Volvo 1800 S '67

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
21-05-2014 21:31 #140686 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Volvo 1800 S '67
Geweldig, zijn de bovenste foto's het resultaat van de twee onder uitdeuken? Hoe heb je dat gedaan, heb zelf ook wat deukjes.
Mvg
Arnold

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-05-2014 23:12 #140693 door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic Volvo 1800 S '67
Dat ziet er mooi uit, hemeltje en sierstrips!

W.b. dat hemeltje, waarom moet er hittebestendige lijm tussen? hittebestendig waarschijnlijk vanwege de zon, maar origineel zit er ook geen lijm tussen (bij mij niet iniedergeval), alleen een soort isolatie materiaal, een soort wol waarschijnlijk.

En als laatste, heb jij de auto laten stralen? En zo ja, waar?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-05-2014 07:52 #140696 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Volvo 1800 S '67
Ik heb gewoon spuitlijm gebruikt. Het originele materiaal zit ook gelijmd aan het stalen dak. De baleinen houden het materiaal ook wel vast, maar wat lijm houdt het strakker. En een paar cm. steenwol weegt niet veel!

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Reinoud ter Braake
  • Reinoud ter Braake's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
22-05-2014 13:45 #140702 door Reinoud ter Braake
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic Volvo 1800 S '67
Ik wil geen risico lopen dat het nieuwe materiaal boven het hemeltje uitzakt, het nieuwe is ook wel iets degelijker dat het glas /steenwol wat er origineel inzat.

Waar ik mijn 1800 heb laten stralen? dit is bij een professioneel restauratiebedrijf in Uithuizen gedaan, kijk maar eens rond wat die mannen daar allemaal kunnen. www.oldtimer-restauratie.nl/ echt super mooi werk. Kost wel een paar euro's. maar geen half werk.

Hoe ik de strips heb uitgedeukt? dat is het geheim van de smid natuurlijk ;)

Koop een klein bankhamertje bij de Action en zaag de steel eraf gooi die weg.
Het tapse deel bewerk je zo dat alle scherpe kantjes er echt af zijn.
Maak van aluminium een soort doorntje voor de laatste oneffenheden.
En een stukje vlak MDF , of een massief stuk vlak aluminium.

Neem vooral de tijd, de volgende filmpjes op Youtube geven een sterk vertekend beeld maar het werkt echt , maar nogmaals neem echt de tijd.
Het deukje "langzaam terugwerken"en niet met een ferme klap
Als je te snel wilt, vervorm je het materiaal te veel en loopt het op niets uit, of er ontstaat een gat in de sierstrip.

Het eerste deukje heeft bij mij ook iets van 2 uur gekost maar naarmate je meer ervaring krijgt gaat het steeds sneller.

Schuren beginnen met grade 100> 300> 600> 1200 en daarna langdurig polijsten zoals in het laatste filmpje.







Hier geldt echt, hoe meer tijd = des te beter resultaat ;)

Ik ben inmiddels voor 90% gereed met uitdeuken :)

Stel niet uit, maar doe het vandaag

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-06-2014 21:23 #141044 door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic Volvo 1800 S '67

"Reinoud ter Braake" schreef:

Waar ik mijn 1800 heb laten stralen? dit is bij een professioneel restauratiebedrijf in Uithuizen gedaan, kijk maar eens rond wat die mannen daar allemaal kunnen. www.oldtimer-restauratie.nl/ echt super mooi werk. Kost wel een paar euro's. maar geen half werk.


Het ziet er inderdaad goed uit, Uithuizen is alleen wel fin del mundo :mrgreen: . Ik zit te denken om de plekken aan mijn auto te laten lassen bij lasklus.nl in Amersfoort en het straalwerk bij Straalbedrijf Habraken in Eindhoven OF Straal Totaal in Soest. Alle drie bedrijven hebben goede recensies, iemand hier ervaring met één van deze twee straalbedrijven of lasklus.nl?

www.habrakenstraalbedrijf.nl/
www.straal-totaal.nl
www.lasklus.nl

Bij Lasklus willen ze graag de auto gestraald en in de lasprimer hebben voor ze beginnen met het laswerk. Ik moet het straalwerk dus even afstemmen met de lasser. Overigens ben ik bijna klaar met het tectyl krabben, dus het straal- en laswerk komt al aardig dichtbij.

Wat was jij kwijt voor het straalwerk Reinoud, als ik vragen mag? Kan uiteraard ook via PB. Bij Straalbedrijf Habraken zou het €850,- moeten kosten voor: Deuren, motorkap, tankklep en achterklep thermisch ontlakken en daarna met een lage druk stralen en onderzijde, motorruimte, kofferbak en wat lastig te schuren delen van de auto.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-07-2014 18:31 - 09-09-2014 21:03 #141856 door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic Volvo 1800 S '67
Ondertussen heb ik een tijdje terug ook nog een Amazon op de kop getikt, wat een leuke auto! De auto is niet erg netjes, maar het is zeker geen doorgerot afgetrapt hok. Het is een '67-er met een B18 (geen geharde klepzittingen dus er moet loodvervanger in), dubbele SU's en een M40 bak. Her en der zit wat beginnende roest, interieur is niet helemaal netjes en de lak is her en der ook niet helemaal mooi meer (de iPhone maakt er nogal wat moois van :mrgreen: ). Op de valreep is de auto vorige week ook nog gebruikt als trouwauto voor een goede vriend en vriendin van mij, een hele eer!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-07-2014 08:31 #141873 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Volvo 1800 S '67
Knappe wagen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-09-2014 18:53 #143474 door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic Volvo 1800 S '67
Gents, een vraag. Ik ben bezig met Alabastine chemische verf stripper als voorbereiding op de straler. Nu zitten er zo'n 5 lagen verf op met hier en daar wat plamuur, best redelijk voor een auto van bijna 50 jaar oud :mrgreen: . De eerste lagen verf gingen er prima af met de stripper (zie foto), maar de laatste 1 a 2 lagen niet. Ik smeer het spul er op en een uur later veeg ik het er onveranderd weer af. Het heeft geen effect op de verf. Iemand enig idee hoe dit kan? Ik maak het oppervlak goed schoon en heb het ook nog opgeschuurd. Andere stripper proberen misschien?



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-10-2014 22:06 #144677 door Sytse v.d. Meer
Beantwoord door Sytse v.d. Meer in topic Volvo 1800 S '67
Mede clubleden.
Ben 3 jaar bezig geweest een 1800 te restaureren. Ook alles uitelkaar gehad, van binnen en van buiten opnieuw gespoten. Techniek volledig vernieuwd. Toen met opbouwen begonnen. 1 fout gemaakt. We hebben dee auto de originele rode kleur weer gegeven. Dit is een mooie kleur voor een sportauto, maar wij wilde achteraf toch liever een groene (94) omdat we dit mooi vinden en ook beter bij onze leeftijd passen. De 1800 in afbouwfase toen verkocht. Heb nu na heel lang zoeken een groene 1800 bj 1969 kunnen kopen. Helemaal gaaf, geen laswerk, alle naadjes kloppen precies, maar interieur een hondenhok. Wilde echt een bj 1969 ivm het remsysteem en de koppeling. Mooi om alle foto's hierboven te bekijken, qua kaal maken. Hoe een hemeltje aan te pakken enz. Ik ben van plan dit ook zo weer te doen. Hopelijk rijdt hij / zij dan in 2016 weer. Hoe ik een foto van de aankoop staat hier kan plaatsen weet ik nog niet. Kom ik er achter, dan volgt er eentje.
Sytse van der Meer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-10-2014 22:36 #144679 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Volvo 1800 S '67
Foto bewerken en verkleinen via Paint, 800 x 750 pixels, JPEG file en dan kun je de foto downloaden in je bericht

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.