koppeling. Mooi om alle foto's hierboven te bekijken, qua kaal maken. Hoe een hemeltje aan te pakken enz. Ik ben van plan dit ook zo weer te doen. Hopelijk rijdt hij / zij dan in 2016 weer. Hoe ik een foto van de aankoop staat hier kan plaatsen weet ik nog niet. Kom ik er achter, dan volgt er eentje.
Sytse van der Meer
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate